שוד לאור הבלוג

**לפני תחילת הפוסט אני רוצה לומר תודה למרק שהוסיף קישור קבוע לפוסט האחרון של "כותבים" בוובסטר שלו.**

– – – – –

כולנו כותבים. חלק מאיתנו כותבים בלוג, חלק מאיתנו כותבים מכתבים וחלק מאיתנו כותבים רשימות מכולת. חלק מאיתנו כותבים על החיים, חלק מאיתנו כותבים מאמרים, חלק מאיתנו כותבים משפטי מחץ וחלק מאיתנו כותבים על כותבים אחרים. חלק מאיתנו כותבים מהדמיון, חלק מאיתנו כותבים מהחיים, חלק מאיתנו כותבים בהשראת אחרים וחלק מאיתנו פשוט מעתיקים.

הופמן כתב בעבר פוסט מדהים (די!) שביטא את התחושה של רובנו בנוגע לשחיתויות והפרשיות המשפטיות בצמרת המדינה. בלוגרים רבים מצאו לנכון לפרסם קישור לפוסט הזה, לצטט ממנו או להעתיק אותו בצירוף קרדיט. להופמן לא היתה בעיה עם זה עד שהוא גילה שהמילים שלו עוברות גם באימייל, אבל ללא קרדיט.

גנבו אותי. שדדו לי מילים, שעתיים של עבודה מאומצת, ועשו מהן מטעמים לא שלי. נתנו לי בקופי פייסט. מיחזרו אותי. הפכתי למייל ויראלי ואפילו לא ידעתי שאני כזה. על הגניבה עצמה קראתי אצל אלעד. והאמת, התעצבנתי. נעלבתי כמו ילד קטן שגנבו לו צעצוע. ככה, בלי להתבלבל, מישהו לקח את הפוסט שלי, ניתק אותו ממני, והעביר אותו הלאה לחבר’ה. קרדיט, משהו, מילה טובה, ליטוף על הראש, מחמאונת – כלום. פוסט זונה הם עשו ממני. גנבו אותי המנייאקים…

הופמן נזכר איך בימיו כעיתונאי גנבו אותו אלפי פעמים, הוא נזכר גם כיצד וולוט (דבורית שרגל) נזעקה בכל פעם שעיתון זה או אחר סירב לתת לה קרדיט על חשיפות שלה רק מאחר והיא כותבת בבלוג. הוא הגיע למסקנה שגם ברשת, ואולי אף יותר מאשר בעיתונות, כל נושא האתיקה פרוץ לחלוטין.

בדרך הביתה, מוזיקה ורוח וכו’, גם נזכרתי בשלל הדברים שגנבתי אני: את התמונות בבלוג הזה, למשל, תמונות מגוגלות שנשמרות במחשב בלי שום היסוס; את הסרט החדש של סקרוסזה; את כל הפרקים של weeds; את התוכנה לכיווץ קבצים; את הנגן; כמה סרטים מ-You Tube; את דיסק האוסף של ארתה פרנקלין; את כל המוזיקה של beck; את מנוי האינטרנט של השכן עם הראוטר; תמונות מאתרי שיתוף קבצים; אייקונים מקהילות של מאיירים; מה לא בעצם…

האם תוכן גולשים מועד לגניבה? האם גניבה זו בכלל מילה מתאימה במקרה הזה? אתם מוזמנים לקרוא את דעתו של הופמן בפוסט אחרי הכל, אני תוכן גולשים.

– – – – –

פוסטים נוספים ששווה לקרוא

    ולבסוף, לינק שהגיע אלי באמצעות עמוד "המליצו על טקסט" (שאני אשמח אם תשתמשו בו בעצמכם) . מי ששלח לי את הלינק לא כתב אם הוא מוכן שאפרסם את שמו לכן אסתפק בראשי תיבות – א.ד.

  • בועות מספרת לנו עד כמה היא מרחמת על גילה קצב בפוסט גם גילה קצב היא קורבן!

מחשבות של 3 על “שוד לאור הבלוג

  1. פינגבאק: שווה קריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *