מעשה בלאפ-טופ

פרולוג 1 – האוניברסיטה הפתוחה
נרשמתי הסמסטר ללימודי "סטטיסטיקה ב"` באוניברסיטה הפתוחה. מעבר לשימוש במוח, בסטטיסטיקה ב` יש להשתמש גם בתוכנה שנקראת SPSS. קיבלנו את התוכנה יחד עם חומרי הלימוד והיה כתוב עליה שניתן להתקינה רק על מחשב אחד. מאחר ובביתי הצנוע יש רק מחשב נייד, הוא נבחר למשימה. לאחר 4 שיעורים רצופים שבהם לא נגענו בתוכנה, השיעור החמישי היה אמור לעסוק בה ורק בה… ואז הגיע השביתה.
 
מרצי האוניברסיטה הפתוחה החליטו שהגיע הזמן לשבות ומחות כנגד תנאי ההעסקה שלהם (פרטים נוספים בבלוג המאבק של מרצי האוניברסיטה הפתוחה). התוצאה היא שהשיעור המדובר לא התקיים. אמנם קיבלנו אימייל מהאוניברסיטה שאומר שאנחנו לא חייבים להגיש את הממ"נים (מטלות מנחה) בזמן, אבל מנסיון עבר, לא תמיד כדאי לסמוך על ויתורים שכאלה (שלא לדבר על הלחץ שיהיה להגיש את כל הממ"נים בתקופה שאחרי השביתה).
לצערי, הממ"ן העוסק ב SPSS שאמור היה להיות מוגש כשבוע אחרי השיעור שלא התקיים, הוא ממ"ן חובה, כך שנראה שאני חייב ללמד את עצמי את העבודה עם התוכנה באמצעות ספר הלימוד.
 
פרולוג 2 – יום הולדת בפתח
יום ההולדת ה-** של אמא שלי (היא לא תשמח אם אני אכתוב את הגיל שלה לעיני כולם) התקרב ואני ואחי היינו עובדי עצות לגבי איזו מתנה לקנות לה. את המצב הצילה חברתו של אחי שהבחינה במעמד לתמונות עם מסגרות במספר צבעים. התכנון היה לחשוב על קונספט ראוי ליום הולדתה של אמא, למצוא 5 תמונות מתאימות ולשים את המעמד ביום הולדתה ליד המיטה. מאחר ואחי קנה את המעמד, אני הייתי אחראי על מציאת התמונות, מה שהתברר כמשימה לא קלה.
 
יש לי עשרות (אם לא מאות) תמונות שצילמתי על המחשב, אבל כמעט אף אחת של שני ההורים שלי ביחד ולחלוטין אף אחת של כל המשפחה ביחד. מסתבר שתמיד יש מישהו מהמשפחה שמצלם ומעולם לא חשבנו לתת לזר לצלם אותנו תמונה משפחתית. לאחר הבנת המשבר, חשבתי שאולי אצליח למצוא תמונות עם כולם באלבומים הישנים. מאחר והאלבומים היו בארון של אמי היקרה, והיא כל הזמן מסתובבת בבית נדרשתי לתוכנית מחוכמת. הסברתי לאבי את הבעיה ושכנעתי את אמי לצאת איתי ועם הכלב לטיול בחוץ בעוד הוא לוקח אלבומים נבחרים ושם אותם בתא המטען של האוטו. כאשר חזרתי לדירתי הצנועה ברמת גן היו ברשותי 6 אלבומים (מתוך כמה עשרות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *