גוגל searchwiki – מיותר?

כל מי שגלש בגוגל לאחרונה, והוא בעל חשבון בגוגל, ראה בוודאי את אפשרויות מיון שנוספו לתוצאות החיפוש ושמאפשרות לכל אחד למחוק תוצאות, להעלות אותן כלפי מעלה ועוד. הפעולות הנ"ל משפיעות רק על הגולש עצמו ולא על הצורה שבה אחרים רואים את התוצאות.
תוצאת החיפוש של הבלוג 'קצה הקרחון'

גל מור טוען שלמרות כל הביקורות גוגל נמצאת בכיוון הנכון אבל אי שם בין התגובות לאותו פוסט שואל נדב שאלה חשובה:

כל הרעיון הזה שאני אדרג את תוצאות החיפוש שלי ואז גוגל ילמדו על ההעדפות שלי הוא נורא יפה, אבל קורס בגלל פרט אחד קטן: אין לי שום סיבה לעשות דבר כזה.
ברוב המכריע של המקרים, אנחנו (אני לפחות) לא עורכים את אותו חיפוש שוב ושוב. אנחנו מחפשים פעם אחת, עוברים על התוצאות, מוצאים את מה שמעניין אותנו ואז מגיעים אליו ישירות.
במקרה כזה, למה לי להתחיל לדרג את התוצאות בדיוק? אולי להעיף אותן יכול להיות נחמד, כדי לעזור לי לראות תמונה ברורה יותר. אבל להעלות למעלה? בשביל מה?

השיחה הקצרה שהתפתחה שם הבהירה שהיחידים שבאמת ישתמשו באפשרות הזאת הם מקדמי אתרים ובעלי ענין אחרים – גם זה רק במידה והפעילות הזאת אכן תשפיע בסופו של דבר על התוצאות שכולם רואים.

האמנם?
האם אין הגיון שבדיוק כפי שאנשים תורמים תוכן לוויקיפדיה מתוך רצון ליצור מערכת נכונה ומלאה יותר שכולם יוכלו להשתמש בה, כך אנשים ינסו לסדר את תוצאות החיפושים השונים רק על מנת לעשות טוב לכלל? אז נכון שמדובר בחלק קטן מאוד מהאוכלוסיה שגולשת ומחפשת, אבל אם אותו חלק קטן יוכל להשפיע לטובה על התוצאות של כלל הגולשים, מה טוב.
כמובן שזה יהיה כלי נוסף של אנשי SEO וספאמרים שונים במלחמתץם לקדם תוכן בלתי ראוי למקומות הראשונים בגוגל, אבל גוגל תצטרך למצוא דרך להתמודד עם זה בדיוק כמו שוויקיפדיה נמצאת במלחמה עם משחיתי ערכים למיניהם.

אני חושב שהוויקיחיפוש החדש של גוגל הוא רעיון טוב, אך ורק אם בעתיד הוא אכן ישפיע על התוצאות המוצגות לכולם. במצב שהוא משפיע רק על האדם המדרג הוא באמת מיותר.

מחשבות של 7 על “גוגל searchwiki – מיותר?

  1. היות וגוגל יודע כמעט בוודאות לזהות מחשבים של מקדמי אתרים הכלי החדש לא ישמש לSEO.
    מה גם שלא ברור האם האפשרות הזו לדירוג תשפיע על התוצאות הכלליות או רק תוסיף עוד קצת מידע על הגולש ל"אח הגדול".

  2. אל תכנסו ללחץ בגלל זה.
    זה קורה גם בארגונים שגולשים מ IP אחד.
    סביר שאתם מריצים תוכנה לבדיקת מיקומים שמפציצה שאילתות.
    אני סבור שהשיטה של גוגל מצויינת לבדיקת אנומליות עבורם.
    אבל מצד שני השיטה חשופה לרמאויות שחבל על הזמן.
    עם זאת אני בטוח שעם כוח החישוב שלהם הם יוכלו לזהות כמה פנינים מעניינות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *