הארוחה היקרה הכי זולה

זהירות, פוסט לא כשר
 
ביום הולדתי הקודם קיבלתי במתנה ממקום העבודה תלוש בסך 200 ש"ח למסעדת קיוטו. לא יצא לי ללכת לשם אז העברתי את התלוש לאחי וחברתו והם בתורם העבירו אותו להורי היקרים שם הוא נשמר עד שלשום.
לפני כ 3 חודשים נאלצנו להישאר בעבודה עד מאוחר עקב בעיה בהעלאה של מוצר מסויים. הבוס החביב החליט לצ`פר אותנו במתנה על ההרתמות הנלהבת לפתרון הבעיה וקיבלתי עוד שני תלושים למסעדת קיוטו בסך של 100 ש"ח כל אחד.
ביום הולדתי שהתרחש ביום שבת האחרון, החליטו הורי שהגיע הזמן לנצל את התלושים ויצאנו לארוחה משפחתית.
 
למנה ראשונה לקחתי אמפנדס ממולא בשר לצד גבינת עיזים ושעועית שחורה, שילוב הטעמים היה מענג והוכיח לי שוב שלא משנה באיזה מנה נמצאים, בשר זה תמיד טעים. הורי בחרו בפילה דג שהיה טעים בפני עצמו אם כי מעט מלוח מדי. אחי הצמחוני וחברתו בחרו במנת פולי סויה טעימים (אדאממה) וטופו מטוגן. לטופו היה טעם סטנדרטי ולא מעניין במיוחד אך פולי הסויה נלעסו כחטיף ע"י כולנו לאורך כל הארוחה.
 
במנה עיקרית החלטתי ללכת בקטן ולקחת 6 יחידות של סושי מיוחד שנקרא "קיוטו קרים", מעבר לדג, אורז ואצה היו בו גם גבינת שמנת, בטטה וטמפורה. הסושי הוגש חם על שיפודים ונטרף בתוך דק` ספורות. המנה קטנה ולא משביעה אבל היה לי ברור שאני אטעם מכל המנות האחרות.
אבי בחר בסטייק חצי עשוי (לא שאלו אותו באיזה רמה הוא אוהב את הסטייק) על מצע פירה איכותי. למרות מידת העשייה של הסטייק הוא היה טעים ועסיסי, צלייה קטנה נוספת היתה הופכת אותו למושלם, אבל גם ככה נהננו.
אחי וחברתו בחרו בניוקי תפוחי אדמה ברוטב שמנת וסלק. זו היתה "המנה" של הערב, גם גדולה ומשביעה, גם טעימה ביותר וגם צמחונית כך שכולנו יכולנו להנות. הניוקי פשוט נמסו לנו בפה והשילוב של רוטב השמת והסלק היה מושלם.
מלבד הניוקי אחי אכל גם סושי רגיל עם אבוקדו שהיה איכותי אבל לא מדהים.
 
אמי בחרה בדג פילה שככל הנראה לא היה לטעמה. מאחר והיא לא היתה רעבה עד כדי כך (הדג מהמנה הראשונה השביע אותה) היא לא חשבה לרגע להחזיר אותו אך המלצרית שהבחינה בתגובתה לביס הראשון צצה ליד השולחן ושאלה אם היא מעדיפה מנה אחרת. אמי אמרה שהדג לא לטעמה אבל היא לא רוצה מנה אחרת אך המלצרית התעקשה וכתוצאה מכך הזמנו עוד ניוקי לשולחן. הצלחנו לאכול כחצי צלחת לפני שכולנו קרסנו בשובע על הכיסאות.
הקינוח היה ידוע מראש. כל המשפחה שלי יודעת כמה אני אוהב קרם ברולה והוא אכן הגיע עם זיקוקים דולקים ומשמחים. כולם לקחו ביס אבל אני זה שהצליח לדחוס את הרוב פנימה.
 
והנה הגיע שלב החשבון – 655 שקלים. אבי הניח את התלושים ואת כרטיס האשראי שלו על המגשית והמלצרית לקחה אותה. כאשר קיבלנו את המגשית חזרה נדהמנו לגלות שמהחשבון נותרו רק 55 שקלים לשלם.
קראנו למלצרית ואמרנו שהחשבון שגוי והיא בתורה קראה למנהל שהגיע בתוך שניות לראות מה העניין. אמרנו לו שמדובר בתשלום בתלושים והוא הסכים ואמר שהוא ראה שיש שלושה תלושים של 200 ש"ח כל אחד. חייכנו והסברנו לו שמדובר בתלוש אחד של 200 ובשני תלושים של 100 ולכן החשבון שעלינו לשלם אמור להיות 255 ש"ח.
המנהל נעמד לרגע, אמר שמקרה כזה עוד לא קרה לו. לאחר מחשבה קצרה הוא הוסיף "אתם יודעים מה, על טעויות משלמים" והחליט להשאיר את החשבון כמות שהוא. לאחר שהתנגדנו (מעט) והוא דבק בעמדתו, קיבלנו אותה, אך השארנו טיפ גדול פי 3 מזה שהיינו משאירים בד"כ.
וכך זכיתי לאכול ארוחה של 655 ש"ח (לא כולל טיפ) ב 55 ש"ח (לא כולל טיפ).
 
לאחר החווייה החיובית הזאת רציתי להמליץ לכולם על מסעדת קיוטו (ברח` מונטיפיורי שבתל-אביב). היא לא זולה, אבל חוויית השירות פשוט מדהימה.

מחשבות של 12 על “הארוחה היקרה הכי זולה

  1. באססססה איתך
    חשבתי תגלה סוד או יותר מסוד על דברים שקורים בבונקר של תפוז. "בלי שאף אחד יראה או יקרא" |קריצה|

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *