שחיתות בצמרת?

המדינה שלנו מושחתת, וכל הפוליטיקאים הזבלים האלה שלא יודעים את העבודה שלהם הורסים אותה עוד יותר. צריך שמישהו שם למעלה יתחיל להזיז עניינים אחרת ניפול. איפה אנחנו בכל הסיפור הזה?
 
הפוליטיקאים כולם מושחתים, את זה כולנו יודעים… זה הרי חלק מדרישות התפקיד.
המדינה עצמה מושחתת, את זה כולנו יודעים.
העיקר שאנחנו, האזרחים הקטנים, לא מושחתים. לא מושחתיםך בכלל.
הרי… כמה בעלי עסק אתם מכירים שמעלימים מס? כמה אנשים אתם מכירים שעובדים בשוק שחור? כמה מעסיקים עובדים זרים בניגוד לחוק?

אי אפשר להסתדר אחרת. תשובה ששמעתי לא אחת כששאלתי את השאלות הנ"ל.
אם לא נעסיק עובדים זרים נפסיד כסף. בין כה וכה המיסים שלנו הולכים ישר לדתיים. במדינה מושחתת כמו שלנו אם אתה משחק לפי הכללים אתה מפסיד. כשראש הממשלה לא יהיה מושחת וכשהשרים יגיעו לישיבות הכנסת וכשיפרידו את הדת מהמדינה, וכשביבי יפסיק להרוס את הכלכלה…..

אז אני שואל, השינוי צריך לבוא מלמעלה?
הבעיות התקציביות של הממשלה ייפתרו רק מלמעלה? או שמא יהיה לממשלה יותר תקציב כאשר אנשים יתחילו לשלם את המיסים כמו שצריך. אולי אז לא יהיה צורך בהמצאת מיסים חדשים על כל דבר שזז.
הממשלה צריכה לספק יותר תעסוקה על מנת לפתור את בעית האבטלה? או שמא כשאנשים יפסיקו להעסיק פועלים זרים בניגוד לחוק יתפנו מקומות עבודה. אולי אז המשטרה תוכל לפנות יותר כוח אדם לטפל בפשיעה אלימה.

מאז שהיינו קטנים אנחנו התרגלנו שאנחנו עושים שטויות ואמא ואבא באים וכועסים, אבל מסדרים את הכל. אולי בצורה מסויימת אנחנו עדיין מקווים שיבוא מישהו ויסדר לנו את החיים, יסדר את המדינה ואת הכלכלה.
השינוי צריך לבוא מלמעלה?
בהחלט כן, אבל לא רק. רבים מתלוננים שהמדינה מושחתת ואי אפשר להסתדר בלי לעבור על החוק. אולי, אם נסתום את החורים שבבסיס הפירמידה, נוכל לטפס לראשה ולטפל בחורים ששם, אחרת נקרוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *