לקראת מבחן

"במדרג נוטה כל עובד לעלות לדרג חוסר הכשרון שלו  – עובדים המפגינים את יכולתם בדרגה מסוימת של ההיררכיה הארגונית, זוכים לקידום לעמדה בכירה יותר. בסופו של דבר הם מוצאים את עצמם בנעליים גדולות מכפי מידתם, כאן הם אינם מתפקדים היטב וקידומם נעצר.  מנקודת מבטו של הארגון ניתן לומר כי את רוב התפקידים בארגון מאיישים אנשים לא יעילים ובלתי כשירים לתפקידם." (העקרון הפיטרי)
 
כ-200 מושגים. כ-20 מחקרים. זה החומר שאני צריך לדעת לקראת המבחן בעוד יומיים. המבחן הראשון שאעבור באוניברסיטה הפתוחה.
 
הראש כבר מתפוצץ מרוב חומר. כל מושג חדש שאני מצליח לשנן מבריח מושג אחר מהגיגית הגדולה שנמצאת לי בראש. אני מרגיש שאני נרדם בכל פעם שאני שומע את המילה "סטאטוס". גם עכשיו, בכמה דקות מנוחה שלקחתי, אני מוצא את עצמי כותב על החומר לבחינה.
 
"כאשר בשל תגובה חמורה של החברה לסטייה ראשונית הפרט חוזר שוב על הסטיה ובעצם הופך אותה לדרך התנהגות קבועה." (סטייה משנית)
 
אני מניח שניתן לומר שאני עובר חיברות ללמידה למבחן. כפרט בעל סטאטוס של סטודנט התפקיד שלי הוא לשנן את החומר ולנסות כמיטב יכולתי להצליח במבחן. למרות שכרגע אני מרגיש מרחק תפקידי אין זה אומר שאחוש כך גם לאחר הבחינה עצמה.
 
בחירה של 8 מושגים מתוך 12 בחלק הראשון. איכשהו בכל המבחני דוגמה אני יודע 7 בוודאות, ועוד 4 בערך. זה לא מספיר.
שאלה גדולה (בחירה של 1 מתוך 2). זה בעצם לשפוך את כל מה שיש לי בראש שיכול להתקשר לטקסט שהם יתנו.
2 שאלות קטנות מתוך 3 – החלק היחיד שאין בו חשש. זה כמו כל הממ"נים שהגשתי עד היום. קליל.
 
"התנהגות קולקטיבית של הרבה אנשים המפוזרים במרחב, שאין ביניהם קשר לא בזמן ולא במקום, הם מגיבים ספונטנית על גירוי חיצוני מסוים." (המון)
 
יאללה. חוזרים ללמוד.

מחשבות של 8 על “לקראת מבחן

  1. הצקתי לכולם במסנג`ר עם
    חלקים מהמושגים. שיטה מוזרה ללמוד, אבל ככל הנראה הוכיחה את עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *