הגטו של השפה הגרמנית

זה מתבקש, כל כך מתבקש, להשוות את הסיפור של החרם של הח"כים על הנאום של אנג`לה מרקל לשואה. הרי רק בגלל מה שקרה שם, ואני לא מזלזל חס וחלילה, הם חושבים שאין מקום לשמוע נאומים בגרמנית בכנסת ישראל. אין ספק שהשפה הגרמנית תהיה סממן לנאציזם לעולמי עד.
 
בזמן שאנג`לה מרקל תנאם בשפה הגרמנית במליאת הכנסת, יבחרו מספר חברי כנסת לצאת מן האולם כמחאה ולקיים טקס אלטרנטיבי בו יקראו שירה המתארת את הזוועות שביצעו הנאצים. חבר הכנסת אריה אלדד אמר אתמול שהוא חרד מן היום שבו השפה הגרמנית כבר לא תפריע לאיש במליאה. אני עצמי חרד שהיום הזה לעולם לא יגיע…
 
אנג`לה מרקל הגיעה לחלוק כבוד יד ושם והניחה זר לזכר קורבנות השואה. הגרמנים, כעם, הביעו את צערם לא אחת על הזוועה שהתרחשה באותן שנים. רובם מכירים בשואה ומתביישים בחלק זה של ההיסטוריה של עמם. האם זה אומר שהם צריכים להפסיק להשתמש בשפה המדוברת בארצם? האם בעקבות השואה הגרמנים צריכים למחוק כל סממן למורשתם שלהם ולדבר בשפה זרה להם כאשר הם מגיעים לישראל?
 
גרמנית היא שפה ותו לא. היא שפה של עם וככזו יש לה זכות להשמע כמו לכל שפה אחרת. המחאה חסרת הטעם כנגד השמעת השפה הגרמנית במליאת הכנסת כי הנאצים השתמשו בשפה הזאת, דומה לטענה שאסור למכור סכיני מטבח כי מישהו השתמש בהם בעבר כדי לרצוח. זה טענה שמנסה לתת תכונות אנושיות לכלי עבודה וזה טפשי. באותה מידה אני יכול לאמר שאסור לתת לחברי כנסת לחוקק חוקים כי בעבר הם העבירו את חוק טל… טפשי.

מחשבות של 2 על “הגטו של השפה הגרמנית

  1. גם אני לא מחבב את החיתוך של השפה
    הגרמנית. אבל מכאן ועד למחות על נאום בגרמניתל בכנסת הדרך עוד ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *