כמה מילים על פיג'ו 308 בלוג טור

כולם כותבים על הפיג'ו בלוג-טור של בלינק אז חשבתי להצטרף לחגיגה. למי שלא יודע במה מדובר, "בלינק" בחרו שבעה בלוגרים שיעבירו רכב מסוג פיג'ו 308 מצפון הארץ לדרומה. כל בלוגר יחזיק בפיג'ו ליומיים וכל אחד מהם יכתוב בבלוג שלו על חוויותיו ועל המקומות החביבים עליו.

טענה מספר אחת: לא כל פרוייקט מתאים לבלוגים
הבלוג טור הוא רעיון חביב ודי התלהבתי כששמעתי עליו בפעם הראשונה. עם זאת, אני מתקשה להבין במה הרעיון מועיל ליח"צ של פיג'ו. באותה צורה שנתנו את הפיג'ו ל-7 בלוגרים משפיעים יכלו לתת את הפיג'ו ל-7 עיתונאים שהיו יכולים לכתוב עליו במקומות עם קצת יותר טראפיק. גם הכתבות של YNET מופיעות בגוגל בדיוק כמו הפוסטים של הבלוגרים.
הבאזז היחיד שנוצר הוא בקרב קהילת הבלוגרים, האם לכך בלינק כיוונו? האם בלוגרים הם קהל היעד של פיג'ו 308?

טענה מספר שתיים: למה רק טקסט?
למה לא לחלק לבלוגרים הנבחרים גם מצלמות וידאו או סטילס. אם היו עושים את זה היה אפשר להעלות ליוטיוב/מטהקפה/פליקס/וכו' כל מיני סרטונים חביבים של נסיעה עם הפיג'ו (כשחבר שיושב ליד הנהג מצלם כמובן) וגם להטמיע אותם בבלוגים. תמונות ניתן היה להעלות לפליקר או לפייסבוק ובכך להגביר את הבאזז.
ובלי קשר לפרסום, אם כבר מעלים פרוייקט כזה כדאי להשקיע קצת יותר ולאפשר לשתף אותו בכל המדיות האפשריות. הפרוייקט הוא מעניין מנקודת המבט של הבלוגר וחובב האינטרנט המצוי, שווה לאפשר לו למצות את יכולת השיתוף שקיימת ברשת.

טענה מספר שלוש: פספוס של בלוגיה שלמה
אולי אני קצת משוחד ואולי זה סתם מציק לי בגלל שאני עובד שם, אבל אני תוהה מדוע לא נבחר אף בלוגר מתפוז. האם אף בלוגר תפוזי מצליח לא שלח בקשה? האם אף בלוגר תפוזי הוא לא מצליח מספיק בשביל בלינק?
לכל מערכת בלוגים יש את הדרכים שלה לקדם את הבלורים המצליחים שלה. לישרא ולתפוז יש את העדכונים האחרונים ואת עמודי הבית של נענע ותפוז. גם לבלוגלי ולקפה יש עדכונים אחרונים (לבלוגלי יש גם את כל יכולות הטראקבקים והקישוריות של וורדפרס). הייתי מצפה שבלינק ירצו לקחת בלוג אחד לפחות מכל סוג על מנת שהפרוייקט יופיע לפחות פעם אחת בכל מקום וייחשף לקהל רב יותר.
עדכון 05/05/2008: הובהר לי שהסיכוי שפוסט על הבלוג טור היה מקודם בעמוד הבית של תפוז הוא נמוך בגלל שמדובר בפעולה מסחרית.

ומילה טובה
הפרוייקט הזה מהווה צעד חשוב בהכרה של חברות בבלוגים הישראליים. אני מקווה שהוא יהיה מוצלח מאחר והייתי רוצה לראות עוד פרוייקטים כאלה ואף שאפתניים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *