פיציפקעס #2

אוקטובר 21, 2009 19:26 | מאת | 2 תגובות

הכל התחיל כשבלוגרית מוכרת מחו"ל כתבה שאהוד ברק טען בשיחה איתה שהוא בעד כל אחד שאינו בוש. ברק הכחיש והעיתונאי נחום ברנע מיהר לכתוב טור עצבני על בלוגרים באשר הם:

בלוג הוא הגיג שמאן-דהו משרבט על גבי מקלדת ומשגר לבלוגוספירה. אין צורך בעריכה, אין צורך בתמצוץ, אין צורך בשאלות קיטבג ובבדיקת עובדות. […] ההבדל התהומי בין בלוגר לרכילאי הוא שרכילאי מספר על סלבריטאים, בעוד שבלוגר מספר בעיקר על סלבריטאי אחד: הוא עצמו. הבלוג הוא עלוקה עצמית.

נחום ברנע צודק – אך רק בקשר לחלק מהבלוגים. סביר להניח שאפילו לרובם, אבל לא לכולם. רוב הבלוגים בישראל (ואני מאמין שגם בעולם) עוסקים בחיים של האדם שכותב אותם. ברובם ניתן למצוא תיעוד של הפיצה שנאכלה אתמול, השכנה המגעילה ששמה את הזבל בחצר המשותפת, ושלמרות זאת היתה ממש נהדרת בלילה ההוא באותה חצר וכו' וכו'.

עם זאת, בטקסט של ברנע יש מספר בעיות:
1. ההכללה. למרות האמור לעיל, קיימים בלוגרים לא מעטים שמתייחסים לבלוג שלהם כאל יותר מיומן פומבי ובהחלט מבצעים עבודה עיתונאית מרשימה. ההשוואה של אותם בלוגרים לרכיאלים עצמיים היא לא נכונה והיא פוגעת.
2. חוסר האמון. ברנע, כעיתונאי, בוודאי יודע שאין לקחת דברים שאומר פוליטיקאי כאמת צרופה. אך כאשר מדובר בהכחשה של טקסט שנכתב ע"י בלוגרית, שש ברנע לקבוע שאהוד ברק אמר אמת לאמיתה מבלי לבדוק את הנושא עם הבלוגרית עצמה. מישהו דיבר על בדיקת עובדות?
3. העלוקה. גם אם התיאור של כתיבתו של הבלוגר היה מדוייק לגבי כל הבלוגרים, הדימוי שבחר ברנע להדביק להם הוא קנטרני ופוגע. לא הייתי מצפה לזה מעיתונאי ברמה זו. זה נראה יותר כמו איזה הגיג שמאן-דהו משרבט על גבי העיתון.


לאחרונה התחלתי, במקביל לעבודתי בתפוז, לבנות אתרי וורדפרס כפרילנסר. כחלק מהתהליך החלטתי שמגיע לי אתר קצת יותר רציני, אז קבלו אותו: http://www.urich.co.il. אני חושב שזה העיצוב הראשון שהכנתי לוורדפרס שאני ממש שלם איתו (גם שבוע אחרי שהעליתי אותו לאוויר).

אני מתחבט במחשבה להעביר לאותו דומיין את הבלוג הזה שישב תחת תיקיית blog. מבחינת SEO אני בוודאי אאבד מקומות לא רעים בגוגל במילים רלוונטיות, מצד שני זה הגיוני יותר שיהיה לי בלוג באתר ואין לי כוח לתחזק עוד אחד. מצד שלישי, אם אני אכן אעביר את הבלוג לשם, הוא uusth ישנה פאזה ויכלול גם מחשבות שאינן קשורות בצורה זו או אחרת לכתיבה, פרסום ואינטרנט. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין.


הפרסומת החדשה של NGN באתרים הגדולים ממש מעצבנת. מילא באקספלורר, שם למרות הפרסומת הענקית שמעל האתר, לאחר סיום הטעינה אנחנו מגיעים ישירות אל התוכן מתחת לפרסומת מבלי שנמצטרך לבצע שום פעולה, אבל בפיירפוקס ובכרום זה לא עובד ואנחנו צריכים לגלול לאורך כמעט שלושה מסכים בשביל להגיע לתוכן. זה היה יכול להיות "סביר" אם היה בראש הפרסומת X לסגירה, אבל נראה שבבזק חושבים שזה מיותר. הרבה זמן לא ראיתי זלזול שכזה בגולשים… חבל.

תגיות: , , , , ,

2 תגובות

|
|

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *