מה לא בסדר עם הבלוג שלי?

המאמר הבא מתורגם מכאן באישור הכותב.

ליצור בלוג זה קל. למצוא ציבור קוראים, לעומת זאת, זה מעט יותר קשה. אז איפה בלוגרים מתחילים טועים בדרך כלל?

ודאו שיש לכם מספיק תוכן
אם הבלוג שלכם עדיין צעיר, סביר להניח שאין לכם יותר מדי מאמרים באתר. זה עלול לדחות חלק מהקוראים – בלוגים חדשים נוצרים כל הזמן ואחוז מסויים מהם לא מתרוממים בסופו של דבר. אם יש לכם כמות נכבדה של תוכן בארכיון, קוראים חדשים ייטו להשאר, לקרוא ואולי אף להרשם לרסס שלכם ולהתעדכן בתכנים עתידיים.

דאגו שנושא הבלוג שלכם יהיה ברור – התמקדו בנישה ספציפית אם צריך
אחת הבעיות עם בלוגים אישיים היא שהנושאים שהם מכסים יכולים להיות מבוזרים מאוד – עדיף להתמקד במספר נושאים ברורים. ציון הנושא (בין אם ע"י כתיבת פוסטים בצורה עקבית, בטאגליין או בעמוד "אודות") יסייע לקוראים שלכם להבין במה בדיוק אתם עוסקים.

קבלו את זה שיש נושאים שהם שוליים מדי
יש נושאים שהם פופולאריים יותר מאחרים – אם אתם בוחרים נושא מעורפל מדי, אתם עלולים למצוא את עצמכם נאבקים על מנת להשיג קוראים. בלוגי נישה יכולים להתאים לקהל קוראים קטן, צפוף וארוג יחדיו, אך אם אתם מעוניין בקהל גדול, עליכם לכתוב על נושאים שמעניינים את ההמונים.

תוכן מעורר מחלוקת לא מתקבל בצורה טובה
בניית בלוג מצליח המתבסס על תכנים מעוררי מחלוקת עלול להיות מסובך. אם אתם כותבים דברים שהרבה אנשים לא מסכימים איתם, במיוחד אם סגנון הכתיבה שלכם הוא ארסי ועוקץ, אתם עלולים לעורר תגובה, אך הקוראים לא יישארו לאורך זמן.

אל תשתמשו בתבנית ברירת המחדל אם אתם יכולים להמנע מכך
קובריק היא תבנית מעולה לוורדפרס. זו גם תבנית ברירת המחדל שבה משתמשים מאות ואפילו אלפי בלוגרים אחרים שהתקינו את וורדפרס. תנו לבלוג שלכם משהו שיבדל אותו מהשאר, התקינו תבנית אחרת או, אם אתם יכולים, צרו אחת משל עצמכם.

התחשבו במיתוג הבלוג שלכם
אם אתם יכולים להתאים את הצורה הויזואלית של הבלוג לתוכן שלו, אתם בדרך הנכונה. יצירת מיתוג מגובש לבלוג שלכם זו דרך מעולה ליצור נישה ברורה וזה יכול לעזור בבניית ציבור קוראים יציב.

עדכנו לעיתים קרובות, אך לא על חשבון האיכות
כתיבת פוסטים באופן תדיר תגרום לקוראים שלכם לרצות לחזור לעיתים קרובות יותר, אך אין זה אומר שאתם צריכים לכתוב פוסטים רק לשם הכמות. בעיקרו של דבר מה שהבלוג שלכם צריך הוא זרם קבוע של מאמרים איכותיים. לא ציפיתם שזה יהיה קל, נכון?

ודאו קישוריות
קישורים הם הדבר החשוב ביותר בטיפוח בלוג. תנועת הגולשים אל הבלוג גדלה עם כל לינק שמוביל אליו. קישוריות היא וידוא שאתם עושים כל שביכולתכם להקל על תהליך קבל הלינקים.
כמה נקודות חשובות: ודאו שלבלוג שלכם יש קישורים קבועים, ודאו שהם ברורים דיים כדי שאנשים יוכלו למצוא אותם. ודאו שתוכן ישן נשאר באותה כתובת ולא נמחק או משנה מיקום. אם אתם חייבים לשנות את המיקום (למשל, בעת העברת הבלוג לדומיין חדש), ודאו שיש הפניה מהכתובת הישנה למיקום החדש של הבלוג. לבסוף, ודאו שהתוכן שלכם שווה שיקשרו אליו!

אל תמלאו את הבלוג שלכם בפרסומות
אם אתם גודשים את הבלוג שלכם בפרסומות אדסנס אבל אף גולש לא מגיע אליו, אתם לא תרוויחו דבר. פרסום מוגזם עלול להרחיק קוראים, במיוחד בבלוגים חדשים. אמנם זה מפתה לשים המון פרסומות בבלוג בתחילת הדרך על מנת לנסות ולהשיג מעט כסף, אך כדאי להמנע מכך כי זה עלול להשפיע לרעה על הפופולאריות שלכם.

ודאו שהבלוג מותאם לקריאה ע"י מנועי חיפוש
אתם לא חייבים להתחיל ללמוד את כל רזי מנועי החיפוש, אך עדיף שתדעו את הבסיס. כשאתם כותבים את הכותרות לפוסטים, ודאו שהן דומות במידת מה למילות החיפוש בהן אתם הייתם משתמשים על מנת למצוא את התוכן עליו אתם כותבים. מבחינה טכנית, מומלץ שכותרת הפוסט תופיע גם בכותרת העמוד (רוב הפלטפורמות עושות את זה אוטומטית). כמו כן מומלץ שבתבנית שלכם הכותרות יוקפו בתגית H1 על מנת שמנועי החיפוש ידעו להבחין בין הכותרת לתוכן הפוסט.

סבלנות, סבלנות, סבלנות!
זו ככל הנראה העצה החשובה ביותר לבלוגרים חדשים. על מנת לבנות ציבור קוראים דרושה סבלנות. זה לא הולך לקרות בלילה אחד. לבלוג חדש, על דומיין חדש, דרושה עבודה רבה. חלק עיקרי מהעבודה הראשונית יהיה ליצור פוסטים רבים שיגררו תנועת גולשים לבלוג, ויסייעו לכם לשפר את כישורי הבלוגינג שלכם.

מחשבות של 2 על “מה לא בסדר עם הבלוג שלי?

  1. אכן, יצא לי כבר לקרוא את המאמר הזה בבלוגטל. המאמרים בהחלט מוסיפים אחד לשני. לא יודע אם משלימים.. אני חושב שיש עוד סעיפים שאפשר להוסיך לפני שהנושא יהיה שלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *