חרדים מחרדים

אורי קציר כותב על ההשתלטות החרדים על הערים השונות וחוזה הקמה של "שינוי" חדשה

בשנים האחרונות התרגלנו לקרוא על ישובים מסוימים בהקשר של מלחמות יהודים בין חרדים לחילונים. המלחמות הן על דרך החיים ועל אופי היישוב. חרדים מנסים לכפות סגירת בתי עסק המוכרים מזון לא כשר. חרדים מנסים לסגור כבישים לתנועת כלי רכב בשבתות ובחגים ולעתים אף מנסים לפעול באלימות כדי לקדם זאת, לרבות התנכלות למכוניות חולפות. חרדים מנסים לאכוף אמות מידה מחמירות בתחום הלבוש הצנוע, לעתים עד כדי איום בפגיעה פיסית במי שאינו מתלבש (ובדרך כלל אינה מתלבשת) לפי צו האופנה הזה. חרדים מקימים מוסדות בעלי אופי דתי (בתי כנסת, תלמודי תורה, ישיבות) בלב ריכוזים חילוניים במטרה להצדיק נוכחות קבע שלהם שם. לאחר מכן מתחילה נהירה של תלמידים או מתפללים אל אותו מוסד דתי ועד מהרה מגיע הדבר להתנגשות עם השכנים הלא-חרדים על רקע תפילות קולניות במיוחד, ניסיון של הבאים לכפות את דרכיהם על העוברים ושבים ולאחר מכן גם התחלה של רכישה מאורגנת של דירות בשכונה החילונית על ידי גורמים חרדיים.

התגובה החילונית מעורבת. כמעט בכל המקרים יוצרת ההגירה המהירה והאגרסיבית הזו תחושה של איום על אורח חייהם של התושבים החילוניים. בחלק מהמקרים משתדלים התושבים להילחם על אופי רובע המגורים או היישוב בו הם מתגוררים. במקרים רבים אחרים הם נואשים מהאלימות המתפשטת, מההחזרה בתשובה בפתחי בתי הספר והגנים, מהניכור הכפוי, מסגירת העסקים המהירה בשבתות, ממה שנראה כניסיון מאורגן להשפיע עליהם לעזוב ומהתחושה שהפכו לזרים בעירם שלהם. אין להם כוח למלחמות, הפגנות, קרבות מילוליים ושאר התופעות המתישות הנלוות להשתלטות החרדית. בשלב הזה הם מתחילים לתור אחר אפשרויות חליפיות, מה שמסתיים בדרך כלל בהצעת ביתם למכירה ובעקירה לישוב אחר. את החלל המתפנה ממלאות משפחות חרדיות חדשות וכך משתנה באופן מוחלט אורח החיים ביישוב. תרבות הלימוד-במקום-עבודה משתלט על המקום, האבטלה גוברת, ההכנסה יורדת ועקומות האלימות והפשיעה עולות.

קישור לפוסט: שובה של המפלגה החילונית

מחשבות של 3 על “חרדים מחרדים

  1. פינגבאק: שווה קריאה
  2. אותה כתבה בדיוק רק תחליף את המילה חרדים לערבים
    ובמקום שבת וכשרות תכתוב פרוטקשין ופשיעה.

    נראה אותך מתחיל עם הערבים השונאים שלך ולא עם החרדים האחים שלך.

  3. זה שגם הערבים משתלטים על אזורים (בצורה אחרת לגמרי יש לציין) לא אומר שצריך להתעלם מהעובדה שההשתלטות החרדים יותר קרובה אלי ומפחידה אותי לא פחות.
    ד"א, עדיף לך להגיב אצל אורי קציר שם נכתב הפוסט המקורי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *