באנרים מתערבים

עולם הפרסום באינטרנט מתפתח בקצב מהיר. הגולשים רגילים לקבל גירויים, להטמיע אותם ולזרוק אותם בתוך זמן קצר. משתמשים כבדים כבר לא מסתכלים על באנרים, לא מאפשרים פופ-אפים ובד"כ גם מונעים הצגה של פרסומות פלאש פולשניות. חברות הפרסום מצידן נאלצות למצוא דרכים חדשות לגרות את הגולש ולהציג לו פרסומות למרות שהוא לא מעוניין בהן. y&r מצאו שיטה חדשה.

זה התחיל בבאנרים פשוטים (למיטב ידיעתי, לא הייתי ברשת באותה תקופה), מקומות מוגדרים מראש ובעלי גדלים קבועים בהם יכלו המפרסמים להציג את מרכולתם. הבאנרים, בתחילת דרכם, היו תמונות פשוטות ומאוחר יותר התווספו להם אנימציות שונות אבל המיקומים נותרו קבועים. לאחר שאנשים החלו לפתח עיוורון באנרים ומספר ההקלקות כבר לא השביע את רצונם של הלקוחות הבינו אנשי הפרסום שהם במלחמה והחלו לחשוב על שיטות נוספות למשוך את תשומת ליבו של הצרכן.

השיטות כללו פופ-אפים ופופ-אנדרים, חלונות חדשים שנפתחו מבלי שהגולש ביקש זאת. לאחר שהגולשים למדו כיצד למנוע את קפיצת החלונות הנ"ל השתמשו המפרסמים בפרסומות פלאש שנפרסו על חלקו הגדול של המסך וב-X חמקמק שמצא לעצמו מקומות שונים להסתתר בהם. בין לבין הפרסומות החלו לפלוש גם למרחב הווקאלי שלנו כאשר מעבר עכבר על הפרסומת גרם לרמקולים של המחשב לזעוק בקולי קולות ולהעיר את כל בני הבית. וכשזה לא הספיק התחילו המפרסמים להציג עמודים מקדימים לעמודי התוכן (התוכן נטען בעוד 5 שניות… כן בטח).

בסופו של דבר מי שרוצה לחסום היום את הפרסומות יכול לעשות זאת ללא בעיה, אבל רוב הגולשים לא יודעים כיצד לעשות זאת ולא חוסמים את מרבית הפרסומות המוצגות להם על המסך. למרות זאת מספר ההקלקות על הפרסומות עדיין לא מספיק למפרסמים אחרת אין לי דרך להסביר את הפרסומת החדשה של y&r עם ג. יפית.
באנר מתערב
עד היום, למרות כל השיטות השונות לתפוס את תשומת ליבנו, הבאנרים חיכו שנבצע פעולה ברורה לפני שהעבירו אותנו לאתר של הלקוח. y&r משנים את כללי המשחק. אם בטעות תעבירו את העכבר שלכם על הפרסומת שבה קוראת ג.יפית את המחשבות שלכם, היא תבצע קסם מדהים ותגלה שחשבתם על אתר דפי זהב. היא כל כך תרצה לעזור לכם עד שהיא תשנה את הנתונים בדפדפן שלכם וכשתלחצו על back בדפדפן מתוך רצון לחזור לעמוד הקודם שבו הייתם, תגלו שאתם מגיעים לאתר של דפי זהב (ושהוספתם עוד פלוס לרשימת הגולשים שהגיעו לאתר באמצעות הבאנרים, בסטטיסטיקות של משרד הפרסום).

פרסומות פולשניות אף פעם לא התקבלו באהבה. אתרים שהופכים את עצמם לעמוד הבית מבלי לשאול הפכו למוקצים אצלי, ונמצאה דרך לחסום אתרים חדשים מלבצע את אותה פעולה. גם את שינוי רשימת האתרים הקודמים שלי אני אמצא דרך למנוע, אבל אני מאמין שזו לא הפעולה המתערבת האחרונה מצידם של חברות הפרסום. כמו בכל דבר, פעולה אחת נותנת לגיטימציה לבאות אחריה. זו מלחמה ואני מאוד מקווה שהגולשים הם אלו שינצחו בה.
אם זה מפריע לכם אתם מוזמנים לגשת לבלוג של y&r ולומר להם.

מחשבות של 10 על “באנרים מתערבים

  1. עד לפני כמה חודשים עוד השתמשתי באקספלורר.
    הפרסומות שיגעו אותי, אבל הייתי בטוחה שדפדפנים דוגמר פיירפוקס נועדו לאנשים שבאמת מבינים משהו במחשבים, ואני לא אחת מהם.

    ואז אמרתי די, מבינה או לא, אני אלמד. כמה אפשר?
    אז הורדתי FF, ומסתבר שלא צריך להבין כלום במחשבים, והפלאגאין הראשון שהורדתי הוא האדבלוק.
    לא ראיתי פרסומת פלאש כבר כמה חודשים טובים, ואין מאושרת ממני.

    הם יחשבו על דרכים לעצבן- וFF יחשבו על אדבלוק עדכני יותר.

  2. זו מלחמה מכוערת
    כל מי שמבצע מניפולציה בסביבת העבודה של המשתמש פוגע במותג אותו הוא מפרסם. זה יעבוד על הדיוטות אבל יעצבן מביני עניין. תשקיעו בקופי וקריאטיב מרתק ועזבו משחקים

  3. אני משתמש במקסתון ואני גם יכול לחסום את כל הפרסומות בקלות. מבחירה אני צופה בפרסומות כי אני נהנה לראות את מעט הפרסומות שהן באמת חכמות וכי אני חושב שמגיע לאתרים השונים להרוויח כסף מהשירותים שהם נותנים לי ומהתוכן שהם מספקים לי. אבל אני חייב לומר שפרסומות כמו זו שדיברתי עליה, מוציאות לי את החשק מלהתעקש על העיקרון הזה…

  4. זה הכל טוב ויפה, אבל כשהפרסומות שואבות חצי מהמשאבים של המחשב שלי, אני לא מרגישה מחוייבת לאף אחד. אם הפרסומות לא היו מציקות לי, לא הייתי מרגישה צורף לברוח מהן.

    ובכלל- האם העובה שאני משתמשת בחוסם משנה משהו, בהנחה שאני ממילא לעולם לא לוחצת על באנר של פרסומת?

  5. אני חושב שכן מאחר ורוב החברות משלמות לאתרי האינטרנט גם בעבור צפיות ולא רק בעבור הקלקות. מסכים איתך שאם הפרסומות היו פחות פולשניות אנשים לא היו נאלצים להמציא חוסמי פרסומות.

  6. מסכים לכל מילה. מזכיר קצת את העולם הצבאי: לכל שכלול של מכ"ם, מפותח מייד שכלול לוחמה אלקטרונית וליהפך וחוזר חלילה. כנראה שעד שלא יצא חוק, יפית וחבריה ימשיכו לככב על מסכינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *