במלחמה כמו במלחמה

כולנו שמענו בוודאי על כך שמפיצים ואנשי פרסום של סרטי קולנוע הפסיקו להזמין מבקרי קולנוע להקרנות מוקדמות על מנת שלא תופיע ביקורת לפני הקרנת הבכורה של הסרט. זה לא עזר להם במיוחד, אך זה כן עורר עליהם את חמתם של מבקרי הקולנוע.

על יאיר רווה המלצתי כבר בעבר כאשר החל ליצור רשימה של סרטים יפים שלא הגיעו להקרנות מסחריות בארץ. הפעם הוא מספר כיצד הוא מנע פעמיים מאנשי הפרסום של סרט מסויים להשתמש בביקורת שלו בפרסומיהם בגלל שלא הזמינו אותו להקרנת העיתונאים.

לפני כחודשיים כתבתי כאן על דרישתי מסרטי שפירא להסיר את שמי ממודעת פרסום לאחד מסרטיהם. סרטי שפירא, המתנהגים כמדינת חסות של פורום פילם, ממשיכים להחרים מבקרים מהקרנותיהם. לכן זה נראה לי אירוני, ואפילו מעט נואש, שלמרות העובדה שהם אינם רוצים ביקורות לסרטיהם, הם משתמשים במבקרים בפרסומיהם.
חודש אחר כך מנעתי מיונייטד קינג לעשות שימוש בציטוט שלי לפרסום סרטם “סיילנט היל”. מדיניות ההקרנות של קצת עמומה והססנית. עד לא מזמן היו סרטים שהוקרנו למבקרים, וכאלה שלא. “סיילנט היל”, שכבר יצא בדי.וי.די, לא הוקרן למבקרים ותשובתי היתה “אם אתם לא משתפים פעולה איתנו, אנחנו לא נשתף פעולה אתכם”. (בינתיים נדמה שהעסק הסתדר ויונייטד מקרינה באופן שוטף את כל סרטיה).

התברר לו שהוא לא היחיד. יאיר הוכנר, מבקר אתר "סרט", גם הוא דרש להסיר את ביקורתו מן הפרסומים מאותה סיבה. רווה מצרף את ההתכתבו ת של הוכנר עם המפרסמים. הנה קטע מתוכה.

חג סוכות שמח,
התפלאתי למצוא בשנית ציטוט עם שמי בפרסומת של “השטן לובשת פראדה” בידיעות אחרונות, האם הסרט כל כך לא מצליח בארץ שא.ד.מטלון זקוקים באופן כה נואש לשמי?
לפי ידיעות שהגיעו לאוזני ראו אותו קרוב ל-40 אלף איש בישראל, הצלחה מרשימה לקומדיה מסוג זה. האם הציטוט שלי עזר בכך? מאחר ואינני מוזמן להקרנות העיתונאים בארץ, אבקש בשנית להסיר את שמי בדחיפות מהפרסומת ולהשתמש בציטוטים של אנשים אחרים המשתפים אתכם פעולה.
כמו כן לכבוד השנה החדשה אשמח אם תשקלו את ביטול החרם הבלתי הגיוני. שום מפיץ ואיש יח”צ לא תומך בו מלבדכם. אם צריך ליצור קשר עם חברת ההפצה המדוברת – א.ד.מטלון – באופן אישי אשמח לעשות זאת, רק שלחי לי מייל או מספר טלפון של האדם איתו אני צריך לשוחח או להתכתב כדי ששמי יוסר מהפרסומת.

רווה קורא לכל מבקרי הקולנוע שלא לאשר שימוש בביקורותיהם עד להסרת החרם, ובצדק. פרטים נוספים ואת כל ההתכתבות תוכלו לקרוא בפוסט פראבדה 2.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *