וואי וואי Y בתל אביב.

עו"ד יוסי מאוטנר כותב אצל לרמן על הקונפליקט הפנימי בו נמצא דור ה Y ועל הבחירות לראשות עיריית תל אביב

בניגוד לדור ה-X שקדם לו, ושאופיין בספרות כדור אפאטי, מרדן ומבולבל, דור ה-Y רחוק מלהיות אדיש. דור זה הוא דור ביקורתי ודעתן, המרבה לעסוק באינטרנט בנושאים בעלי חשיבות ועניין עולמיים. זכויות אדם, זכויות בעלי חיים, ותחומים אקולוגיים וסביבתיים – במיוחד יחסי הגומלין העדינים שבין האדם וכדור הארץ – הם רק כמה מהתחומים שבהם עוסק דור ה-Y, כחלק מפעילותו הרשתית.

אלא שמאפייני דור ה-Y מבוססים על סתירה פנימית עמוקה שטרם נפתרה. חיבתו של דור ה-Y לתרבות השוק ולהיפר-צרכנות איננה מתיישבת כלל ועיקר עם מודעותו הסביבתית המפותחת. כך לדוגמא, הרצון לצמצם את מספר המכוניות הנעות בכבישים וזיהום האוויר הנובע מהן, מנוגד מעיקרו לתופעת ה”וולמארטיזציה”, המרחיקה את מרכזי המסחר מאזורי המגורים, ולהתעצמות תרבות הקניונים; השאיפה להתרחבות הגנים ציבוריים והמרחבים הירוקים הפתוחים בעיר, מתקשה לעמוד בכפיפה אחת עם הצורך הגובר בחניונים ושטחים מסחריים; והכמיהה למרחב אווירי נטול קרינה סלולארית אינה יכולה לדור בצוותא עם חיבת היתר של דור ה-Y למכשירי טלפון ניידים מהדור השלישי.

בעקבות דברים אלה, קשה לכאורה לחזות מראש מה תהיה מידת תמיכתם של הנמנים על דור ה-Y בדב חנין, המועמד הסוציאל-סביבתי לראשות עיריית תל אביב. חנין קורא תיגר פומבי על האדמיניסטרציה ההגמונית של ראש העירייה המכהן, רון חולדאי, המקדמת “מנהטניזציה” של העיר תל אביב והפיכתה לבירה כלכלית ים-תיכונית.

קישור לפוסט: דור ה-Y בוחר בדב חנין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *