5 המכות של התוכן באינטרנט

אני צרכן לא קטן של תוכן ברשת. אני קורא לא מעט כתבות באתרי העיתונים הגדולים והקטנים, אבל בעיקר אני קורא בלוגים ושאר תוכן גולשים. יש מספר דברים שחוזרים על עצמם, שמציקים לי והורסים לי את חוויית הקריאה. קבלו את חמש* המכות של התוכן באינטרנט.

1. קישורים לא ברורים
כאשר מקשרים לאתר כלשהו מן הראוי ליידע את הגולשים שלכם לאן מוביל הקישור. קישורים שלא מתארים את היעד, כמו זה למשל (נכון מציק?), מעודדים אותי לא ללחוץ עליהם. תנו לקוראים שלכם את הכבוד והרשו להם להחליט אם הקישור מעניין אותם מבלי שייאלצו ללחוץ עליו בשביל לברר.

2. קישורים רבים בטקסט אחד
אין שום דבר רע בלהתייחס לכתבה או שתיים ולקשר אליהם בחלק הרלוונטי בפוסט שלך. אבל כשמדובר בעשרות קישורים זה הופך להיות מתיש. קישורים, מעצם טבעם, מובחנים גרפית מהטקסט הרגיל על מנת שהגולש הממוצע ידע שניתן ללחוץ עליהם. כאשר כל מילה שניה היא קישור אנחנו מקבלים פוסט מאוד צבעוני ומאוד מציק בעיניים.
אם לומר את האמת, לאף אחד אין כוח להכנס לעשרות קישורים כדי לקרוא ולהבין מאמר אחד.

3. טקסט ללא פסקאות
נתקלתי לא אחת באנשים שכותבים טקסטים ארוכים כאורך הגדול ללא ירידות שורה, ללא פסקאות וללא שום הפרדה בין החלקים השונים בטקסט. חלוקה לפסקאות היא דרך מצויינת להפוך את הטקסט לקריא יותר ולמנוע מהקורא הממוצע מלהכנע ליאוש לנוכח גוש הטקסט שכתבתם. מצד שני, עדיף שלא ללחוץ על ENTER אחרי כל מילה או שתיים. חלקו את הטקסט שלכם לרעיונות העיקריים שלו והקדישו לכל אחד מהם פיסקה אחת..

4. עומס של תמונות
אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מילים, אבל 1000 תמונות לא שוות ואפילו מילה אחת. בלוגרים (בעיקר בלוגריות צעירות) רבים נוהגים להציף את הבלוג שלהם בתמונות שונות מבלי להתחשב בקוראים. יש כאלה המגדילים לעשות ומטמיעים אנימציות שונות ומהבהבות שיגרמו התקפים גם לאנשים ללא אפילפסיה.
זיכרו שתוכן עמוס בתמונות נטען לאט, מציק בעיניים ופוגם בחווית הקריאה והצפיה גם יחד.

5. קישורים מטעים
אם כבר דיברנו על קישורים לא ברורים, חייבים לציין את המכה הגדולה יותר – הקישורים המטעים. קישור הטוען שהוא מוביל למקום אחד בעוד למעשה הוא מוביל למקום אחר. יש המגדילים לעשות ומקשרים לעמוד מסויים המבצע הפניה לעמוד אחר. בצורה כזו אין שום דרך לדעת לאן באמת מוביל הקישור עד שלוחצים על הלינק עצמו.
ליצור קישור מטעה זו פעולה לא אתית ולצערי מאוד נפוצה בקרב המשתמשים בתוכניות שותפים למיניהם. הסיבה היחידה להשתמש בקישור כזה היא להפנות אנשים למקום שהם לא רוצים להגיע אליו, זה אולי יפעל פעם או פעמיים אבל בסופו של דבר הקוראים ילמדו שאתם רמאים ויפסיקו לקרוא את מה שאתם כותבים.

—————————————-
* לא מצאתי 10 מכות, ולכתוב פוסט על 7 המכות לא נשמע טוב. אז התפשרתי על 5.
תזכורת לפעם הבאה – לא לכתוב פוסטים אחרי ליל הסדר עם יותר מדי יין בדם, מעט מדי מוטיבציה לחפש עוד סעיפים ויותר מדי מוטיבציה לפרסם את הפוסט.

מחשבות של 5 על “5 המכות של התוכן באינטרנט

  1. אחד מהם היה אנשים ששוברים שורות (לוחצים על אנטר אחרי כל כמה מילים). יש לא מעט כאלה וזה ממש מציג לקרוא ככה.
    לא זוכר מה היה השביעי אז כנראה שהוא היה קלוש גם ככה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *