גם למות הם לא נותנים לנו

  • Sharebar

מתקן הקרמטוריום (מתקן לשריפת גופות) של חברת עלי שלכת, הוצת ככל הנראה ע"י מתנגדים לשיטה. אחרי החתונות, ממכר החזיר והנסיעה בשבת, החרדים משתלטים לנו גם על המוות.
 
לפני כשנה נתקלתי באתר של עלי שלכת. קראתי על אפשרויות שריפת הגופות שהם הציעו והתלהבתי. אני לא רואה לנכון להיקבר באדמה לאחר שאמות. לדעתי זו שיטה מציקה ביותר. היא גורמת לכך שעוד ועוד שטחים מופקעים לטובת בתי קברות מאחר ואלו מתמלאים בקצב מעורר הערצה והיא גורמת לכך שבני משפחת המת מרגישים חובה להתכנס אחת לשנה מול קבר אבן שבתוכו עצמות שלא אכפת להן מי עומד מעליהן.
שריפת גופות, במיוחד כשהיא נעשית בצורה נקייה ומצמצת את זיהום האויר למינימום, היא פעולה הרבה יותר הגיונית.
 
רק מה? החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.
 
החרדים מסרבים לאפשר לנו להחליט החלטות בנוגע לחיים שלנו. זה מתחיל מרגע שאנחנו נולדים וחותכים לנו חתיכה מאחד האזורים החשובים ביותר, ומסתיים ברגע שאנחנו מתים ולא יכולים לבחור מה יעשו עם הגופה שלנו. הם רוצים להשתלט על החיים שלנו ולקבוע עבורנו כל פעולה ופעולה שנעשה. כרגע עדיין יש חוקים שמונעים מהם לעשות את זה. השאלה היא כמה זמן ייקח עד שהם ישרפו גם אותם?
 
*********************************
בפוסט הקודם האשימו אותי בהכללות. אתם צודקים, אני מכליל. כשרוב החרדים/דתיים יפסיקו לנסות לנהל לי את החיים, אני אפסיק להכליל. אני לא מוכן לכתוב בפוסטים שלי משהו כמו "חלק נכבד מהחרדים מזרם כך וכך". תלמדו להתמודד עם זה.

אודות אורי צציק

בלוגר, קופירייטר ובונה אתרים. נולד ביולי 1979 במזל אריה. אוהב לקרוא ספרים, לצפות בטלוויזיה, לאכול טוב ולגלוש ברשת. כיום עוסק בניהול פרוייקטים באתר תפוז ובבניית אתרים מבוססי וורדפרס בעבור חברות שונות.

דיון: “גם למות הם לא נותנים לנו”

  1. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יהודייה גאה
    תגובתי כמו הכתיבה שלך מקוממת, היא אינה מזלזלת. צר לי שאם אתה חושב כך.

    נכתב ע"י ללא שם
  2. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    לא מסכימה איתך.
    החרדים משתלטים על המוות? מאיפה הבאת את זה מאמי?

    נכתב ע"י hagit113
  3. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    צדק
    שמעי מותק קוברים באדמה כי כך נכתב בתורה לא בגלל שהם החליטו

    נכתב ע"י צדק
  4. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    שוב צדק
    וחוץ מזה הגויים שורפים את הגופות

    נכתב ע"י צדק
  5. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    פחחח…
    את בכלל את בכלל מבינה מה שאת כותבת? "איך הם יקומו עם כל הגופה שלהם שרופה" אבל אם ישארו מהם רק עצמות אז זה יהיה מאוד הגיוני שהם יקומו, כן?

    נכתב ע"י Aelius Hadrianus
  6. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    ראשית, בשום שלב לא אמרתי "כל"
    אני אמרתי "החרדים" ולא "כל החרדים" ומבחינתי זה הבדל רציני.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  7. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    ???
    מה אתם סתומים?? אני לפחות לא ירצה שישרפו לי את הגופה תנו למות בשקט …. מה אנחנו בשואה שריפת גופות עלקק

    נכתב ע"י אספטוק1
  8. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    סליחה על הבוטות אבל ההערה האחרונה
    שלך מציקה..

    נכתב ע"י moochkin
  9. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    להפך, אנחנו הרבה יותר פתוחים ממך
    אתה לא מעוניין שישרפו לך את הגופה, אדרבא ואדרבא. שיקברו אותך.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  10. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    ???
    תכלס מה אנחנו כמו הגויים … כדי שליקרים לי יהיה על מה לבכות שיהיה משהו קרוב לליבם…. קיצר אתם הדתיים אין לכם לבב שונא אתכם

    נכתב ע"י אספטוק1
  11. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני אענה לך בסעיפים
    1. "הגויים" זו לא מילת גנאי, לטעמי במקרים רבים הם פועלים בצורה הרבה יותר נכונה מאשר החרדים. אין לי כל בעיה לפעול כמו "הגויים" כל עוד אני מאמין שהפעולה נכונה.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  12. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    את באמת מעוניינת להיקבר?
    את באמת רואה את עצמך שוכבת באדמה כאשר תולעים מעכלות לאט לאט את הבשר המרקיב שלך עד אשר כל מה שנשאר ממנו זה עצמות בלבד? אני מעדיף להישרף ולאו דווקא בגלל הגועל מהקבורה. כאשר הגופה שלי תישרף אני לא אהיה חי, אני לא ארגיש את זה. גם אם אקבר אני לא אהיה חי ולא ארגיש את זה אבך הגופה שלי תתפוס מקום בחלקה בבית קברות, מקום שיכול להיות מנוצל לדברים טובים יותר. מקום שמעליו, אם לא אהיה קבור שם, יוכלו לטוס מטוסים ישראליים בלי שקבוצת רבנים תקים קול צעקה…

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  13. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    הייי אני חרדיה
    עם כל הכבוד שלכם אבל שריפת גופות זה פשוט כמו הגויים …..מה יהיה שיבוא המשיח ויהיה תחית המתים איך הם יקומו עם כל הגופה שלהם שרופה נעזוב עכשו תמשיח ונלך ע"פ התורה זה איסור חמור ודאי שכולם מאמינים בתורה שאם לא איך אתם קוראים לעצמכם יהודים……רק בת"ז….

    נכתב ע"י מולאן בת
  14. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני באמת שלא מבינה אותך.
    אתה מעוניין להישרף? אתה בנאדם מעוניין שלאחר שרוח נשמתך תצא מגופך, יכניסו אותך לתוך מבער ארור וישרפו אותך כליל?

    נכתב ע"י דמעה חמה
  15. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כל החרדים הם אבי אבות הצביעות
    חולרות שעושים כל מעשה זימרי שיכול להיות ומבקשים שכר כפנחס,

    נכתב ע"י dirty white boy
  16. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יש בעיה עם מחאות אינטרנטיות
    שכתיבה על דפי אתר זה לא כמו מחאה ציבורית גדולה ורחבה. ואני מדבר על אסיפה ענקית של אנשים. זו מחאה שקטה שלצערי תעבור על סדר היום ע"י אי אלו אנשים משועממים (אהמ אהמ תפוז) שרוצים לקרוא עוד ע"מ לאתגר את מוחם המשועמם מעוד יום משעמם במשרד. נראה אתכם (אנשי מערכת תפוז) מדביקים את הפוסט הזה לעמוד הראשי לשבוע ימים ולא ליום אחד.

    נכתב ע"י Johnny MnemoNick
  17. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכים בהחלט
    אני מסכים שיש להפריד את הדת מהמדינה. דמוקרטיה ודת לא יכולות ללכת יד ביד, צריך שתהיה היררכיה שבה חוקי הדמוקרטיה עומדים מעל הדת ושהחוקים לא יוכתבו מסיבות דתיות.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  18. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    הבעיה העיקרית
    היא שהדתיים מסרבים להבין את מושג חופש הדת. יותר מכך, הם לא מסוגלים להבין את מושג החופש. מבחינתם חופש, זה לחיות תחת מערכת כללים נוקשה המונחתת מלמעלה ע"י אנשים שטוענים שהם מדברים בשמה של ישות כל יכולה.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  19. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכימה איתך בכל מילה. יישר כח!

    נכתב ע"י Annnie
  20. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    קשה לי להתייחס למה שאתה כותב
    כי הטקסט שלך לא מפוסק כראוי, ללא ירידות שורה ומכיל המון מידע לא עקבי. אני אשמח להגיב אם תנסח את עצמך מחדש ותקפיד על פיסוק (ואפילו חלקי) על מנת שאוכל להבין את דבריך.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  21. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני אשמח לקרוא פוסטים נוספים בנושא

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  22. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני לא מלכלך
    אני מתאר את המצב כמות שהוא. לכלוך הוא אמירת דברים שאינם נכונים על מנת להכפיש אותו. הדברים שאני אומר הם נכונים ובמקומות שבהם הבעתי דיעה אישית הקפדתי להצהיר על כך.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  23. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני מניח שהתכוונת
    להגיב לgideon333?

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  24. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    ייתכן שזה אכן יקרה
    אבל עם כל הכבוד, כמו שאני לא אחיה ע"פ המצוות בגלל שאולי אחרי הוות אני אגיע ל"עולם הבא". כך אני לא אקבע מה יעשו עם הגופה שלי בגל שאולי בעתיד יגלו דרך מסויימת להחיות אותי.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  25. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אולי זה מזכיר לך מנהגים אפלים
    אבל זה כלל לא דומה להם. מבחינתי שריפה של גופה זה כבוד ראוי ואף יותר ודווקא קבורה חורה לי. מי יקבע את הכבוד שלי? את? החרדים? אני!

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  26. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מה הקשר לנוצרים?
    זה שהם עשו זאת מסיבות לא נכונות אומר שכל שריפת גופה היא פעולה לא ראויה? זו הסקת מסקנות מאוד מגמתית ושגויה בעליל.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  27. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אין לי שום טענה לאנשי זק"א
    ואני מצטער אם הבנת אותי לא נכון. הבעיה שלי היא עם ראשי הארגון שחשים לא בנוח כאשר חברה אחרת נכנסת לשטח שלהם.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  28. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכים עם כל מילה

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  29. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אנטישמיות, עוד מילה שנזרקת בלי קשר

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  30. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    לתרום את הגוף למדע
    זה רעיון מעולה. אני אישית מעדיף להישרף ושיפזרו את האפר שלי מעל מי הים התיכון… ואם זה לא אפשרי, אז מעל נהר הגנגס בואראנסי.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  31. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    טיפש, החרדים מכחישי שואה!
    החרדים לא משתמשים במונח "שואה" לתיאור שואת העם היהודי בשנים 1938-1945 (לא טעות, לא 1939). אתה יודע למה? כי לפי הגישה החרדית, השואה לא היתה אירוע יוצא דופן.

    נכתב ע"י מבקרת פנימית
  32. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    היי
    מסכים

    נכתב ע"י דורון411
  33. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אתה צודק ב100%
    צריך לשים סוף ל"דוס"

    נכתב ע"י TNT10022
  34. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כשיפסיקו לשרוף אותנו- דברי איתי
    זה לא לכלוך- זו האמת.

    נכתב ע"י מבקרת פנימית
  35. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    איזו מותק של תגובה
    בתור מדענית מושבעת אני חייבת לציין שמי יודע…

    נכתב ע"י NIRIT670
  36. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אתה יודע מה ההבדל ביננו רדיקאל
    אני לא משתמש בכוח כי אתה פשוט בור שלא גילה את האמת אבל אני מכבד אותך כי אתה יהודי אם בכלל אם כן אני מכבד אותך ואוהב אותך יש לי שאלה לא נראה לך שדתים חיים 70 שנה בלי כול הנאות החיים החילוניים ואתה מבין אותי לא שאלת את עצמך אולי הם גילו את האמת ואתה עוד לא וחבל כי אם אין עולם הבא שמקבלים עליו שכר אז למה אם חיים בצורה כזאת במקום להנות מהנאות החיים בעולם הזה לא למרות שאתה לא יודע איזה חיים מאושרים יש לחרדים אם מנוחה בשבת כיבוד אב אם אהבה במשפחה דלתות פתחות לא כמו אצלכם בתל אביב הכול סגור סורגים מנעולים מה זה בית סוהר הכול כי החברה שלך לא מתוקנת ודבר אחרון ישראל החילונית רוצה שינו ישראל החילונית בת 58 וכבר רוצה שינו ואני יהודי אם מסורת הכי עתיקה בעולם שכול העמים האחרים נכחדו בבל עשור מצרים העתיקה וכדומה ואנחנו יהודים ללא שינו ללא שינו 3300 שנה פשוט ישראל החילונית היא הכול חיקו של הגויים כול טוב לך מקווה שתגלה את האמת כמוני

    נכתב ע"י gideon333
  37. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    הוא היה מוחבא בדיוק בגלל זה
    הוא היה מוחבא לא בגלל אי-חוקיותו כביכול – מדובר במקום חוקי למהדרין.

    נכתב ע"י Aelius Hadrianus
  38. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    להזכירך, לנאצים אין דת…
    האידיאולוגיה הנאצית קובעת שהשליט העליון של גרמניה הנאצית ברייך השלישי, הפיהרר, הוא האלוהים ולא אף אחד אחר. אין דת בנאציזםקומוניזםפאשיזם.. תלמד את זה..

    נכתב ע"י אבירן171
  39. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מה לעזאזל קשורה השואה?
    מה הקשר בין טבח המוני לבין בחירה של אדם מה לעשות עם גופתו? ורק שתדע שהנאצים לא שרפו את גופותיהם של כל היהודים שהשמידו – חלק מהם נקברו אז למה הקבורה לא מזכירה לך את השואה? למה רכבות, מקלחות צריפים, ניתוחים, זריקות, גדרות לא מזכירים לך את השואה?

    נכתב ע"י Aelius Hadrianus
  40. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    רב תודות
    אני מאלה שבעבר התרעמו על הכללות, עד שניסיתי לכתוב טקסטים בעצמי ולמדתי שלא ניתן להתחמק מהן ועדיין לכתוב משהו קריא.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  41. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכימה איתך מאוד ובאופן אישי…..
    כל הכבוד לך על היותך נשואה לאיש זר"א.

    נכתב ע"י פרופסורית למשהו
  42. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני מבין את הזעזוע
    אבל יש הבדל בין שריפת בני אדם בעודם בחיים לבין שריפת המתים. ומה שיפה כאן הוא שאין כפיה, אם אינך מעוניינת שישרפו את גופתך, את יכולה לבחור להיקבר. זה מה שטוב בבחירה.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  43. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    ההגיון שלך מדהים אותי
    בגלל שהתורה אומרת שיש חטאים שמרץ מתנגדים להם זה אומר שאנשי מרץ ביצעו אותם? אם כך הם בוודאי ישרפו בהמשך את המתקן לייצור חבלים כי עלולים ליצור מהם חבלי תליה…

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  44. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני לא אומר הכסף לא מגיע להם
    אני רק אומר שמפחיד אותם כשפתאום מישהו אחר מגיע ומתחרה על אותו מקום שעד לאותו רגע היה המונופול שלהם. ולשם הבהרה נוספת, לא הבעתי דעה לכאן ולכאן לגבי המחירים של הקבורה ושל הובלת המתים. אין לי טענה לגבי זה, יש לי טענה לגבי הפעולות שהם מבצעים על מנת למנוע מאחרים להתחרות בהם.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  45. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יהודי לא גאה
    לצערי את הלאום שלי אני לא בחרתי, את הדת שלי לשמחתי אני כן יכול לבחור. חשבתי על שריפת גופות לעומק הרבה יותר ממה שאת מניחה ע"פ התגובה המזלזלת שלך.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  46. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מה חדש?
    חרדים כבר שרפו את הפאב של קהילת הלהט"ב (לסבי-הומו-טרנס-בי) בירושלים, כבר שרפו את חנות שמכרה בשר לבן בנתניה, ועכשיו את הקרמטוריום של עלי שלכת.

    נכתב ע"י מבקרת פנימית
  47. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מי מאמין
    הדתיים בארץ מזמן ירדו מהפסים ומרשים לעצמם לעשות דברים שאיש לא היה מעיז,עושים מהדת קרדום להשגת טובות הנאה ,אחרת לא היו מפלגות דתיות ,ולא מבינים למה הרבה בורחים מהדת וחוזרים בשאלה, די מזכירים את ימי האיקויזציה,שאם אתה לא לפי הכיוון הכללי אז אפשר לשרוף ולהרוס אין דרך אחרת רק הדרך שלהם,(ימח שמם)לא שונים מהטליבאן ומנהיגיהם הרי איך היה רצח רבין,אני קורא מכאן להפריד את הדת מהמדינה וכל אחד באמונתו יחיה ושהם לא יכפו עלי או על אף אחד את הכפיות המטופשות שלהם בסוף עוד ימצאו פסק הלכה שמתיר שריפת גופות,אני קורא מכאן להפסיק את הפנטיזים ולהפריד דת מהמדינה לפרק את כל המפלגות הדתיות שיוצרות רק גועל נפש ובריחה מהדת,

    נכתב ע"י דורון411
  48. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מישהו שכח לנעול את בית המשוגעים…
    …אתמול בלילה?

    נכתב ע"י רדיקאל
  49. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    תמשיכו ככה, ללכלך על אנשים מהמדינה
    שלכם, נראה לאן המצב ידרדר.

    נכתב ע"י ללוווש
  50. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכימה!:]
    למען האמת, אני לא בעד הכללות, וגם לא במקרה הזה, מה לעשות.

    נכתב ע"י עדן גפן

כתיבת תגובה