גם אני נגד סגירת ערוץ 10

  • Sharebar
ניסיתי לדמיין איך היתה נראית חוויית הצפיה שלי אם לא היה ערוץ 10
 
אם לא היה ערוץ 10, אף אחד לא היה מרים את הכפפה ומנסה להרים תוכנית ריאליטי בסדר גודל של השרדות. למרות שההבדל בין הפורמט של הישרדות המקורית והפורמט של הישרדות הישראלית הוא כמו שמיים וארץ (ולא לטובת הפורמט הישראלי), עדיין ההשקעה בתוכנית גרמה לגל של תוכניות ריאליטי מושקעות הרבה יותר גם בערוץ 10 וגם בערוצים אחרים.
 
אם לא היה ערוץ 10 לא הייתי מגלה שאני יכול להנות מתוכניות כמו לונדון וקירשנבאום. שני ישישים יושבים ומדברים על נושאים אקטואליים שבד"כ אני נוהג להעביר ערוץ כשמגיעים אליהם, ועדיין אני מוצא את עצמי מרותק. בערוצים אחרים תוכנית שכזו היתה נדחקת לשעות הלילה המאוחרות.
 
אם לא היה ערוץ 10 לא הייתי מגלה את "מקום לדאגה" ולא הייתי יודע שמערכונים יכולים להיות מצחיקים, עצובים, מציקים ואיכותיים בו זמנית. לאף ערוץ אחר לא היה אומץ ללכת על תוכנית מערכונים שלא עוסקת רק בסקס או בבדיחות פרווה.
 
בלי ערוץ 10 לא הייתי נהנה גם מאליפות המסעדות, היפה והחנון, לאהוב את אנה, החברים של נאור, האמת העירומה, הסמויים, תוכנית הלילה עם ליאור שליין, העוקץ, היום שהיה, המקור ועוד תוכניות רבות.
 
 
אז נכון, ערוץ 10 לא עמד בהתחייבויות שלו ולכאורה יש את כל הסיבות שבעולם לסגור את הבאסטה וללכת למכרז חדש. למרות זאת, אני חושב שלנו כצופים יש אינטרס שהערוץ ימשיך לפעול על מנת שלא נשאר עם ערוץ מסחרי אחד בלבד.
 
במצב הנוכחי, אם יצא מכרז חדש, לא סביר שיעוטו על ההצעה לנהל ערוץ בהפסדים. התוצאה תהיה פחות ערוץ בשבילנו. מאחר וכבר הוחלט והוסכם על כולם שבשנת 2012 יתבצע מעבר משיטת הזכיונות הנוכחית לשיטה של רשיונות קבועים, אין סיבה אמיתית לא להגיע להסכם פריסה כלשהי של החוב ולהתחיל את שיטת הרשיונות כבר מעכשיו.
 
אם אתם תוהים מה ההבדל בין רשינות לזכיונות? אז הנה הסבר מהבלוג של הערוץ. זכיונות  (השיטה הנהוגה כיום בשוק הטלוויזיה) אינם קבועים, הם תחומים בזמן. רשיונות הם קבועים. ברור שאף משקיע לא ירצה להפסיד הון תועפות בערוץ 10 על זיכיון של שנתיים, אלא רק אם יובטח לו אופק של רישיון קבוע.
 
אז איך אתם יכולים לעזור?
- הוסיפו כרזת מחאה לבלוג שלהם. אפשר להשיג אחת כאן.
- דברו על זה בפורומים, בקומונות, בפייסבוק ובכל מקום שאפשר.
- הכנסו לבלוג של ערוץ 10 והתעדכנו במה שקורה.

אודות אורי צציק

בלוגר, קופירייטר ובונה אתרים. נולד ביולי 1979 במזל אריה. אוהב לקרוא ספרים, לצפות בטלוויזיה, לאכול טוב ולגלוש ברשת. כיום עוסק בניהול פרוייקטים באתר תפוז ובבניית אתרים מבוססי וורדפרס בעבור חברות שונות.

דיון: “גם אני נגד סגירת ערוץ 10”

  1. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    עוד הבדל בין רישיון לזיכיון הוא שהיות וזיכיון הוא זמני, הוא מאפשר החלפת זכיין גרוע, הוא מאפשר כפיית תכנים מסוגה עילית (תוכניות איכותיות, להבדיל מטלנובלות), והוא מאפשר דמי זיכיון לטובת המדינה.

    נכתב ע"י moriarty
  2. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    קומונת התמיכה
    http://communa.tapuz.co.il/channel10

  3. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    ומה ההבדל בינו לערוץ 2? אותו חרא בדיוק…

    נכתב ע"י golan azani
  4. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    ומי אמור לממן את הזבל הזה? אני? ממה יש פה להתלהב ? במקום לנסות לחדש הם רק ניסו להעתיק מערוץ 2, מילאו את המסך בריאליטי מאוס כמו הישרדות והיפה והחנון, שלא לדבר על יצירת המופת "הדוגמניות".

    נכתב ע"י seymore butts
  5. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    ערוץ 10 אשם בעצמו במצב שהוא הגיע אליו.

    נכתב ע"י Krishi
  6. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    לא מסכים איתך בכלל!!! מה אתה אומר בעצם. הם לא עמדו בהתחייבויות שלהם. לא נורא בוא נצ`פר אותם ניתן להם פרס – רישיון קבוע. נו באמת……..

    נכתב ע"י tal902
  7. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    גם אני נגד סגירת ערוץ 10 גם אני נגד סגירת ערוץ 10

    נכתב ע"י גם אני נגד סגירת ערו
  8. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    השרדות ? הצחקת אותי הנימוק הזה מחזק את הטענה שצריך לסגור את הערוץ

    נכתב ע"י ללא שם
  9. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    מסכים לחלק מהדברים ערוץ 10 אכן לא הצליח להתחרות. סיבה אחת היא שהוא אכן לא מגיע לכולם (וחבל), סיבה נוספת היא הקושי של עם ישראל לצאת לרגע מהבועה הערוץ שתיימית שלהם ולראות שיש אלטרנטיבה.

    נכתב ע"י ביקורט
  10. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    עדיף כמה שיותר ערוצים מסחריים כי ברגע שיישאר ערוץ מסחרי אחד, עם כמות האנשים שצופים "כי זה מה שיש לראות", יוכלו לפמפם לנו מה שבא. יוכלו אפילו לשדר גלים שישטפו לנו את המוח.

    נכתב ע"י סוליד סנייק
  11. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    בנתיים כל הטעויות שהמנהלים שלנו למעלה עושין ,עוברות דרך הכיסים שלנו ,למה ש19 יהייה שונה?

    נכתב ע"י the lowkey
  12. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    לא אמרתי שערוץ 10 כולו סוגה עילית אבל יש שם לא מעט תוכניות טובות כמו לונדון וקירשנבאום, קרב סכינים ועוד שפירטתי בתגובות אחרות. התוצאה של סגירת ערוץ 10 לא תהיה שיבוא זכיין נוסף כי אף אחד לא ירצה זכיון של שנתיים לערוץ בהפסדים. התוצאה תהיה ערוץ מסחרי אחד ופחות מבחר.

    נכתב ע"י ביקורט
  13. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    מי באמת מממן? בטח לא אנחנו אלא אם אתה מחשיב צפיה בפרסומות כמימון. כל הכספים של ערוץ 10 הגיעו מהבעלי השליטה, מכיסם הפרטי. המדינה לא השקיעה ולו שקל בתוכן של הערוץ הזה כך שהפעם הפתרון ממש לא עובר דרך הכיס שלנו.

    נכתב ע"י ביקורט
  14. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    אף אחד לא אמר שלא ברור שהערוץ אשם, למרות שגם למשבר הכלכלי יש יד בדבר.

    נכתב ע"י ביקורט
  15. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    אולי אתה צודק, אני לא חושב שיהיה מישהו שילך על הרפתקה עם הפסד כמעט בטוח. אבל לך תדע.

    נכתב ע"י ביקורט
  16. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    בדיוק מה שאני חושב. לא עמדת במכרז לך הביתה.

    נכתב ע"י golan azani
  17. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    הרשה לי לחלוק עליך ריאליטי הוא ז`אנר שונה וכמו אחרים הוא מעניין חלק מהצופים ואינו מעניין אחרים. אני מסכים שיש הצפה של ריאליטי לאחרונה וגם לדעתי כדאי להקטין את המינון, אבל ממש לא מסכים שהוא צריך להעלם.

    נכתב ע"י ביקורט
  18. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    כרגע זה לא נראה שזה משנה בכלל ערוץ 10 לא הצליח לספק שום דבר חדש ויצירתי ואיכותי, הוא פשוט הפך לערוץ 2 החדש, רק גרוע יותר. מרוב מלחמות עם ערוץ 2 וכל הריאליטי הזה הוא לא שם לב שהוא הפך להיות גרוע כמוהו.

    נכתב ע"י Krishi
  19. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    אגב לגבי אי הקליטה באופן חופשי של ערוץ 10 באנטנה רגילה. גם זאת טעות אסטרטגית אפילו של בעלי הערוץ. אמנם במכרז הם לא היו מחוייבים לפרוש תשתית או טכנולוגיה שתאפשר קליטה באנטנה רגילה אבל הם היו יכולים להחליט שהם משקיעים בזה ומגיעים לכלל הצופים. גם זה פגע בהם רבות בהיבט של רייטניג. כלומר עוד החלטה ניהולית גרועה שהם לקחו.

    נכתב ע"י tal902
  20. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    שטויות לא יבוא אף זכיין?

    נכתב ע"י golan azani
  21. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    בעיקרון נכון. במקרה הזה לא. ראה תגובתי מתחת.

    נכתב ע"י golan azani
  22. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    נו באמת. עם ישראל לא עבר כי ערוץ 10 לא היה טוב מספיק. לעם ישראל אין קשר רגשי עמוק לערוץ 2. ערוץ 2 לא טוב יותר מערוץ 10. שניהם גרועים באותה מידה. האמת היא ששניהם אפילו יותר גרועים מאותה מידה. רק ערוץ 1 גרוע יותר. וערוץ 33. ועוד כמה. אבל זה לא אומר שערוץ 10 לא גרוע, הוא כן.

    נכתב ע"י moriarty
  23. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    השאלה היא: האם צריך לעמוד במכרז או לא?

    נכתב ע"י golan azani
  24. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    הגישה שלי אומרת שגם ככה עומדים לעבור לשיטה של רשיונות. וגם ככה הסכימו בעבר לפרוס את החוב. אז למה לא לעשות את שניהם ולסיים עם הסאגה הזאת.

    נכתב ע"י ביקורט
  25. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    אני אומר שגם ככה עוברים לרשיונות וכולם מסכימים ששיטת הזכיונות לא מתאימה למצב הכלכלי שקיים היום. ואני לא אומר שצריך לוותר לערוץ 10 על הסכומים שהוא חייב, אני אומר שצריך לפרוס את הסכומים האלה ולעבור לשיטה של רשיונות כמה שיותר מהר.

    נכתב ע"י ביקורט
  26. 18 ביולי 2009 ב - 22:02 #

    החלטה חדשה הזכיין הנוכחי לא יוכל להתמודד במכרז החדש.

    נכתב ע"י moriarty

כתיבת תגובה