את מי כבר הדבקתם?

שיווק ויראלי לא נקרא כך סתם. הקצב שבו הפרסומות הויראליות מתפרשות בתיבות האימייל של כולנו הוא מדהים בלשון המעטה. רבים ניסו לפענח את השיטה ליצור פרסומת ויראלית, אך, למיטב ידיעתי, אף אחד לא הצליח.

עמי בן בסט, שמגדיר את עצמו כעיתונאי, מטייל וחוקר עולמות, מנסה לרדת לעומקו של האימייל הויראלי.

על פניו נראה הסיפור הזה פשוט. קחו ספור קטן עם פואנטה מפתיעה ומגניבה, תנו לו "מראה" משלכם, נניח וידאו קצבי וקל משקל, ושלחו לכמה חברים. אם עשיתם אותו נכון, יש סיכוי טוב שתתחיל מהומה. רשת האינטרנט היא במידה רבה סביבה קפריזית שמגיבה לעיתים באופן לא צפוי. החברים שקבלו את המסר הויראלי הזה יעבירו אותו הלאה, והלאה והלאה. מזכיר קצת את אותו סרטון המטיף להשתמש בקונדומים (החברה שלך הייתה החברה של ההוא שהיה החבר של ההיא…). זה הכל. ותחשבו על ההשלכות. אם אתם מבקשים, נאמר, להביא רעיון כלשהו לקבוצה גדולה של אנשים בצורה נוקבת, מהירה וזולה, כל מה שאתם צריכים זה לייצר את ה"ווירוס" המתאים וההפצה תתרחש מאליה.

פשוט? לא כל כך. עמי טוען שיש עוד משהו שהופך את האימייל הויראלי למגיפה של ממש. בשנים האחרונות משרדי פרסום רבים ניסו לפענח את הנוסחה ללא הצלחה יתרה. הוא משווה את האימייל הויראלי למעשה להטים.

10. קוסמים ועושי להטים למיניהם מלווים את התרבות שלנו כבר אלפי שנים ושומרים כל העת על פופולאריות גבוהה בציבור הרחב. זאת למרות שחלק גדול מהציבור הזה מודע לכך שמדובר רק בזריזות ידיים והסחת הדעת, ובסוג של "עבודה בעיניים". אבל למרות הכל אנחנו ממשיכים להתרגש ולהיות מוקסמים מהטריקים הללו כל פעם מחדש. הסבה העיקרית לכך היא העובדה שקוסמים מראים לנו דברים שהם לכאורה: "הולכים נגד החושים שלנו". במובן זה, פואנטה שיהיה בה סוג של קסם, או אחיזת עיניים מדהימה, עשויה לגרוף את הקופה.

ולמרות זאת הנוסחה אינה שלמה. אתם מוזמנים לקרוא את שאר מחשבותיו של עמי בנושא סודות השיווק הויראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *