נה-נה-נה-נענע 10

אז מה הבטיחו לנו נענע בנוגע לאתר החדש שלהם?
1. עיצוב זורם וקל לניווט (סה"כ הם שילמו לנוויל ברודי כ 300000 ש"ח עבורו)
2. תאימות מלאה לדפדפנים השונים
3. אתר בקידמת הטכנולוגיה כמו שלא ראינו עם קישורים חיצוניים, התאמה אישית ומי יודע מה עוד.
 
אז מה קיבלנו מנענע?
עיצוב זוועתי ברמות שלא יאומנו. נענע (או ברודי) בחרו בצבע קודר ואפור בניגוד למגמה הקיימת בעולם שמציגה צבעים בהירים ואווריריות של תוכן.
הם חילקו את כל האתר ל 5 נושאים  שחופפים בחלק מהמקרים וצבעו כל אחד מהם בצבע אחר. גישת ההפרדה ע"פ צבעים היא גישת עיצוב של ילד בן 10, אבל גם אם הם מאמינים שזה יסייע לאנשים להבין היכן הם נמצאים ולאן הם הולכים, הם עשו את זה בצורה חסרת הרמוניה לחלוטין. הכותרות מוצגות בצבעים בוהקים על רק שחור בצורה שמפריעה לעיניים וגורמת לגולש לחשוב שנכנס אל חיי הלילה של לאס וגאס במקום לאתר רציני. אני לא מתיימר להיות המעצב הגדול נוויל ברודי אבל במקרה הזה אני חושב שרוב האנשים יסכימו איתי שהוא חיפף.
 
הצורך הלא ברור של נענע לעמוד ב"קידמת הטכנולוגיה" גרם להם לדחוס המון אפקטים מכבידים לסרגל הצדדי שלהם, לתפריטים העליונים ול"מולטי פלייר" שלהם. התוצאה היא כמובן אתר שרק מחשבי על מסוגלים להריץ במהירות סבירה, גולשים מאוכזבים ומחשבים שקורסים בכל פינה. נענע יכלו להתחשב קצת ולקבוע שהווידג`טים המופיעים בסרגל הצדדי כברירת מחדל יהיו קצת פחות כבדים או לחילופין לאפשר לאנשים לבחור שהסרגל לא יוצג להם כלל. הם היו יכולים להחליט שהפתיחה של התפריטים תהיה מידית וללא אנימציה. במקום זאת הם בחרו להתמקד ב"מגניבות" ולא בשימושיות.
 
גם מבחינת קלות הניווט נענע נפלו כמעט בכל בחינה. מי שתכנן את האתר כנראה מבלבל את המושג "ניווט קל" עם המושג "שוק". בשוק אפשר למצוא הכל מכל וכל. אם תסתובב שם מספיק זמן אתה תמצא את מה שאתה מחפש. אבל בשוק אין ניווט קל, אם אתה מחפש משהו ספציפי אתה עלול למצוא את עצמך נתקל בעשרות פריטים אחרים שמתחרים על תשומת הלב שלך ומפריעים לך להגיע אל הדבר שאתה באמת רוצה. העמוד הראשי של נענע כמו גם העמודים הפנימיים מלאים בשטחים שונים שכל אחד מהם בעל מטרה שונה. לצד כל שטח יש הפניות למקומות שונים שחלקם נראים רק כאשר לוחצים על אזורים מסויימים בעמוד. התוצאה – הגולש אובד בים של מידע, לא ממש יודע היכן הוא נמצא בכל רגע ומרגיש מבולבל.
אתר טוב אמנם נותן לגולש כמה שיותר מידע בצורה נגישה וקלה, אך לא במחיר של אובדן התמצאות. לגולש צריכה להיות דרך ברורה וקלה להבין מה בדיוק מכיל כל דף באתר וכל דף צריך לכוון לאותו לתכנים החשובים יותר והחשובים פחות. את זה העיצוב החדש של נענע לא עושה.
 
למרות ההצהרות מרחיקות הלכת של נענע בנוגע לתאימות האתר לדפדפנים השונים, נגן הוידאו שלהם לא פעיל בפיירפוקס 3 (לפחות הם הוסיפו אפשרות להשתמש בנגן חיצוני).  לזכותם ייאמר שהם התריעו על כך מראש ואף אמרו שבעתיד הם ישתמשו בנגן סילבר-לייט של מייקרוסופט. עד לרגע זה לא נתקלתי בהסבר ממצה, מדוע הם מסרבים להטמיע נגן מבוסס פלאש. האם יש להם תוכניות לשת"פ עתידי עם מייקרוסופט?
 
מעבר לכל האמור לעיל, הבעיה העיקרית של אתר נענע 10 הוא שהם חושבים שהם יוכלו להנצל מכל הבאגים שהיו בעת ההעלאה ע"י תקיעת המילה Beta ליד הלוגו. במצב שבו האתר עלה לא הייתי קורא לו אפילו אלפא, בטח ובטח שלא הייתי מעלה אותו במקום האתר הקיים. רשימת הבאגים היתה אינסופית.
1. חלקים שלמים באתר שלא הופיעו בעמודים הפנימיים
2. הטקסטים בתגובות יצאו אל מחוץ לשטח שלהם ויצרו בלאגן גדול.
3. המעבר בין העמודים בתגובות ובפורומים לא עובד בצורה עקיבה (לפעמים מעבר עמוד מוביל לתגובות ריקות והפורומים בכלל מתחילים מעמוד 12 [לפחות פורום משוב])
4. התפריט הצבעוני שבראש ובתחתית הדף נוטה להתקע ולהסתיר תוכן.
5. נענע 360 (עוד תפריט נפתח) הוא בלתי ניתן לסגירה בפיירפוקס.
6. יש לא מעט בעיות בהתחברות לשם המשתמש ובהתנתקות ממנו.
יש עוד המון בעיות ואין לי כוונה להתחיל לעשות את QA של נענע עבורם. ברור לי שאין אתר שעולה בצורה חלקה אבל הכיסתו"ח הזה של ה"Beta" פשוט מרתיח. נענע הוא אתר מבין המובילים בארץ והוא משמש בית חם לאלפי גולשים. הם לא יכולים להרשות לעצמם שהעמוד הראשי שלהם (על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בכל האתר) יהיה מלא בבאגים ולנסות להסתתר מאחורי ה"בטא". זה פשוט נלעג.
 
נענע, אני מקווה שתצליחו להתאפס על עצמכם בימים הקרובים, אבל הייתי ממליץ לכם לעשות צעד אחד אחורה, להודות שטעיתם בזמן ההעלאה ולהחזיר את האתר הקודם עד שתהיו מוכנים באמת ובתמים לעלות עם אתר שפועל. אל תתנו לגולשים את ההזדמנות להצביע ברגליים לפני שתתעשתו.

מחשבות של 6 על “נה-נה-נה-נענע 10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *