גם למות הם לא נותנים לנו

  • Sharebar

מתקן הקרמטוריום (מתקן לשריפת גופות) של חברת עלי שלכת, הוצת ככל הנראה ע"י מתנגדים לשיטה. אחרי החתונות, ממכר החזיר והנסיעה בשבת, החרדים משתלטים לנו גם על המוות.
 
לפני כשנה נתקלתי באתר של עלי שלכת. קראתי על אפשרויות שריפת הגופות שהם הציעו והתלהבתי. אני לא רואה לנכון להיקבר באדמה לאחר שאמות. לדעתי זו שיטה מציקה ביותר. היא גורמת לכך שעוד ועוד שטחים מופקעים לטובת בתי קברות מאחר ואלו מתמלאים בקצב מעורר הערצה והיא גורמת לכך שבני משפחת המת מרגישים חובה להתכנס אחת לשנה מול קבר אבן שבתוכו עצמות שלא אכפת להן מי עומד מעליהן.
שריפת גופות, במיוחד כשהיא נעשית בצורה נקייה ומצמצת את זיהום האויר למינימום, היא פעולה הרבה יותר הגיונית.
 
רק מה? החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.
 
החרדים מסרבים לאפשר לנו להחליט החלטות בנוגע לחיים שלנו. זה מתחיל מרגע שאנחנו נולדים וחותכים לנו חתיכה מאחד האזורים החשובים ביותר, ומסתיים ברגע שאנחנו מתים ולא יכולים לבחור מה יעשו עם הגופה שלנו. הם רוצים להשתלט על החיים שלנו ולקבוע עבורנו כל פעולה ופעולה שנעשה. כרגע עדיין יש חוקים שמונעים מהם לעשות את זה. השאלה היא כמה זמן ייקח עד שהם ישרפו גם אותם?
 
*********************************
בפוסט הקודם האשימו אותי בהכללות. אתם צודקים, אני מכליל. כשרוב החרדים/דתיים יפסיקו לנסות לנהל לי את החיים, אני אפסיק להכליל. אני לא מוכן לכתוב בפוסטים שלי משהו כמו "חלק נכבד מהחרדים מזרם כך וכך". תלמדו להתמודד עם זה.

אודות אורי צציק

בלוגר, קופירייטר ובונה אתרים. נולד ביולי 1979 במזל אריה. אוהב לקרוא ספרים, לצפות בטלוויזיה, לאכול טוב ולגלוש ברשת. כיום עוסק בניהול פרוייקטים באתר תפוז ובבניית אתרים מבוססי וורדפרס בעבור חברות שונות.

דיון: “גם למות הם לא נותנים לנו”

  1. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כל הכבוד!
    אני שמח לראות שסוף סוף רואים יותר ויותר מחאה מול הכפייה הדתית בארץ.

    נכתב ע"י חתול הצשייר
  2. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    קנאי דת – הביתה!
    … לכו הביתה, תנהלו את אורח החיים שלכם בדלת אמותיכם,

    נכתב ע"י רדיקאל
  3. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    פשוט, לא כדאי לך לאפר את הגופה.
    כי, יתכן שבעתיד, תמיד עשויה להתגלות שיטה כלשהיא או טכנולוגיה להשתמש בעצמות שלך, על מנת להחיות אדם חדש.

    נכתב ע"י playtrip
  4. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כל כך לא טבעי אפילו לחשוב על שריפת
    גופות… אפילו בעת הפטירה לא נותנים לגופה את הכבוד הראוי לה. איך ככה אפשר להשמיד זכר לבן אדם ולשמור (אם בכלל) אותו בצורה של אבק? זה מזכיר מנהגים אפלים מהשואה ושלעולם אין לחזור עליהם.

    נכתב ע"י מי
  5. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יש לי חידוש ונראה מה תגיב
    תקשיב אח יקר בתורה רשום ויש הוכחות לגבי תחיית המתים זה א כול קבר שתפתח תמצא את העצם שיש לנו בסוף עמוד השידרה זאת עצם שלא נשרפת זה א כי ממנה יקומו בעזרת השם בתחיית המתים עכשיו אני יגיד תביא לי הוכחה אחת שמה שרשום לעתיד להיות והיה ונמא בעולם וכתוב בתורההוא נכון אם יש דבר אחד שכתוב לא נכון על חיות ועל צורת כדור הארץ לפני שגילו ועל אלף ואחד דברים שרשומים בתורה כול מה שרשום נכון ומוכח על מספר הכוכבים שרשומים בתורה ומספר הכוכבים שנמצאו על ידי לווינים ומעוברות חלל לפני 3300 שנה לא היה את זה אייך זה רשום בזהר הקדוש אז נשמה גם לגבי תחיתת המתים שזה קרוב אילנו וביאת המשיח זה נכון אי לכך אל תנסו לעשות שינו בתורה כי ישראל החילונית רוצה שינו ישראל החילונית קיימת 58 שנה אני יהודי ללא שינו ללא שינו ללא שינו כבר 3300 שנה וגם רשום שיהיו אפיקורסים כמוך שאומרים שהדת לא נכונה כי זה מה שאתה עושה מסקנה שצריך להמשיך באותה הדרך אנחנו לא רוצים שינו וצריך לקבור את הנפטרים מין העולם לא מתים נפטרים מהעולם בצורה שכיונו אותנו אבותנו הקדוש ברוך הוא אני אוהב אותך הקדוש ברוך הוא אנחנו הילדים שלך

    נכתב ע"י gideon333
  6. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מלים כדורבות
    אוי, אנשים כמוך חסרים פה כל כך!

    נכתב ע"י goanin
  7. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    זה מעניין…
    כי אני בדיוק קראתי בעיתון חרדי שהמניעים שלהם הם יותר אנושיים מדמוקרטיים, האם שחכת בדיוק אלו נוצרים שרפו מתי ואיפה גופות של יהודים ותאמין לי הם לא עשו זאת מתוך כבוד המת… אם שכחת אתה מוזמן לחזור אחורה בזמן ל1939 … גם אז חשבו שאוכלוסיית העולם גדולה מידי בשבילנו…

    נכתב ע"י NIRIT670
  8. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מאיזו שהיא סיבה
    חלק מהמגיבים לא מפרידים כמו שצריך בין פרוצדורות של טיפול בגופה לאחר המוות, לבין הריגת אנשים חיים.

    נכתב ע"י Amalthea
  9. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    פוסט מלא שקרים ואנטישמיות

    נכתב ע"י פרופסורית למשהו
  10. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כל מי שמצדיק אותם חוצפן ברמות
    מי הם שיקבעו לי איך להיקבר?! לא רוצה להיקבר באיזה טקס מעאפן שיקראו עליי איזה "קדיש" דבילי שבכלל מהלל את אלוהים ולא מדבר על הנפטר עצמו!!! אני אישית מעדיף לתרום את גופי למדע כשאמות…

    נכתב ע"י אונגי2
  11. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    שכחתי לציין
    כן אנשי זקא עושים את עבודתם נאמנה יום וליל בלי שום תמורה בכלל

    נכתב ע"י אסתרקע
  12. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    האספן היווני

    נכתב ע"י stelios2104הכריש
  13. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מי שגרם לשריפה היו תומכי מרץ
    הרי לפי התורה יש 4 מיתות בית דין שהם: סקילה , שריפה , הרג וחנק , וכידוע שתומכי מפלגת מרץ מתנגדים לאותם 4 מיתות בית דין , כי מרץ זאת מפלגה שהיא אנטי יהודית , ולכן הם יעשו הכל על מנת לפגוע במתקן השריפה , כדי שאנשים שעשו עבירות וחטאים שחייבים עליהם עונש בשריפה לא ישרפו

    נכתב ע"י דאביד אבוטעבול
  14. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אישית זה קצת מזעזע אותי..
    אולי זה כי רק אתמול חזרתי מהמסע לפולין, ואחרי הקרימטוריום והמראות שראיתי…

    נכתב ע"י Black Jane
  15. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    הם נותנים למות אתם אלא שממתים את עצ
    רציתי להביע את דעתי על אותם אנשים שחושבים שיש להם אולי קצת מהשכל האנושי

    נכתב ע"י אסתרקע
  16. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יותר משאהבתי את הרשומה…
    הקצרה משהו אהבתי את ההערה שלך בסיומה. פשוטה, אבל מדויקת.

    נכתב ע"י לא משתמש מסניף
  17. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני מסכימה עם דברייך
    רק הערה קטנה, זק"א לא מקבלים כסף עבור עבודתם פרט להובלת פצועים/מתים לבתי חולים , כסף שמגיע להם על ביצוע עבודתם.

    נכתב ע"י כבשה תוהה
  18. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מחזק את ידך ומסכים

    נכתב ע"י yairmann
  19. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מסכים ומחזק את ידך!!!

    נכתב ע"י אבירן171
  20. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    יהודיה גאה
    אתה מסוג האנשים שיותר ממומרים בחיים..אני מתביישת שיש עוד כמוך. נולדת להיות יהודי אך אתה עם דעות של אנטי יהודי.. כך כל מה שקשור ליהדות ידליק אותך ותאשים את החרדים. חשבת על שריפת הגופות לעומק, חשבת שיש בזה משהו שואתי נורא, שלא משאיר ממך ולא שריד אחד אפילו לא של זיכרון..קבורה כהלכה מחזירה אותך למקום שממנו נוצרנו מלכתחילה (בטח אתה מאמין שבאת מהקוף, אולי לגביך זה יהיה נכון) קבורה כהלכה נותנת לאלו שזוכרים אותך מקום לבקר אותך, לדבר אתך, לזכור אותך.. קבורה כהלכה לא עושה עליך כסף כמו המיפעל הזה שהחליט לעשות מסחרה מגופות. שנים על גבי שנים היו נקברים באדמה, וזה לא הפריע לאף אחד עד שלא העלו את הרעיון והחליטו לשחק באש. צר לי עליך שאתה חי בכפיה, אם היית מסתכל על היהדות שלך בעין יפה וחוקר אותה לעומק במקום לנסות להכפיש אותה אני מבטיחה לך שהיית נהנה.. בנוגי לחתיכה החסרה שלך, אתה מוזמן לחפש אותה ולהחזיר אותה למקום אולי ככה תהיה יותר רגוע, לא?

    נכתב ע"י ללא שם
  21. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    לפי שיטתך…
    אני גם יכולה ללכת ערומה ברחוב כי זה הגוף שלי ומי שיחליט לי איך לצעוד ברחוב… לפי שיטתך אני גם יכולה להכנס למסגד עם שרשרת עם תליון של פרסת חזיר כי מי יגיד לי איך להתקשט…

    נכתב ע"י NIRIT670
  22. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    זו עבירה והוא צריך להישפט
    להציג תעודת כשרות מזוייפת זו עבירה ועליו להישפט על כך. אני ממליץ לך להגיש תלונה במשטרה. אני מסכים איתך שזו בעיה אבל מבחינתי זו אותה בעיה כמו אם אומר זאני צמחוני ויבטיחו לי שאני אוכל קציצות סויה למרות שמאכילים אותי בבשר. אני לא רואה את זה ככפיה אלא כפשע.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  23. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    בהחלט המוות הכי טוב שיש |כן|

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  24. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    תראה, ברור שזה לא שקול להפגנה טובה
    אבל זה עדיין עדיף מכלום.

    נכתב ע"י חתול הצשייר
  25. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    תעשי לי טובה
    זה שהם לא נותנים לי ליסוע באוטובוסים בשבת זו פגיעה בציבור שלי. זה שהם לא מאפשרים לי להתחתן בחתונה אזרחית זו פגיעה בציבור שלי. זה שהם מנסים (באלימות יש לציין) למנוע מההומואים לצעוד בעיר הבירה של ארצם, זו פגיעה בציבור שלהם. זה שהם לא מאפשרים לי לפתוח חנות לממכר בשר לבן במרכז העיר נתניה (וכאשר מוקמת אחת הם שורפים אותה) זו פגיעה בציבור שלי.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  26. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אויש.
    שוב פעם לצערי חזרתי לכאן, לראות מה חדש.

    נכתב ע"י אין יאוש
  27. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    אני לא אהיה אוכל לתולעים מש"ס!!!
    אם השריפה היתה טובה מספיק בשביל מהאטמה גאנדי, היא צריכה להיות מספיק טובה גם בשביל אפסים כמו יצחק כהן והבריונים מש"ס. מה שבטוח – היא מספיק טובה בשבילי.

    נכתב ע"י spitzmobil
  28. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    קצת לחשוב לפני שפותחים את הפה…
    או יותר נכון מתקתקים על אותיות המקלדת…

    נכתב ע"י mkathy
  29. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כאשר כותבים טקסט
    עם תופעה כלשהי אין ברירה אלא להכליל. תמיד יהיו יוצאים מן הכלל, אבל טקסט שיכלול משפטים כמו "חלק נכבד מהחרדים מהזרמים 1, 2 ו3, וחלק קטן מהחרדים מזרמים 4 ו 5 טוענים שכך וכך" הוא טקסט לא קריא…

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  30. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    מדהים אותי שבאופן קבוע
    המתנגדים לדברי בוחרים לתקוף את השכל או את הלאום שלי. אני ודעותי הם לא הנושא לדיון פה וגם אם הייתי רפה שכל, חולה נפש אידיוט או כל כינוי אחר שבו כינו אותי עד כה לכל אורך הבלוג, אין לזה כל קשר לדיון ענייני שאני מנסה לנהל כאן.

    נכתב ע"י חמש חמש חם אש
  31. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    הלכות הרמבם סותרות כל הלכה אחרת
    המתקבלת מכל מקובל אחר או צדיק גדול, יש בינהם מחלוקות רבות, ודיבריהם סותרים אלו את אלו, פעלתי על פי הלכות שונות, ואני מוצא שהתורה מסוכנת עבורי ועבורכם, ועלי למנוע מכם לשלוט, עלי לחסל אתכם, ואשתמש לשם כך בכל שיטה גלוייה ונסתרת עד שלא יהיה בכם שום ביטחון ולא תאמינו בחייכם.

    נכתב ע"י playtrip
  32. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    זכרו שכתבו כאן במקור:
    "החרדים משתלטים לנו גם על המוות."

    נכתב ע"י playtrip
  33. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    כאשר תתאפשר החיאת מתים.
    אני מקווה לראות שוב את אל קאפון.

    נכתב ע"י playtrip
  34. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    נזכרתי בזכות שלכם.
    אני מתחרט לגמרי.

    נכתב ע"י playtrip
  35. 23 באוגוסט 2007 ב - 10:53 #

    בואו ואני אחדש לכם חידוש
    זה אדם שהוא אנטי-שם, אנטי יהודים.

    נכתב ע"י ללא שם

כתיבת תגובה