אוכל זבל רוחני

רייקי זו אנרגיה מרפאת. אנשים שמטפלים ברייקי מניחים את ידיהם על גוף המטופל ונותנים לאנרגיה לזרום דרכם. את אומנות הטיפול ברייקי למדתי בהודו ואלו היו יומיים נפלאים.

אורה גבריאלי עוסקת בליווי וייעוץ נפשי ורוחני באמצעות הדמויות שבתוכנו, שיחות, חלומות, דמיון מודרך ופעיל ועוד. היא פרסמת כתבה ב NRG העוסקת ברוחניות מידית או כפי שהיא מכנה את זה – מזון רוחני מהיר.

המזון הרוחני המהיר מבטיח, בדרך כלל, הבטחות גדולות ומסעירות: אושר, הארה, חוויות אקסטאטיות, גילוי סודות החיים והבריאה ודילוגים נחשוניים בנתיב ההתפתחות הרוחנית. המזון הרוחני הבריא, לעומת זאת, נזהר בדרך כלל מהבטחות גורפות ונלהבות כאלה – גם מתוך ענווה וגם מתוך אחריות. הרי הבטחות כאלה לא ניתנות להגשמה מושלמת – ובטח לא תוך שבועיים. גרוע מזה – ההבטחות הגדולות נותנות אשליה של ריגוש ושובע רגעי אבל יוצרות למעשה רעב למה שהובטח: למה אני לא מואר עדיין? לא מאושר כל הזמן? לא רואה הילות? לא יוצא מהגוף? לא מסתדר עם נשים? לא שליו כמו מורן? לא משוחרר כמו נתנאל?

המזון הרוחני הבריא, מבטיח פחות אבל מקיים יותר. הוא לא מבטיח שובע או הארה מיידיים אלא מציע אימון סבלני ובדרך כלל ארוך-טווח. הוא לא ממסך את המצוקה, מנסה לעקוף אותה או לדלג מעליה ישירות אל האושר המושלם אלא מציע דרכים להתבוננות צלולה, חומלת, מקבלת, ומלמד, בסבלנות, איך ניתן לחיות טוב ולעשות טוב מבלי להתעלם מהקשה, מהכואב, מהאפל.

בכתבה, אורה מנסה לתת לקוראים כלים להבחין בין מזון רוחני בריא למזון רוחני מהיר. היא מסבירה על הבדלים כמו התחושה המידית שהמזון הרוחני מעורר או במטרות שהמאסטר מציב בפני התלמיד ועוד הבדלים מהבדלים שונים.

עוד סוג של מזון רוחני מהיר מתייחס לעבודת הנפש כעזרה ראשונה או כטיפול סימפטומאטי בלבד. אם רעבים צריך למלא את הבטן מיד, אם הלב כואב צריך להעלים את הכאב ומייד – באמצעות תרופה, במדיטציה, בסדנה. ואם הטיפול הצליח, 'החולה' חוזר במהירות לשגרה ומפסיק לעשות את עבודת הנפש שלו. לא שיש רע בעזרה ראשונה – לעיתים יש לה חשיבות גדולה גם בתחום הגוף וגם בתחום הנפש, אבל עזרה ראשונה לא מלמדת את החולה לרפא את מחלתו בעצמו ולשמור על בריאותו בהמשך. לעומת זאת, מזון רוחני בריא, יתייחס לעזרה הראשונה מתוך הקשר רחב, כחלק מתהליך לימודי מתמשך שבו אדם לומד להבין מה מפעיל אותו, מהם מקורות מצוקתו, כיצד להתמודד עם מצוקות החיים וכיצד לא להיקלע לחלק מהן. במובן זה, מזון רוחני בריא הוא גם מזון רוחני איטי.

היא מסיימת את הכתבה במילותיו של בודהה. אתם מוזמנים לקרוא את הכל בכתבה הג'אנק פוד של מחפשי המשמעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *