פיציפקעס

פיציפקעס הוא מדור חדש של כל מיני דברים שלא הבשילו לכדי פוסט רציני אבל נמאס לי שהם נמצאים בטיוטות שלי.

שמות משתמש ופראיירים
פייסבוק אפשרו סוף סוף לגולשים לבחור לעצמם שם משתמש שיאפשר להם לקבל כתובת יפה לפרופיל שלהם. הם כמובן עשו מזה רעש עם ספירה לאחור ואזכורים בלתי פוסקים לגבי החשיבות שבתפיסת שם המשתמש הרצוי לפני שאחרים יעשו את זה.
אני, כמו רבים אחרים, שמתי שעון לשעה 7 בבוקר כדי להספיק ולתפוס את השם urich. בסוף לא הצלחתי, אבל לא בגלל שלא קמתי בזמן, פשוט הם לא איפשרו לבחור את השם הזה (טענו שהוא לא פנוי). כנראה שהם חששו מכך שאפשר לקרוא אותו כ you rich ולהשתמש בו לכל מיני מעשי נוכלות של התעשרות מהירה.

יום אחרי הרעש, קראתי ב 3 מקומות שונים איך פייסבוק עשו מהלך שיווקי מדהים, ושאנחנו פראיירים שאנחנו עושים לפייסבוק SEO ושהכתובות האלה לא ישמשו אותנו לשום דבר והן מיותרות ומה לא. אני לא מרגיש כמו פראייר, אני אוהב לתפוס שמות משתמש טובים בכל אתר ולא רק בפייסבוק. אז נכון, סביר להניח שזה מועיל לפייסבוק מבחינת SEO, אבל כולנו משתמשים במערכת הזאת, האם זה עד כדי כך נוראי לרצות שהיא תצליח?

נצחון האון-ליין על האוף-ליין?
יש לאתרים כמו למה-נט בעיה רצינית שמונעת ממני להתמכר אליהם – הם משתנים מהר מדי. בעוד עיתון יומי מראה לי פעם אחת ביום מהם הדברים הכי חשובים שקרו באותו יום, אתרי החדשות מראים לי כמה פעמים ביום הרבה דברים שחלקם חשובים ובד"כ הם חשובים לאותו רגע. איחרתי בכמה דק', פספסתי משהו חשוב שאולי קרה כי משהו חשוב אחר תפס את מקומו.

הייתי מעוניין להציע לחברים בלמה-נט, אנרגיה ואחרים רעיון מהפכני, חדשני ושלא נשמע כמותו. תמשיכו לתפעל את האתר כמו שאתם עושים היום אבל צרו עוד מיניסייט קטן שיעודכן רק פעם אחת בסוף יום העבודה ויכיל את ריכוז של כל הדברים הכי חשובים שקרו באותו יום (עדיף לאחר שעברו בדיקות רציניות ווידוא פרטים). אתם יכולים לקרוא לו "למקרה שפספסתם" או בשם שעוד מעט כולנו נשכח – "העיתון". אני מבטיח לכם שאם תעשו את זה תהיה לעמוד הזה לפחות כניסה אחת ביום… אבל אני מאמין שיותר.

ש.סיגל
הזוועה הפרסומית שנקראת ג.יפית הצליחה באופן חוזר ונשנה להרוס כל שמץ של קריאטיביות שאולי היה יכול להיות בפרסומות שלה. היא אמנם מצליחה בתחומה אבל לפי מה שסיפרו לי גורמים שלא אזכיר את שמם הצילומים איתה הם סיוטיים כי היא לא מסוגלת לצלם רצף משפטים בטייק אחד. אפשר לראות את זה גם בפרסומות עצמן – יש חיתוך אחרי כל משפט.
גם אם נתעלם מהבעיה הרצינית הזאת, חוסר האמינות שהיא משדר ויכולת המשחק הלא קיימת של יפית צריכות היו לגרום לכך שהפרסומות שלה ירדו מהמסך מרגע שהתחילו. אבל זה לא קרה, ולמרבה ההפתעה הפרסומות שלה דווקא מצליחות.

ראו אנשים כי טוב והחליטו להביא את סיגל שחמון שתתחרה ביפית על אותה משבצת פרסום – המלצות. חבל רק שיחד עם הקונספט של הפרסומת הביאו גם את יכולת המשחק הנוראית ואת חוסר האמינות. אם סיגל רוצה להתחרות ביפית, היא תצטרך להיות הרבה יותר טובה משהיא עכשיו. נו שוין, לפחות היא מצליחה להגיד יותר ממשפט אחד ברצף. 

מחשבות של 2 על “פיציפקעס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *