יו, איזו אפליקציה

Yo היא אפליקציה חביבה שמאפשרת לשלוח לחברים מילה אחת ויחידה – Yo. האפליקציה בעצם מאפשרת למשתמש בה לבחור לאילו חברים הוא מעוניין לשלוח את ה"Yo", ולבצע את השליחה בפועל. החברים יקבלו נוטיפיקציה שאותו משתמש שלח להם "Yo" יחד עם התראה קולית מתאימה. כמו שכתבתי, אפליקציה חביבה ואפילו די כיפית. איך היא השיגה מימון של 1.2 מליון דולר? אין לי מושג.

הפיד שלי בפייסבוק מלא בסטטוסים, פוסטים ובדיחות בהקשר לאפליקציה הזאת. גולשים רבים, שבד"כ אני מעריך את דעתם, כתבו בפרוטרוט למה הם חושבים שהאפליקציה הזאת היא הדבר הבא. ויכול להיות שהם צודקים. יכול להיות שאני פשוט לא מצליח לראות את הגאונות שבאפליקציה שמציגה רק יכולת אחת ומאוד מוגבלת. יכול להיות שהאפליקציה הזאת באמת מזקקת את הצורה שאליה השפה של הצעירים מתקדמת(?). יכול להיות שזה באמת יותר פשוט לשלוח יו מאשר לכתוב SMS "ערה?". יכול להיות שבאמת יש במילה הזאת כל כך הרבה משמעויות שאפשר להשתמש בה בעצם לכל דבר.

ויכול להיות שלא.

יכול להיות, ותזרמו איתי כאן, שזו סתם אפליקציה חביבה שבהחלט שווה הורדה בשביל הצחוקים של ההתחלה ואז תהיה שווה מחיקה באותה מידה? יכול להיות שאורך החיים של האפליקציה הזאת יהיה זהה לאורך החיים של ה Poke בפייסבוק שפעם כולם השתמשו בו עד שזה הפך ממשהו כיפי למשהו מציק? יכול להיות שאנשים כל כך מתלהבים ממנה בגלל שהיא גייסה (איכשהו) 1.2 מליון דולר ולא שהיא גייסה את הסכום בגלל שאנשים כל כך מתלהבים ממנה? ויכול להיות שלמרות שאנחנו מאוד אוהבים לקצר במילים ולחסוך זמן, אנחנו עדיין רוצים להביע קצת יותר מגוון ממה שאפשר לעשות עם Yo?

אם זה לא היה ברור עד עכשיו, אין לי שום בעיה עם הקונספט של האפליקציה. היא חביבה, נחמדה ואני יכול אפילו להסכים שאפשר למצוא לה שימושים אמיתיים שונים. יש לי בעיה עם האנשים שחושבים שהיא שווה 1.2 מליון דולר.

לסיום, קבלו את סטיבן קולברט:

מחשבות של 4 על “יו, איזו אפליקציה

  1. אם נסכם את הכל במילה אחת, זה לא יהיה Yo, זה יהיה טימטום!
    או עצוב. כי זה עצוב שתקשורת בין בניאדם היא כ"כ עלובה שירדה למילה אחת.
    זה מזכיר לי את השפה של הדרדסים אבל אפילו לדרדס למישהו את הצורה יש יותר משמעות.
    אנשים כבר לא יודעים איך להביע כלום, אז הם רייקניים בדיוק כמו המילה Yo
    לא רוצים להשקיע אחד בשני, אז אומרים הכל בעצם זה שאומרים כלום.

    1. אני לא רואה את זה כמשהו כל כך עצוב. לטעמי יש מקום לתקשורת של מילה אחת בעיקר כאשר מדובר בדברים שבשגרה(שימוש כמילת קוד או משהו דומה), כשבירת שעמום או כבדיחה פנימית (למרות שהייתי בוחר מילה אחרת ולאו דווקא "יו"). מה שכן עצוב זה שאנשים חושבים שאפליקציה כזאת שווה מליון דולר.
      דווקא העובדה שכל כך הרבה מילים נכתבו ברשת על האפליקציה מהווה סוג של אנטיתזה למה שהיא כביכול מייצגת וזה דווקא גורם לי לשמוח גם אם אני לא מסכים לרוב הדברים שנכתבו.

  2. זה עצוב, כי זה מראה את רמת התקשורת והשקעה שאנשים עושים אחד בשני.
    עצם זה שמתגאים בכך שזה חוסך לך 9 לחיצות על המסך, כי מה נעשה, אתה פשוט לא שווה יותר מזה…
    ככה אתה רואה כמה העולם הזה באמת מדרדר, לא רגע שלא מקשיבים אחד לשני יותר, ותחביר עף מהחלון החוצה
    זה האבולוציה של טימטום, מקיצורי הטקסט בסיגנון U ו 2 וגם 4, עברנו לתקשורת של 2 אותיות.

    1. דווקא לגבי u, 2 ו 4 וכאלה, אני חושב שזה מאוד נחמד. כל עוד המשמעות ברורה אין לי שום בעיה עם כתיב שונה. חייבים לזכור שהכתב נועד לאפשר לנו לתקשר באופן ברור ויעיל ואם אפשר לבצע את אותו הדבר בדיוק באופן אחר שיותר נוח/מהיר/יעיל לא אמורה להיות שום בעיה עם זה. בכתיבה של רוב השפות השתרשו דברים שנראים לי מיותרים כמו למשל אותיות סופיות בעברית או אותיות גדולות בראש מילה באנגלית – הם לא משמשים שום פונקציה נחוצה אבל מחייבים אנשים לכתוב ככה (וזה מושרש כל כך שקשה להפסיק גם אם רוצים).
      יו, בניגוד לדוגמאות לעיל, לא מספק תקשורת ברורה ו/או חד משמעית ולכן לדעתי הוא לא יותר מאפליקציה חביבה למשחק, אבל לחלוטין לא הדרך הבאה בה אנחנו נתקשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *