גאווה ודעה קדומה

בעקבות רוח התקופה והאקטואליה האופפת אותנו מכל כיוון, נשאלתי ע"י ידידה שלי "למה דווקא בירושלים?". היא דיברה, כמובן על מצעד הגאווה שאני מתעתד להשתתף בו. השאלה הזאת גררה אחריה ויכוח שנמשך מעל שעה. אז למה באמת בירושלים?

dify שואלת את עצמה את אותה שאלה בדיוק. על מנת לענות עליה היא מתחילה בכמה עובדות שאולי לא ידועות לחלקנו.

ידעתם שהמצעד מתקיים בירושלים זו הפעם החמישית?
מה השתנה השנה משנים קודמות? האם בשנים הקודמות זה לא פגע ברגשותיהם?

רוב האנשים שלוקחים קשה את מצעד הגאווה לא היו באף אחד מהמצעדים הקודמים, במקרה הטוב הם ראו תמונות בטלוויזיה של המצעדים התל אביבים. בתור אחת שהיתה גם באלו וגם באלו יש מקום להגיד כמה דברים:

1. במצעד בת"א מופיעים גופים מסחריים. כדי להשיג פרסום הם יוצרים פרובוקציה (משאיות ועליהם רקדנים בתחתונים). הצועדים במצעד אמנם שמחים ומחוייכים אבל אף אחד לא רוקד בתחתונים ועושה פרובוקציות כמו אלו המצטלמות היטב בטלוויזיה ומפרסמות את מי ששכר את הרקדנים שיעשו את זה עבורו.

2. המצעד בירושלים, מעבר לזה שהוא עובר ברחובות החילוניים המרכזיים (הוצע להעביר אותו לרחובות צדיים והדתיים התנגדו גם לזה) הוא מצעד, שאם לא היית יודעת על קיומו לא היית יודעת אם הוא של קהילת הגאווה או קהילת המתנדבים בארץ ישראל. חבורת אנשים הולכים. זה הכל. מאד מאד מאד לא פרובוקטיבי. כלום. הייתי שם. תאמינו לי.

3. לי אישית זה לא משנה אם זה בירושלים או בגדרה. אני אוהבת את המצעד בירושלים כי הוא משקף מבחינתי האישית יותר את האישיות שלי מאשר המצעד המסחרי בת"א. בירושלים יש קהילה גדולה ופעילה של הומואים ולסביות שגרים בעיר ולכן הם גם החלו לארגן לעצמם מצעד לפני חמש שנים. לא בשונה מהרעיון שקהילת יוצאי אתיופיה תארגן לעצמה מצעד במקום מושבה בעיר כלשהי. האם מישהו היה מעיז להגיד לאתיופים לא לארגן לעצמם מצעד כי זה פוגע ברגשות של תושבים אחרים בעיר?
במה עולה זכותו של אדם אחד על אדם אחר?

לאחר העובדות, מבהירה dify שהסיבה האמיתית שבגללה לא מבטלים את המצעד בירושלים היא…

אתם מבינים ששנה שעברה דקרו שלושה אנשים? דקרו! בשם הדת אנשים כי הם חד מיניים?!
והיום יש קריאה מצד הדתיים לאוכלוסיה שלהם להגיע למצעד כדי לדקור שוב? מבקשים מאיתנו סובלנות ולבוא לקראת קהילה שלא מדברת איתנו אלא מנסה להרוג בנו? אתם מבינים שאין לנו ברירה?

זה סיכון
אבל הפחדה לא יכולה לעבוד
זה כמו לנהל משא ומתן עם טרור
אסור להיכנע לזה
אין ברירה
מחר הם יפעילו את אותו כוח כדי לא לאפשר לשידורי טלוויזיה בשבת
או אולי להוריד את השלטר של חברת החשמל בשבת?
מי יודע איפה יהיה הגבול
פשוט אי אפשר להרשות.

את כל שאר ההסברים אתם מוזמנים לקרוא בפוסט למה דווקא ירושלים?.

ומעט פרסום עצמי – הנה פוסט שאני כתבתי על הנושא – גאווה דמוקרטית . אני מאמין שהוא ממצה את עיקרי השאלות ונותן תשובות מלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *