תפילתו של אגנוסטיקן

נתקלתי לאחרונה בטקסט נחמד מאוד שנקרא "תפילתו של אגנוסטיקן" באחד הבלוגים. לצערי איבדתי את הכתובת של הבלוג. לשמחתי שמרתי את הטקסט. אך לפני כן, מעט מידע:
 
מה הוא אגנוסטיקן?
אגנוסטיקן הוא אדם הטוען שאין מספיק ראיות על מנת לאשר או לשלול את קיומו של אלוהים.
 
האם אגנוסטיקן הוא אתאיסט?
לא. אתאיסט מאמין שלא קיים אלוהים בדיוק כפי שדתי מאמין שקיים אלוהים. אגנוסטיקן טוען שהראיות הקיימות בידינו כיום אינן מספיקות על מנת לצאת בהצהרה חד משמעית לגבי קיומו או אי קיומו של אלוהים.
 

 
וכעת, תפילתו של אגנוסטיקן (יש תרגום למטה):
 
Insofar as I may be heard by anything, which may or may not care what I say, I ask, if it matters, that you be forgiven for anything you may have done or failed to do which requires forgiveness. Conversely, if not forgiveness but something else may be required to insure any possible benefit for which you may be eligible after the destruction of your body, I ask that this, whatever it may be, be granted or withheld, as the case may be, in such a manner as to insure your receiving said benefit. I ask this in my capacity as your elected intermediary between yourself and that which may not be yourself, but which may have an interest in the matter of your receiving as much as it is possible for you to receive of this thing, and which may in some way be influenced by this ceremony. Amen
 
למען הקוראים שאין להם כוח לקרוא באנגלית, הנה תרגום (לא הכי מדוייק, אבל מספיק קרוב).
 
למקרה שאשמע ע"י משהו שייתכן שאכפת או שלא אכפת לו מדברי, אני מבקש, אם זה משנה, שיסלח לך בעבור כל דבר שעשית או שנכשלת בעשותו ושדרושה לו סליחה.
ולהפך, אם דרוש משהו אחר שאינו סליחה על מנת להבטיח כל תועלת אפשרית אשר ייתכן כי תהיה ראוי לה לאחר הרס גופך, אני מבקש שזה, מה שזה לא יהיה, ינתן או יישמר, בהתאם למקרה, בצורה שתבטיח את קבלת אותה תועלת על ידך.
אני מבקש זאת מתוקף הסמכות שלי כמתווך שנבחר על ידך בינך לבין כל דבר שאינו אתה אך עלול לגלות עניין בכך שתקבל ככל שתוכל לקבל ממנו, ושעלול להיות מושפע מן הטקס הזה.
אמן.
 
 
** התפילה המקורית נכתבה ע"י רוג`ר זילאזני (סופר מד"ב ידוע), אך לא הצלחתי למצוא לה תרגום ברשת (למרות שאני מאמין שיש כמה).
 

מחשבות של 7 על “תפילתו של אגנוסטיקן

  1. זהו, מצאת לי את "דתי" אם כך 😉
    אני לא מאמין ולא מכחיש, כי אין לי הוכחות לאף כיוון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *