הדרך אל העושר

רובנו מחפשים להתעשר בדרך הכי קלה שנמצא. הרעיון של קבלת סכום נאה של מזומנים בכמה שפחות מאמץ קורץ לנו. זו כנראה הסיבה שבגללה מופיעים לאחרונה ספרים רבים המנסים להדריך אותנו כיצד נוכל להגיע לרמת האושר אליה הגיעו כותבי הספרים. בין "הנזיר שמכר את הפרארי שלו" ל"אבא עשיר אבא עני" נראה שאחת הדרכים להתעשר היא לכתוב ספר על הדרך אל העושר. האם הספרים הנ"ל באמת מונים את כל הגורמים שיש לקחת בחשבון? רפי לירן חושב שלא.

יש כמה גורמים שחשובים לעשיית עושר שלא יופיעו בשום מדריך או ספר.

רעב – המניע מספר אחד לעשירי העולם היה מצב כלכלי רעוע,משפחה עניה ומרודה ודחף להגיע לרווחה כלכלית. בני המשפחות הבורגניות או מעמד הביניים שנולדים עם רווחה מסויימת ולא הרגישו חרפת רעב מעודם,לעולם יהיו חסרים את הדחף הזה.

מורשת – חלק גדול מעשירי ושועי הארץ קיבלו את הונם ועסקיהם בירושה. שרי אריסון,הדנקנרים,שטראוס,רקאנטי,ורטהיימר הבן ועוד רבים אחרים,פשוט נולדו ואו התחתנו במשפחה הנכונה.

הליכה על הסף – כל איש עסקים שרוצה להצליח מגיע יום אחד למצב בו הוא חייב לבחון את חוקי המדינה בה הוא פועל וללכת על הסף עם התקנות והחוקים בארץ פועלו. אנשים תמימים ושומרי חוק מטבעם יתקשו לעמוד במצבים אלו ולא יעזור להם שום מדריך לעושר.

לפתוח עסק ללא רשיון,לשחק עם שלטונות המס,להעסיק עובדים בתנאים מתחת למינימום הנדרש. רובנו ירתעו ממצבים אלו ויעדיפו להרוויח פחות אבל להיות אזרחים שומרי חוק.

הוא מונה גורמים נוספים אותם תוכלו לקרוא בפוסט מי רוצה להיות מיליונר !. ובכלל, אני מאוד ממליץ לכם לקרוא את הבלוג שלו, הוא כולל המלצות רבות לחיים צרכניים נכונים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *