סיפורונובמבר

סיפורונובמבר

לפני חצי חודש בערך נתקלתי בטוויטר בפרויקט חביב בשם "סיפורונובמבר". מדובר ברעיון של קרן לנדסמן שבמרכזו יש רשימה של מילים, אחת לכל יום בנובמבר, שמשמשות כבסיס לכתיבת סיפורונים קצרים שאפשר לקרוא בטוויטר (אני התייחסתי אליהם ככאלה שיכולים להיכנס בציוץ אחד, אחרים משכו אותם על כמה ציוצים לפעמים).

כפי שניתן להבין, נתקלתי בפרויקט באמצע החודש, אז לא יצא לי לכתוב סיפור על כל מילה. אבל גם 16 סיפורים זה לא רע. אז הנה הם, מאוגדים לפוסט אחד. אני אסמן את אלו שאהבתי במיוחד (כי הראשונים, בעיקר, היו פחות מוצלחים לטעמי).


15 בנובמבר: סלמנדרה

– ראיתי אותך אתמול מרחוק. זה היה כאילו הסתכלתי על מישהו אחר בכלל.
– את יודעת שזה לא בשליטתי. ככה אני, מתאים את עצמי לסיטואציה.
– אבל איך אני אוכל לסמוך עליך? איך אני אוכל לדעת שלא תשתנה לי פתאום?
– מאמי, אני אמנם זיקית אבל אני מבטיח לך שאיתך, אני תמיד אהיה סלמנדרה.

16 בנובמבר: ספק

להמציא את הספק זו הייתה הטעות הכי גדולה שלי, חשב לעצמו אלוהים, אין ספק שהגיע הזמן לבטל אותו מהעולם… נכון?

17 בנובמבר: אבקה

אז היא נשפכה על הרצפה, אז מה? זו סיבה לשאוב ולערבב אותה עם אבק מצוי? זה לא יעזור להם, היא יודעת מי היא. היא לא סתם אבק, היא אבקה!!

18 בנובמבר: ביפ

"אני כל כך אוהב אותך" הוא לחש לה. הרופא שממש הרגע הכריז על מותה, הרכין את ראשו בעצב. "אל תעזבי אותי" התייפח הבחור מעל גופתה "בבקשה". "ביפ" הגיב מוניטור הלב לתדהמת כולם "ביפ… ביפ… ביפ…".

19 בנובמבר: קשת ❤️

הלפרקון סיים לספור, בפעם המיליארד, את המטבעות בסיר הזהב שלו והמתין. זה כל מה שהיה לו לעשות מלבד לחכות לגשם כדי ששוב יהיה סיכוי שמישהו ימצא אותו. "זאת הפעם האחרונה שאני משחק 'חפש את המטמון'" הוא חשב והתחיל לספור את המטבעות בפעם המיליארד ואחת.

20 בנובמבר: רוח ❤️

למכירה, נעלי תינוק. עשויות להיות רדופות.

21 בנובמבר: קוביה

הוא סידר את הצד הצהוב. זה כבר היה קל, צד אחד, צבע אחד. אלו הצדדים הבאים שהיוו בעיה. איכשהו תמיד הוא היה צריך להרוס את הצד שהוא כבר סידר בשביל להשלים את אחד הצדדים אחרים. בעוד שעה הוא כנראה שוב יפרק את הקוביה וירכיב אותה מחדש. אילו רק בחיים היה פתרון כזה.

22 בנובמבר: מהירות בריחה ❤️

היא התאמנה לילות כימים, היא השקיעה את כל כולה, היא באמת ובתמים ניסתה אבל בסופו של דבר אפילו היא נאלצה לקבל את העובדה שהיא לעולם לא תצליח לשבור את שיא המהירות שלה שקבעה כשברחה מהכלב של השכנים בגיל 7.

23 בנובמבר: בינה

ר-XU-22 הרכיב את החלקים האחרונים במכונה שבנה. "עכשיו" הוא אמר לה "נסי לזהות את מעברי החצייה בתמונה הזאת". המוח שבתוך המכונה סימן את כל מעברי החצייה במספר שניות.

ר-XU-22 הציג אמוטיקון של שמחה על הצג שלו. הוא הצליח. הוא בנה את הבינה האורגנית הראשונה בעולם.

24 בנובמבר: צהוב

ירוק… עדיין ירוק… עדיין!! ירוק…. ממצמץ לרגע… חום.
זהו. לא קונה יותר בננות.

25 בנובמבר: מיתר ❤️

נגן הרחוב ניגן על גיטרה בעלת מיתר אחד. הוא הביט בכובעו הריק ואז בעוברי האורח שעיוו את פניהם בחוסר נוחות והתרחקו בהליכה מהירה. איך הם לא מבינים??? הם היו יכולים ליהנות מהמוזיקה לו רק היו נותנים לו קצת כסף לקנות עוד מיתרים.

26 בנובמבר: יקיצה

כל בוקר, כשהתעורר, הוא קיווה שמשהו יהיה שונה ואפילו בקצת. וכל בוקר הוא התאכזב מחדש. הוא באמת לא היה צריך לבקש מהג'ין חיי נצח רגע אחרי שצפו ביחד ב-Groundhog day.

27 בנובמבר: כיס

הוא לבש את המעיל בפעם הראשונה החורף ושלח את ידיו אל הכיסים, נרגש לגלות את כל אוצרות הנוסטלגיה שנשארו שם מהחורף הקודם. הכיסים היו מלאים בהמון אכזבה.

28 בנובמבר: דרכון

תעודת זהות מזוייפת… רשיון נהיגה מזוייף… אה, הנה הדרכון המזוייף שלו. "בני האדם האלה חייבים לסבך כל דבר" הוא חשב רגע לפני ששעתק את עצמו אל שדה התעופה לקבל חותמת.

29 בנובמבר: דיו

זה לקח מאות שנים של אבולוציה, אבל מאזן הכוחות באוקיינוסים השתנה כשבסופו של דבר גם התמנונים הפסיקו עם הדיו והתקדמו ללייזר.

30 בנובמבר: המשך

"כתבתם 'המשך יבוא'" הוא צעק על הכותבים "אז אני אדאג לכך שהמשך יבוא!". איך הם לא מתביישים ככה לסיים את העונה בקליף הנגר ואז פתאום לבטל את הסדרה?

הוא כיוון את האקדח אל רקתו של הכותב הראשי. "קדימה! לכתוב!".


אני מקווה שיהיו פרויקטי המשך שכאלה. אם לא בחודשים הקרובים אז בשנה הבאה.
אפשר אולי יהיה להקדיש את נובמבר לסיפורונים ולחודשים אחרים לתת אתגרים אחרים כמו למשל "הייקודצמבר" או "איורינואר" או דברים דומים. אם יהיו אני בטוח אשתתף (בתקווה שהפעם מההתחלה) ואם לא… לנצח נזכור את נובמבר 2020 🙂

ואם מישהו רוצה את רשימת המילים סתם בשביל לכתוב מהם סיפורים בלי קשר לנובמבר, הנה היא:

סיפורונובמבר
רשימת המילים של סיפורונובמבר

מחשבות של 3 על “סיפורונובמבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *