שינה וחלומות (או: הצמחים שחזרו לכדור הארץ)

אני ועוד מספר אנשים (כולנו בגיל 12) עמדנו על סיפונה של ספינת חלל כשגבינו צמוד אל הקיר. מולנו התנדנד לו להב ענקי אשר הלך והתקרב במהירות מצמררת. הצמדנו את גבנו אל הקיר כמה שיכולנו, ידענו שלא נוכל להתחמק או לברוח. הלהב כבר היה קרוב והקול שלו שחתך את האויר כמו חתך את ליבי שכבר היה בתחתוני.
רגע לפני המכה הגורלית, הרגשתי עקצוץ קל בגופי וכולנו נעלמנו מהחללית על ידי מכשיר העתקת גוף שהופעל היכנשהו. הופענו מחדש על כדור הארץ שמחים שאנו חיים, אך עצובים שמשימתנו נכשלה. לפתע אחת הבנות שבחבורה הרימה עיניה ופרצה בזעקת שמחה "תראו… כל הצמחים חזרו לכדור הארץ". כולנו הבטנו לרגע בשקט בפלא הזה, ופרצנו בזעקות אושר צרוף. ואז התעוררתי.

מהו בעצם חלום? האם אלו הקרנות של פחדים ותמונות מתת המודע שלנו או שבאמת יש להם משמעויות לגבי העתיד?

יש כאלו שיטענו שחלומות הם פרטים שאספנו במהלך הזמן שבין השינה הקודמת לבין השינה הנוכחית. אותם פרטים שעד עתה נאגרו בזכרון קצר הטווח, צריכים לעבור לזכרון ארוך הטווח. אותם אנשים טוענים שזמן השינה הוא הזמן שבו המוח מסדר את כל הזכרונות שאגר ומקשר בין זכרונות ישנים יותר לחדשים יותר. עצם הארגון גורם לתמונות שונות לעבור במוח ולכן אנו חולמים עליהם.
זו גם הסיבה שבד"כ חלומות קשורים בצורה כלשהי לחיינו הנוכחיים. בעצם היותם סידור של הזכרונות האחרונים שלנו וארגון מחודש של הצורה שבה המוח זוכר פרטים, הם מתקשרים לחיי היום יום שאת זכרונותיהם הוא מארגן.

יש כאלו שיטענו שחלומות הם אכן פעולה של התת מודע שלנו, אך לא פעולה של ארגון, כי אם דרך של התת מודע לנסות לפנות אל המודע ולגרום לו להבין דברים שהוא אינו מבין בד"כ. הם טוענים שבחלומות יש רמזים לגבי העתיד קרוב (ולעיתים הרחוק) וכיצד עלינו לטפל במקרים שנתקל בהם.
התאוריה הזאת היא אפשרית לחלוטין מאחר ויתכן ולתת מודע שלנו יש יכולות שאיננו מסוגלים להשתמש בהם באופן מודע ויתכן שאחת מאותן יכולות היא לחזות סבירות לגבי מה שיקרה בעתיד.
עם זאת הנושא עדיין מאוד מעורפל ויש הרבה דיעות ורעיונות. בחלק מהספרים המפרשים חלומות נחש יכול לסמן מרפא, בעוד באחר הוא יכול לסמן מחלה, ובשלישי הוא מסמל סכנה. נושא החיזוי בעזרת חלומות עדיין בחיתוליו, ואם הוא ימשיך ויתפתח…. אם מישהו יחלום על זה שיודיע לי בבקשה.

למרות שחלומות הן תחום שלא הספקנו לחקור בצורה ממצה, עדיין ניתן להשתמש בהם. אחת הדוגמאות לשימוש טוב בחלומות היא חלום צלול. חלום צלול הוא חלום בו האדם הישן מודע לכך שהוא ישן וחולם ובכך הוא מסוגל לשלוט על החלום ולכוון אותו לפי רצונו. בצורה זאת יכול אדם אשר מתלבט בין שתי דרכי פעולה, לשים את עצמו בשני המצבים שיווצרו מכל אחת מהדרכים ולבדוק כיצד הוא מרגיש עם כל אחת מן האפשרויות.עם זאת לא רבים מצליחים להגיע למצב של חלום צלול, לכן הומצאו מספר שיטות על מנת להקל על ההגעה למצב זה. בשלב זה אפנה אתכם לפורום חלומות צלולים בתפוז שם יוכלו להסביר לכם רבות על הנושא.

לסיכום, החלומות הן איזור לא ידוע בדיוק כמו המוח של האדם. לשם חקר החלומות והשפעתן יש בעולם מספר מעבדות שינה שזוהי מטרתן הבלעדית. הנחקרים ישנים כאשר חיישנים מחוברים לראשיהם ומודדית מתחים חשמליים העוברים במוח, אותם נחקרים מספרים על החלומות לחוקרים והתוצאות מושוות. לא שמעתי לאחרונה על פריצת דרך משמעותית בתחום, אך אשמח אם מישהו יידע אותי על אחת.

תגובה אחת על “שינה וחלומות (או: הצמחים שחזרו לכדור הארץ)

  1. כל הספרים לפירוש חלומות בשיטה זו היו ויהיו רמאות
    כי פירוש חלומות (ולא משנה באיזה מובן) הוא דבר שדורש פירוש של המחשבות הכי כמוסות של האדם. המחשבות האלו ניתנות לפיענוח רק על ידי אדם שמכיר את אותו אדם או על ידי האדם עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *