מי פגע ברגשות הדת?

"חמישה ימים אחרי – החליטה המשטרה שמצית המהומות בעכו   סיכן חיי אדם ופגע ברגשות הציבור. נהג הרכב שנסע בערב יום כיפור בשכונה המזרחית בעכו, תאופיק גמ`אל, נעצר בצהריים (יום ב`), לאחר שבחקירה עלה החשד שנהג במהירות מופרזת ותוך סיכון חיי אדם. הוא אף נחשד ב"פגיעה ברגשות הדת", לפי הודעת המשטרה. "
 
פגיעה ברגשות הדת? משעשע, לא ידעתי שלדת יש רגשות. אני יודע שלאנשים יש רגשות. אני יודע שאנשים פוגעים אחד ברגשותיו של השני ללא הרף. אני גם יודע שלא קם השוטר שיעצור אדם בגלל שהוא קרא לאדם אחר "מטומטם" ופגע ברגשותיו. אז מי זו הדת הזו שרגשותיה כל כך חשובים עד שפגיעה בהם מהווה שיקול לגבי מעצרו של בן אדם?
 
מקס הזועם מתאר בצורה מצויינת כיצד הסיפור על אותו ערבי שנסע ביום כיפור גדל והתרחב על מנת להפוך אותו ל"נהג שהצית את המהומות בעכו". בתחילה הוא סתם היה ערבי שנסע ביום כיפור. לאחר מכן הוא כבר נהג עם מוסיקה בפול ווליום וכעת הוא גם נסע ביום כיפור, גם הפעיל מוזיקה בפול ווליום וגם נהג במהירות מופרזת.  מה יהיה השלב הבא?
 
אני כותב כאן לא מעט על הדת שפוגעת בחופש שלי ושל אחרים ועל כך שצריך להפריד את הדת והמדינה. כאשר אני קורא כיצד פגיעה ב"רגשות" של אותה דת גוררת פגיעות פיזיות בגופם וברכושם של אנשים משני הצדדים, אני מרגיש שצריך להוציא אותה מחוץ לחוק.
אני לא יכול להצביע על מי שאשם במהומות שהיו בעכו, יש יותר מדי אנשים שלקחו בזה חלק. אבל אני בהחלט יכול להצביע על מי שלא אשם – הנהג הערבי תאופיק ג`מאל. אותו אחד שמשטרת ישראל משתמשת בו כשעיר לעזאזל.
 
כמו יהונתן קלינגר, גם אני דורש לדעת מה הופך פגיעה ברגשות של דת אחת לחשובה יותר מפגיעה ברגשות של דת אחרת. מדוע לא עוצרים היום גם את סגן ראש עיריית אור יהודה, עוזי אהרון, לאחר שזה שרף את ספרי הברית החדשה שחולקו בעיר.  מדוע לא עוצרים את יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב, ששיקר למשפחות שביקשו לשרוף את גופת יקיריהם, קבר את הגופות ואף התרברב בזה לאחר מכן. האם אילו אינן פגיעות ברגשות דת כלשהי?
 
האם נסיעה של ילדים באופניים אינה פוגעת ברגשות הדת? אם כן בואו נעצור חצי מעם ישראל. אבל למה להשקיע מחשבה אם אפשר פשוט לעצור את הערבי הראשון שנקלע לידיהם של המשטרה? למה להיות הגיוניים ולהבין שאדם שנוסע עד הכנסת להתנצל, כנראה שעשה טעות? למה לדאוג שאדם שלא עבר על אף חוק כתוב בכך שנסע ביום כיפור יישאר מחוץ לכלא? למה לא לעצור את האנשים שבאמת אחראים למהומות, אותם אלו שבאמת עברו על החוק כאשר פיצצו את המכונית של תאופיק באבנים?
 
למה?

תגובה אחת על “מי פגע ברגשות הדת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *