Free Halemo

הלמו (משה הלוי) ידוע בקרב חובבי האינטרנט שבינינו כאדם חביב בעל ידע שמעל לממוצע בכל הנושא של המשפט והאינטרנט. כמו כן מוכר הלמו כאחד שיצא למסע צלב כנגד המשטרה ושיטות העבודה שלה. הוא מתקיים ללא עבודה רצינית וחי במחסן והוא מוכר כאושיית אינטרנט בתור הגולש שייסד את מגזין "דואר חשמלי", מגזין אימייל מעניין שבעבר כלל נושאים רבים וכיום מתעסק רק בנושאים משפטיים.

הלמו נעצר. זו לא הפעם הראשונה שהוא נעצר ע"י המשטרה, אך הנסיבות של מעצרו הנוכחי מקוממות מאוד. הלמו פרסם באחד הפורומים ברשת קישור לאתר שהכיל את פרטיה של א', המתלוננת נגד נשיא המדינה ובעצם עשה לה מעין אאוטינג. הוא לא הראשון שחשף שם של מתלוננת, אבל הוא נעצר בגלל שהמשטרה מחפשת אותו מזה זמן רב. מעצרו עורר רעש רב בקרב הכותבים באינטרנט. הנה שתי דוגמאות.

גדי שמשון דורש לשחרר את הלמו לאלתר.

הלמו איש פרובוקטיבי, מעצבן לעתים קרובות, ונראה שהוא נהנה לחולל מהומות. אבל כל מה שהוא עשה, או נטען שעשה, אינו עומד מול השרירותיות שבה משטרת ישראל ומפלג עבירות מחשב נטפלים אליו ואל מעשיו. אין מנוס מהתחושה שהלמו "מסומן" על ידם של אלו שערוות חוסר היכולת שלהם להגן עלינו נחשפת על ידו. סימון כזה הוא שרירותיות במובן המבחיל ביותר שלה. דרישת המשטרה כי בית המשפט ימנע ממנו לגלוש במשך שישים (או שלושים) יום הינה מופת לגועל נפש שלטוני ולניצול כוח לרעה. בימינו אנו לדרישה כזו אין מקום. על העבירה לכאורה שעבר, אף אחד אחר מאלו שעברו אותה לא זומן לחקירה אפילו.

אתם מוזמנים לקרוא את שאר הטקסט בפוסט ישוחרר הלמו לאלתר!.

גל מור כותב בynet כתבה עם הכותרת "הגיע הזמן שהמשטרה תעזוב את הלמו לנפשו".

חיפוש פשוט ב"גוגל" מגלה כי שמה של אותו מתלוננת, כמו השם של א', כבר פורסם בפורומים ואתרים שונים. סביר להניח כי אותם שמות מוכרים לעשרות אלפי אנשים בישראל ונחשפו בתפוצה רחבה הרבה יותר מהבלוג של הלמו.

אם היינו סינגפור, מדינה מתוקנת בה חוקים קלים ככבדים נאכפים בחומרה, אפשר היה להבין את המעצר האחרון. אבל מדובר בישראל, מדינה בה המשטרה לא טורחת לסייע לאזרח שמכוניתו נגנבת. העונש הקבוע בחוק על העבירה בה חשוד הלוי הוא שנת מאסר – על כך מבזבזים את כספו של משלם המסים?

ניתן לקרוא את כל הכתבה הגיע הזמן שהמשטרה תעזוב את "הלמו" לנפשו

אז הצטרפו לקריאה "ישוחרר הלמו לאלתר!" כי יש במעצר הזה משהו מסריח וזה לא הלמו.

תוספת מאוחרתגם אורי ברוכין מצטרף לקריאה. אני חושב שאשאיר לו את מלאכת המעקב אחר הכותבים בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *