על גבול הגוגלטוק וגוף האדם

שחר כותב על מחיקת גבולות ועל גוגל טוק. למרות שהקטע המצוטט הוא רק המשל, הקטע המצוטט הוא אחד הקטעים היותר מעוררי השראה שקראתי*

כשאתם צעירים ובריאים נוצרת אצלכם בראש מפה מדומיינת ומעוותת של הגוף שלכם. אם כואב לכם הראש זה בגלל שלא שתיתם מספיק, אולי כי אימצתם את העיניים. כאב בטן הוא תוצאה של אכילה מופרזת, או אולי של משהו מקולקל. כאב גב הוא בגלל שסחבתם משהו כבד, לא התכופפתם נכון. כל כאב יש לו סיבה ברורה, כל כאב מנותק בבירור מהאחרים. והקווים הברורים האלה מטעים אתכם. אתם לומדים לחשוב על הגב ועל הגרון ועל החזה ועל הבטן כעל ארצות נפרדות, כמעט עולמות נפרדים, בתוך המרחב של הגוף שלכם. מתוך התפיסה הזו נוצרת גם תחושה שהגוף שלכם גדול בהרבה ממה שהוא באמת.

התפיסה הזו היא מה שמאפשר לכם לקחת את השאיפה הראשונה מהסיגריה הראשונה, או לשתות את כוס הארק השלישית לאותו ערב, או סתם להזניח את עצמכם. אתם מתרפקים על הבריאות הנערית שלכם, לא יכולים עדיין להבין כמה מהר, כמה בקלות, נפרצים כל הגבולות הפנימיים האלה שבגוף. כמה מהר יכולה כל המערכת הזו להשתבש.

קישור לפוסט: יש כזה פרק בסיינפלד

*אני יודע שהמשפט הזה שגוי תחבירית, אבל לא הצלחתי למצוא משפט נכון שמעביר את ההרגשה. אז תתמודדו.

מחשבות של 2 על “על גבול הגוגלטוק וגוף האדם

  1. אורי: תודה רבה על המלים הטובות ועל ההפניה.
    רק הערה קטנה: כנראה שעשיתי איזו טעות קלה בבחירת המבנה של הפוסט, אבל האמן לי שקטע ה"כואב לי" שפותח אותו לא נכתב כמשל לחלקו השני, ואם יש חלק אחד שחשוב לי יותר כרגע הוא דווקא זה (אחרי הכל, כואב לי). פשוט מצאתי שיש קווים מקבילים בין שני נושאים שמטרידים אותי לאחרונה.

  2. התייחסתי אליו כמשל מאחר והוא אכן הקביל לי לנושא הגוגל טוק שתפס את החלק הנכבד של הפוסט.
    בכל מקרה, תיקנתי את הטקסט 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *