פורטל בלוגים ישראלי

ליאור (שיווק ויראלי) פתח פורטל בלוגים ישראלי נוסף. אני אומר נוסף, בגלל שכבר קיים אתר שמגדיר את עצמו ככזה – ישראלוונטי. ליאור ביקש שנסתכל על האתר וניתן הערות, אז ליאור, קבל…

קיבלת כבר הרבה תגובות על שימושיות ועל חוסר מיקוד לגבי קהל היעד, אז אני אשתדל להתרחק מהנושאים האלה ואתמקד דווקא בנושא שכמעט לא העירו עליו – העיצוב.

  1. מרווח או מצומצם?
    החלק העליון של הפורטל מלא רווחים מיותרים, ניתן לצמצם אותם ובכך להציג יותר תוכן במבט ראשון
    רווח מיותר

    החלק של הרסס לעומת זאת יותר מדי צפוף ונותן תחושה מרתיעה של עומס במידע.

  2. שגיאות קטנות בעיצוב משפיעות על המראה הכללי
    בחלק מהמקרים הכותרת היא מלבנית ובאחרים היא מעט מעוגלת (ואז היא חורגת בפיקסל מהרוחב של הטבלה)
    כותרות מעוגלות

    בחלק מהמקרים יש פס לבן מימין לכותרת ובחלק מהמקרים אין.
    פסים לבנים

  3. לינקים צריכים להשאר במקום
    כבר כתבו לך על זה בתגובות אבל זה ממש הפריע לי אז אני כותב את זה גם כאן. עיצבת את הבלוג כך שבכל פעם שהעכבר עובר על הלינק מתווספת מימינו קובייה ירוקה. זה גורם ללינק לזוז שמאלה ובחלק מהמקרים, בשל גודל המקום המוקצה ללינק, המילים משנות את מיקומן. זה מפריע בעין, מציק בעכבר ולחלוטין לא ידידותי למשתמש.
  4. כותרות נבלעות
    בחרת לשים את הכותרות על רקע תכלת, הבעיה היא שכל הבלוג הוא בצבע תכלת ועקב כך הכותרות פחות בולטות מהטקסט עצמו.
    כותרת אמורה להיות הדבר הראשון שהקורא רואה, הטקסט הקצר שימשוך אותו לקרוא את הטקסט הארוך. כאשר הכותרות נטמעות ברקע והטקסט בולט יותר, זה מבלבל ומונע מאנשים לקלוט במבט אחד על מה מדובר. אמנם דאגת להדגיש את הכותרות אבל זה לא מספיק.
  5. גלישת שורות
    אולי כדאי לחשוב על הגבלת מספר התווים המוצגים מהרסס בכל שורה. שים לב מה קורה כאשר שורה אחת יוצאת ארוכה מדי
    גלישת שורות

שתי הערות קצרות שלא קשורות לעיצוב:
1. השם "בלוגטל" נשמע לי ממש רע, אבל יכול להיות שזה עניין של טעם.
2. בקטגוריות יש חוסר אחידות. או שאתה הולך על קטגוריות קצרות כמו אהבה, אוכל, אינטרנט, אישי וכו', או שאתה הולך על קטגוריות ארוכות כמו על עולם הבלוגים. במילים אחרות, יהיה ברור יותר אם תשנה את שמה של הקטגוריה ל "בלוגים" או אם אתה מתעקש "עולם הבלוגים".

מחשבות של 6 על “פורטל בלוגים ישראלי

  1. הבלוגטל מתעתד להיות פורטל הבלוגים הישראלי. פורטל שירכז מידע, מאמרים ונושאים טכניים של בלוגים. פורטל שיהווה אינדקס של בלוגרים ע"פ קטגוריות. פורטל שירכז אירועים הקשורים לבלוגים.
    באופן כללי הפורטל הזה מתעתד להיות מרכז הבלוגים הישראלי בסופו של דבר. לדעתי, בצורה שהוא נראה היום, הסיכוי הוא קלוש… אבל כבר קרה שהופתעתי.

  2. ואי חבל שראיתי את זה רק עכשיו. אחלה של ביקורת. מקצועי מאוד. חלק מהדברים כבר שופרו ובחלק אני פשוט חולק עלייך.
    תודה

  3. ועוד דבר.
    אף פעם לא ממש התעמקתי בישראלוונטי בגלל הבעיה הרצינית בניווט שם אבל עד כמה שידוע לי אין להם שם מאמרים על עולם הבלוגים נכון?
    תחשוב מה קורה שבן אדם מתחיל את הגלישה שלו באינטרנט ורוצה ללמוד על עולם הבלוגים. הוא רוצה ללמוד איך לכתוב טוב יותר, איך לשווק את הבלוג שלו, לעשות לו אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד, לאן הוא הולך? אין לגולש היום שום מקום שהוא אוטוריטה ובעל אמסכתא בעולם הבלוגים שאפשר להסתמך על הכתיבה שלו ולדעת ששם תמיד אפשר למצוא מידע אינפורמטיבי על עולם הבלוגים. בלוגטל בא למלא את החור הזה ולעזור לעולם הבלוגים להתקדם קדימה. אני לא אומר שבלוגטל כזה עדיין, אבל זאת המטרה.

  4. בפיירפוקס סודרו חלק מהבעיות, אבל לפחות אחת מהן (הפס הלבן מימין לכותרת) עדיין מופיעה באקספלורר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *