הלבשה תחתונה לחשפניות בלבד

בימים האחרונים עלתה צעקה ברשת באשר לפרסומת של לבגדי הלבשה תחתונה שהשתמשה בדמות של חשפנית. אתם מוזמנים להתרשם בעצמכם:

לאחר זמן קצר החלו תגובות כנגד הפרסומת להגיע. היו שטענו שזה לא יאה מצד החברה להציג נשים כחשפניות. היו שתהו לגבי קהל היעד של הפרסומת, האם היא פונה לנשים שמתכננות קריירה בחשפנות. גולשים שונים הבטיחו להחרים את חנויות הרשת ועוד כהנה וכהנה מחאות כנגד הקונספט. המשותף לכל המחאות האלה – חוסר חוש הומור.

בדיחות, מאז ומתמיד, הציגו חולשה או תכונה מוקצנת או מצב לא סטנדרטי והעמידו אותם באור מגוחך. יש בדיחות על בלונדיניות, פרסים, נשים, גברים, שמנים, מגמגמים ומה לא? מעטות הבדיחות שהן לחלוטין פוליטיקלי קורקט. וזה בסדר, אנשים מודעים לעובדה שהבדיחות מקצינות תכונות מסויימות ומצבים מסויימים לשם ההומור. גם פרסומות שמנסות להצחיק על מנת למכור משתמשות באותה טקטיקה. אף אחד לא מנסה לומר שהנשים שקונות ה h&o הן חשפניות (לא שיש מה להתבייש בה) והטענה שהפרסומת פונה לקהל יעד של חשפניות בלבד גם היא מגוחכת. הפרסומת פונה לכל הנשים שזקוקות להלבשה תחתונה ולשם ההומור מקצינה את זה בכך שהיא מציגה מישהי שהלבשה תחתונה הוא חלק עיקרי מעבודתה.

ויש את הטענה שהפרסומת נותנת לגיטימציה למקצוע החשפנות ועוזרת להנציח החפצה של נשים. ראשית אני חייב לומר שאני לא רואה בעיה עם חשפניות ו/או חשפנים. לטעמי זה מקצוע לגיטימי כמו כל מקצוע שבו בעל המקצוע משתמש בכישורים ובאיכויות שיש לו על מנת להרוויח כסף. אבל חשוב מזה, אני לא חושב שזה המקום של הפרסומות לחנך את הצופים. הפרסומת נועדה למכור מוצר (במקרה הספציפי הזה באמצעות הומור) ורוב האנשים שצופים בפרסומת מודעים לכך ומתייחסים אליה ככזו ולא כמנגנון חינוכי. יש מקומות אחרים שכן מתיימרים לחנך את הנוער (חלק גדול מספרי הלימוד למשל) ועדיין יש בהם אפליה כנגד נשים וחיברות מגדרי בולט.

אבל היי, אם כבר יוצאים כנגד הפרסומת הזאת, למה לא לצאת כנגד כל סדרת הפרסומות? הרי הם…
אנטי שמנים:

טוענים שעובדי משרדים הם גנבים:

חושבים שהילדים של היום חסרי עומק:

בטוחים שכל הנשים פוחדות מג'וקים:

ומאותגרות אופנתית:

ואנטי מעליות עמוסות…

תגובה אחת על “הלבשה תחתונה לחשפניות בלבד

  1. יותר מידי וידיאוים עם פרסמות בסוף. הפרסומת הראשונה, של החשפנית בטרנינג אפור, דווקא נחמדה. לא מבין למה עושים מזה סיפור גדול :).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *