חנק חברתי

כולנו ראינו אותם פה ושם, את המנקה במשרדים, את המאבטחת בכניסה לסופר, את מנקה הרחובות הזקן, את הזונה בפינת הרחוב, את ההומלס שעל המדרכה. כולנו ראינו אותם, ולא ראינו אותם בו זמנית. העדפנו להתעלם.

האם הכתיבה על כך מועילה במשהו? אם כן, כדאי לקרוא את הפוסט הבא של parfyon.

פאדי עובד כבר שלושה חודשים כשוטף כלים במסעדה יוקרתית במרכז ת"א. המעביד שלו משלפ לו 10 ש"ח לשעה בגלל שהוא יודע שפאדי שוהה בלתי חוקי אף פעם לא יתלונן וגם אם הוא יתבע, הוא לעולם לא יכול להגיע לביהמ"ש לתבוע את מה שמגיע לו. הוא יכול לסבול הכול – משמרות ארוכות יום אחרי יום, יחס מחפיר, איומים, עלבונות, העיקר שיהיה לו כסף לשלוח למשפחה. המעביד שלו בועז חושב שהוא עושה טובה לפאדי. בכל זאת היה זה פאדי שבא לבקש עבודה, בועז גם מרשה לו לישון במחסן הסחורה היבשה, על הרצפה. בסה"כ זה משתלם לו, גם יש מי שיסדר את הסחורה שמגיעה ב6:00 בבוקר. אז מה עם פאדי שטף כלים עד 3:00 לפנות בוקר. שיגיד תודה.
פאדי אוהב להריח את האוכל שמבשל השף במסעדה, אבל את זה צריך לעשות בזהירות. השף איש כעוס. לא אוהב שפאדי לא עובד יכול גם לזרוק עליו כוס ואז גם פאדי יצטרך לשלם קנס על הכוס.

שאדי, חבר של פאדי, עובד בזבל.הוא בא כשאתם ישנים או בדרככם לישון. אוסף את הלכלוך בידיים. פאדי הכי שונא לנקות את השוק. לשלוף את כל הירקות שנתפסים בין הדוכנים רקובים לגמרי, את הרגליים והראשים של התרנגולות ועוד כל מיני חלקי חיות. פאדי נע בין הצללים זריז ושקט. הוא עושה את העבודה במהירות כדי שהיא תיגמר במהירות והוא יצא מהסירחון הזה. גם שאדי לא חוקי וגם הוא ישן "בעבודה" – מחסן משאיות הניקיון של הבוס. הוא עובד בחשכה, ככה הוא פחות בולט לשוטרים שאוהבים להרביץ ולזרוק אותו למעצר. שאדי לא הכי מרוצה מהמשכורת, אבל בכפר שלו ליד ג`נין לא משלמים בכלל, וגם לשאדי יש משפחה להאכיל.

מדי פעם שפאדי ושאדי, זורקים את הזבל או מעשנים סיגריה הם לפעמים מרגישים כחלק מהעולם הזה. שההוא עם החליפה שעולה כמו 3 משכורות חודשיות שלהם שהולך עם ההיא שרק התיק שלה יכול לממן לבן של שאדי שנה בבי"ס ראה אותם, ולרגע הם היו חלק מאיזשהו עולם שפוי יותר.

ולא מדובר רק בפאדי ושאדי, אתם מוזמנים לקרוא על עוד אנשי שוליים בפוסט שולי החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *