צ'יטי צ'יטי ביי ביי?

בצלאל תוהה מדוע בסרטי/ספרי מד"ב רבים כל כך מופיעה מכונית מעופפת. האם זה בהכרח השלב הבא?

רגע לפני שאני מציע להתקין עמדת טלפורטציה בכל מרפסת שירות וחור תולעת בכל חדר מדרגות, צריך לדבר על עצם הצורך בתחבורה שהרי הנחת היסוד לקיומן של מכוניות מעופפות מזן כזה או אחר היא שצריך לשנע המון אנשים ממקום למקום. אנחנו קצת שבויים בקונספציה הזאת שאומרת שהעתיד = פיצוץ אוכלוסין = בנייה לגובה = תחבורה לגובה.

נתעלם לרגע מהאפשרות התיאורטית של צמצום דרמטי דווקא באוכלוסיית כדור הארץ, עקב מלחמה, מגיפה, אסון אקולוגי או פלישת חייזרים, ונניח שאכן אנחנו עומדים בפני פיצוץ אוכלוסין כזה שיביא מחוסר ברירה לבנייה מאסיבית לגובה באופן שטרם הכרנו.

יכול להיות שנגיע למצב בו השטח העירוני על פני הכדור מהווה מאסה בנויה אחת שאין בתוכה כבישים (או דרכי תחבורה דומות). יכול להיות שאין צורך בתחבורה בכלל. אנשי העתיד כמעט ולא ייצאו מהבית. תקשורת עם אנשים אחרים תהייה באמצעים אלקטרוניים (אולי הולוגרפיים), קניות ייעשו באופן מקוון, העבודה תעשה מהבית (מפעלי ייצור יהיו כמובן ממוכנים לחלוטין עם פיקוח אנושי מרחוק בלבד) ואת כל הצרכים יקבלו ישירות אליהם. ייתכן שיחידות הדיור עצמן יהיו ניידות, למשל כדי שכל יחידה בבניין מגורים תנוע לקבלת מנה מדודה שווה של אור שמש ולא תהייה תלויה לנצח בצד שבו נבנתה. במצב כזה אין מכוניות – מעופפות או אחרות. במארג העירוני הזה הרבה יותר הגיוני לייצר מערך של מעליות או קרוניות אישיות (או אפילו מדרכות נעות, למרות שזה לא עתידני בכלל. תשאלו כל שדה תעופה) אשר ינועו במהירות גבוהה ברחבי העיר במסלולים קבועים ליעדים מתוכנתים מראש.

קישור לפוסט: מה זה השטויות האלה מכוניות מעופפות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *