זה לא (צ)חוק

איידהו תוהה לגבי החוקים ומתי הם מפסיקים לעזור לבני אדם

אם אתם עובדי חברת כח אדם ששמה אורטל ישנו סיכוי שתקבלו בימים אלו ממש הודעה טלפונית כי כבר ביום שלמחרת אינכם רשאים יותר לחזור אל מקום העבודה שלכם.
מדוע?
בגלל החוק החדש שיצא בתחילת השנה ואמור היה להיטיב עם כל העובדים המסורים- לפי החוק אסור לחברת כח האדם להעסיק את העובד מעבר לתשעה חודשי עבודה רצופים. זה על מנת שהעובד יוכל לקבל קביעות במקום עבודתו.
אך בפועל אין זה כך- מקום העבודה, במיוחד אם מדובר בעירייה, אינו שש להעניק תקני עבודה וכך יוצא שהחברה פשוט מפטרת את העובד.
זה אולי סביר להעביר עובד חברת כח אדם המועסק בחברת טלמרקטינג מסוימת לחברה אחרת. ניתן להניח שהעובד לא יתנגד, מעבר לצער על עזיבת החברים שכבר רכש במקום העבודה הקודם.
אבל כאשר מדובר במדריכים טיפוליים המועסקים בגן זאולוגי ונפגשים בקביעות עם קבוצות של חינוך מיוחד, או מפגשים פרטניים עם אוטיסטים שכבר נקשרו אליהם, ניתן לומר שמדובר באיוולת גמורה שאף חוק לא מיטיב עמה…
והעובדה כי ההתרעה על הפיטורים היתה של יום אחד, לכל המדריכים כולם? נא לא לדאוג, גם זה על פי חוק… לפי החוק נאמר כי העובד מקבל יום אחד של התרעה על כל חודש שבו הועסק על ידי החברה.
מכיוון שבתקופת הקיץ המדריכים לא מועסקים הרי שיוצא שהם הועסקו לכאורה רק לתקופה של חודש-חודשיים (מאז תחילת השנה) ולא כל השנים שבהם הם עבדו במקום בפועל, כך שזה סביר לחלוטין להודיע להם בהתרעה של יום אחד.
העיקר שזה לפי החוק…

קישור לפוסט: שלטון החוק(ן)…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *