ב בל בלו בלוג

כהרגלי פספסתי את הסערה זוטא שהתעוררה בבלוגוספירה בעקבות התמסחרותו של הבלוג "חורים ברשת" של גל מור. אולי פספסתי זו לא הגדרה מדוייקת כי קראתי את הפוסטים השונים באותו יום שבו הם נכתבו ואפילו אמרתי לעצמי שיש לי מה להגיד בנושא ושאני צריך לכתוב על זה. אבל כמו במקרים רבים אחרים הגעתי הביתה שפוך ולא היה לי כוח, או שבדיוק היתה תוכנית ריאליטי והעדפתי לכתוב פוסט עליה או סיבה אחרת יותר או פחות הגיונית.

הגישה המסחרית / פרו-בלוגרית התגלתה בבלוג של גל מור הרבה לפני אותה הכרזה גרנדיוזית. אני הבחנתי בה כאשר גל קרא לבלוגרים הישראלים להתאגד למעין טבעת בלוגרים באמצעות הווידג'ט של outbarin. הטענה העיקרית של גל היתה שאין שום סיבה שאאוטבריין יקשר מהבלוג שלנו לאתרים כמו YNET שלא מחזירים קישורים בחזרה ולכן כדאי להתאגד בטבעת סגורה של קידומים מאחד לשני. הטענה שאני תומך בה (ושברכה ניסחה בבהירות) היא "אם מדברים על אספקת תוכן רלוונטי לגולשים שלי, מ’כפת לי אם מי שאני מפנה אליו מחזיר או לא מחזיר אלי תנועה. אם יש לו תוכן רלוונטי, זה מה שחשוב."

מעבר לנושא הטבעת שמעבר לקישור האסוציאטיבי שלי אני בספק אם הוא קשור למונטיזציה שעברה על הבלוג של גל, אין לי שום דבר להגיד נגד הנסיון להרוויח כסף מהבלוג. אני אפילו חושב שהפעולות שגל עושה הן לגיטימיות לחלוטין. אני חושב שההבדל העיקרי ביני לבינו (מעבר לרייטינג של הבלוג שלי שנמצא בקאנטים) הוא שלי אין כוח להשקיע כמו שהוא משקיע ביצירת קשרים עסקיים ובעדכון כל כך תכוף של הבלוג. אני גם לא רואה מצב שבו אני מוסיף כותבים נוספים לבלוג שלי, אני יותר מדי רכושני בעניין הזה. הגישה שלי אל הבלוג היא שאני לא אתנגד להרוויח ממנו אבל אני לא אשקיע יותר משתי דקות כדי להגיע למצב כזה.
הבלוג מהווה בשבילי מקום רלוונטי לכתוב בו את השטויות שעוברות לי במוח והכסף שאולי מתלווה וברוב המקרים לא מתלווה לכתיבה הוא תוספת חביבה ותו לא. חנן כהן הגדיר את זה במשפט יפה "בלוגר כותב, פרו-בלוגר מייצר תוכן".

אז איפה הפואנטה בפוסט הזה? אין אחת. פשוט הרגשתי צורך לשפוך. אז תתמודדו פעם אחת עם פוסט קצת פחות קוהרנטי.

תגובה אחת על “ב בל בלו בלוג

  1. אני מסכים עם הגישה שלך.
    יכול להיות שאני גם שואף לעשות עוד קצת כסף מכתיבה בבלוגים, אבל לא הייתי רוצה להפוך את הבלוג שלי למסחרי כ"כ (מה גם שהוא לא עצמאי).
    אם כבר (היה לי זמן), הייתי כותב אורח בתשלום בבלוג אחר.נושא מעניין 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *