מה בין קופים לעיריית רמת גן?

הצילו את גן הקופים

ברמתן גן אושרה תוכנית הקמה של בניין מגורים ברחוב ארלוזורוב 36. הבניין שיועד במקור למגורי סטודנטים, אנשי סגל ואורחי מכללת שנקר, קיבל היתר מיוחד להיבנות ללא חניה. עבר לו זמן והבניין שינה את יעודו לבניין מגורים רגיל אך חניה – אין. מה עושה העיריה? הורסת את הבניין? לא. עיריית רמת גן "בוחנת אפשרות" לבנות חניון במתחם גן הקופים – גן ירוק הסמוך למקום.

לא סתם העיר נקראת רמת-גן, בעבר היו בה הרבה גנים ששטחם הלך והתדלדל לטובת בנייני מגורים, כבישים ומדרכות. גם השטח של גם הקופים הולך ומצטמצם והחניון המתוכנן ככל הנראה יפגע ברבע מהשטח הנוכחי שלו. שי שלח לי קישור לבלוג המאבק בפעולות העיריה, הנה קטע קטן מתוך עמוד "הרקע למאבק".

גן הקופים" בסכנה! – ראש העירייה, מר צבי בר, הודיע שהעירייה בוחנת הקמת חניון לעשרות מכוניות (בין 40 ל 60) בתחום "גן הקופים". מהתוכנית המצויה בידינו הקמת החניון תחייב עקירת עצים עתיקים רבים ותשנה את חזות הגן ולכן תביא לפגיעה בלתי הפיכה ב"גן הקופים" המקסים והיקר לרבים מאתנו. אם לא די בכך, מתברר שהסיבה לתכנית החניון הינה שערוריית הבניין הנבנה בארלוזורוב 36 (כ 50 מטר מ"גן הקופים") עם 40 דירות מעל קומה מסחרית וללא מרתף חנייה, וזאת בניגוד להיתר הבנייה. העירייה הגישה אמנם כתב אישום הדורש הריסה, אולם משום מה הבנייה נמשכת, כשבמקביל חותר באופן פומבי ראש העירייה מר צבי בר לפיתרון על פיו הבניין יישאר כפי שהוא ובמקום מרתף החנייה ש"שכחו" לבנות היזמים, ייבנה חניון לעשרות מכוניות בתחום "גן הקופים" (שלא ייתן מענה מלא לעומס החנייה שיטיל הבניין על הסביבה) ואשר במימונו תשתתף העירייה. כך שאנו, תושבי העיר, גם נסבול מגזילת פיסת קרקע ירוקה מהבודדות באזורנו וגם נשלם על כך מכיסנו.

גם אתם יכולים להצטרף למאבק, הכנסו לבלוג, קיראו את כל הפרטים וכיתבו על כך בבלוגים שלכם. אתם יכולים גם להצטרף למחאות המתוכננות שבוודאי יפורסמו בבלוג ואף לתלות שלט תמיכה במאבק על המרפסת שלכם (פרטים בבלוג עצמו).

קישור לבלוג: הירתמו להצלת גן הקופים ברמת גן

מחשבות של 3 על “מה בין קופים לעיריית רמת גן?

  1. משהו בעיר הזו רמת גן בשנים האחרונות מריח לא טוב.
    יותר מידי עסקים שלכאורה נראים לא כשרים עולים וצפים.
    יותר מידי שמועות על שחיתויות
    האם יש עשן ללא אש?
    במקרה של רחוב ארלוזורוב 36 הצחנה עולה לשמיים.
    ממש נראה כאילו ישנה יד מכוונת שמנסה להכשיר בכוח את הבנייה הבלתי חוקית בארלוזורוב 36 אפילו אם זה יבוא ע"ח איכות חייהם ורווחתם של תושבי האיזור בפרט ותושבי רמת גן בכלל
    כנסו ל : http://www.ganhakofim.co.il ותקראו את הסיפור המדהים של הבניין ברחוב ארלוזורוב 36 והקשר שלו לגן הקופים

  2. אני רוצה לתקן את מה שכתבת:

    "עבר לו זמן והבניין שינה את יעודו לבניין מגורים רגיל"

    זה לא נכון. הבניין מעולם לא שינה את יעודו לבניין מגורים רגיל. אתה מוזמן לגשת למקורות ולבדוק את זה. חבל לכתוב דברים שאינם נכונים ומטעים את הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *