עיתונות מול עיתונות מקוונת

כבר זמן רב שהעיתונות המקוונת לא נופלת בתכנים שלה מהמודפסת, אבל היא עדיין לא השיגה נצחון מוחץ. למרות כל התחזיות העיתונות המקוונת פשוט לא מצליחה למשוך את ההמונים. ישבתי וחשבתי, מדוע עיתונות הדפוס עדיין בועטת?

כשאני קם בבוקר, הדבר הראשון שאני עושה הוא לשטוף פנים ולצחצח שיניים. לאחר מכן אני מכין לעצמי קפה ואז מתיישב לקרוא את העיתון. עיתון מודפס. אני מחשיב את עצמי לאדם שאוהב להשתמש במחשב. אני אוהב לקרוא טקסטים מקוונים, אני נהנה מעצם הגלישה ואני רגיל להשתמש במחשב על הבוקר. למה, אם כן, אני ממשיך להתעדכן מהעיתון הסטנדרטי במקום להשתמש במגוון העיתונים המקוונים?

חשבתי על זה ומצאתי שני דברים שמפריעים לי להינות מהקריאה באתרים כמו YNET, NRG ודומיהם:

הם מתעדכנים מהר מדי
אולי אני בן אדם איטי, אולי אני צריך ללמוד להתאים את עצמי לקצב החיים המהיר של היום, אבל כשהידיעות מגיעות אלי בקצב מהיר מבלי שיש הגבלה על מספר הידיעות ביום, אני מרגיש שאני כורע תחת העומס. כשאני קורא עיתון מודפס אני יודע איפה ההתחלה שלו ואיפה הסוף שלו, אני יודע שלא יתווספו לי ידיעות חדשות עד ליום המחרת ואני יודע שעורך ישב מול עשרות ידיעות וברר מתוכן רק את החשובות ביותר.
אם אני, אדם שיש לו מעל 250 בלוגים בRSS, קורס תחת עומס הכתבות, אני מניח שאדם שלא נוהג לקרוא כמויות כאלה יחוש את העומס ביתר שאת.

הנוחות שבקריאה נעלמת
הזמן האידיאלי לקריאת עיתון הוא תוך כדי התעוררות. אני בדיוק יוצא ממצב השינה והמוח נפתח לקבלת מידע. רגע לפני שכל הצרות של החיים נוחתות עלי, אני מרשה לעצמי לקרוא על צרות של אחרים.
קריאת העיתון המקוון על הבוקר הופכת את הפעולה שאמורה להיות מרגיעה, למציקה. הנוחות שאני חש על הכורסא בסלון או על האסלה בנוחיות נעלמת כשאני יושב על כיסא המחשב, דפי העיתון הענקיים מאבדים את מקומם לטובת מסך קטן ומאמץ עיניים והצורך להקליק ולגלול כל ידיעה וידיעה דורשת מממני להיות הרבה יותר אקטיבי. אני לא רוצה להיות אקטיבי על הבוקר.

מתי העיתונות המקוונת תשתלט? כאשר ניתן יהיה לקרוא אותה בכל מקום וכאשר מספר הפעולות שאדרש לבצע על מנת לקרוא ידיעה יהיה קטן מזה של העיתונות המודפסת. כולנו ראינו סרטים על בתי העתיד בהם העיתון מוקרן על הקיר בכל מקום בבית ושומעים קול נשי נעים שקורא עבורנו את העיתון. ביום שבו העיתונים המקוונים ייראו ויישמעו כך, זה יהיה סופה של העיתונות המודפסת.

מחשבות של 281 על “עיתונות מול עיתונות מקוונת

  1. את עניין העדכון תוכל לפתור בקלות אם תעבור לקרוא את המהדורה הדיגיטאלית של הגארדיאן:
    http://www.guardian.co.uk/digitaledition/subscribe

    את עניין הקריאה בכל מקום תוכל לפתור באמצעות מחשב נייד לא יקר במיוחד.

    בהצלחה לך במעבר לעיתונות דיגיטאלית ושמירת יערות הגשם (אם כי יש להודות שגם הזיהום מיצירת החשמל והפסולת שתיווצר מהשימוש במחשב לא יסולאו בפז)

    1. אני בעד עיתונות מקוונת וגם נגד מצד אחד העיתונות המקוונת היא טובה בגלל שהזיהום הסביבתי יוקטן מצד שני אני גם נגד העיתונות המקוונת בגלל שיש אנשים קשישים שלא יצליחו להיכנס כי הם רגילים לעיתונים הרגילים

      1. יש גם אנשים שרגילים לרכב על סוסים ולא לנסוע במכוניות. אם העיתונות המקוונת תהיה מספיק טובה אז בתוך דור או שניים המודפסת תעלם לחלוטין.

      2. אני ממש מסכימה אם מה שאתה אומר וזה נכון כי צריך
        גם להיתחשב באחרים,במבוגרים,בצעירים.

      1. זה תלוי מאוד במספר גורמים:
        1. משך הזמן שלוקח לך לעשות את מספר 1. לרוב האנשים זה לא מספיק אפילו בשביל לקרוא כתבה אחת.
        מספר 2 אצל רוב האנשים, לעומת זאת, מספיק גם מספיק.

        2. יכולת הכיוון במספר 1. לאלו מאיתנו שעושים את זה בעמידה צריכים להסתכל על מה שהם עושים על מנת לכוון וזה דורש את מלוא תשומת הלב. כבר קרו מקרים של חוסר תשומת לב שגרמו לאנשים לפספס ובמקרה הרע גם גרמו להם לאבד את אחיזתם במכשיר הסלולארי שצנח לאיטו אל תוך האסלה.

  2. אם זו היתה מהדורה דיגיטאלית של ידיעות אחרונות או מעריב או כל עיתון ישראלי אחר, אולי הייתי מנסה. לצערי אין לי עניין בעיתונים בריטיים.
    בנוגע למחשב הנייד, זה עדיין לא פותר את הצורך לאמץ את העיניים בקריאה על מסך קטן ומרצד. שלא לדבר על כך שאני לא ממש מתלהב מלהכניס את הנייד לשירותים.

    אני מניח שבשלב מסויים כולנו נעבור לעיתונות המקוונת, אני מניח שהיא גם תהפוך לנוחה יותר עם הזמן.

  3. אני מוצא שעיתון מודפס נהיה עבורי כמו טלוויזיה – מנוון משהו. אני מוצא את עצמי קורא בד"כ תוך כדי משהו אחר (בעיקר אכילה, או המתנה). לוקח את מה ששמים לי מול העיניים, בשביל להעביר את הזמן. סוג של בידור (אפילו אם אני קורא חדשות).

    לעומת זאת, עיתונות מקוונת נותנת לי תחושת יעילות – אני שואב את המידע שאני זקוק לו באופן כמעט אקטיבי, מסנן אותו לפי הצרכים שלי וממשיך הלאה מבלי להתעמק במה שלא צריך ולבזבז זמן.

    אז שוב, להשוות לטלויזיה – קריאה ברשת מבחינתי היא עבודה, בזמן שקריאת 'עיתון' היא בידור או שריפת זמן.

  4. בעיתונות המקוונת, אני באמת חש תחושה של חוסר התעמקות. אני בד"כ קורא את הכותרות, ובמקרה הטוב את כותרות המשנה. יש כתבות מעטות שאני מוצא לנכון להתעמק בהן עד כדי קריאת הכתבה כולה.

    אז אני קורא יותר כתבות אבל נחשף לפחות מידע.

  5. תלוי באיזה שלב. בבוקר זה עיתון, בערב זה ספר ובצהריים את האפיונים בעבודה (כן, גם לשם היא פולשת).
    באמבטיה אתה גם קורא ספרים?

  6. בוודאי. הכי כיף לקרוא באמבטיה חמה.
    רק צריך להזהר ב2 דברים.
    1. לא להרדם עם הספר ביד. הוא נרטב…
    2. להחזיק את הספר מספיק גבוה. הוא נרטב אם לא…

  7. העיתונות המרושתת תהיה משמעותית הרבה יותר כשכל אדם יהיה מחובר לרשת… כמובן.
    מעמד סיוציו אקונומי בינוני ומעלה יסופקו על ידי הרשת בחדשות היום יומיות, אולי יקראו מגזין שבועי והאוכלוסיה הנמוכה יותר תקרא חינמונים.
    כתבתי על נושא דומה בעבר:
    http://stagemag.co.il/Articles/836

  8. אני מעדיפה לקרוא את העיתון באינטרנט בגלל שאני לא חושבת שדרוש לזה הרבה פעילות בבוקר רק לקחת את הפלאפון בבוקר ולקרוא את מה שרוצים. לדעתי זה הרבה יותר נוח לקרוא ככה ושזה יותר קטן ולא תופס מלא מקום כמו העיתון אז אני מעדיפה באינטרנט

    1. כיום גם אני ויתרתי על עיתונות דפוס. המאמר הזה נכתב 3 חודשים אחרי ההכרזה על האייפון הראשון. הרבה לפני שלכולם היה סמארטפון עם אפליקציות של חדשות.
      כיום אגב, את רוב עדכוני החדשות שלי אני מקבל מהמדיה החברתית.

    1. גם אני אהבתי את זה יותר כפי שניתן להבין מהמאמר. אבל מאז שהעיתונות המקוונת הפכה לנוחה יותר באמצעות אפליקציות בסמארטפונים למיניהם אני מוצא שויתרתי על המודפסת לחלוטין.

  9. אני חושב שלמרות שעיתונות מקוונת היא נוחה יותר עדיף להשתמש בעיתונות מודפסת מכיוון ש

  10. דבר ראשון, עלי לציין שאתה חתיך.
    ובנוגע לכתבה: בתור מעריץ סודי אני מסכים עם כל מילה. אתה צודק לחלוטין. אם תרצה לקשר עמי, אשמח שתשלח לי את המספר שלך.
    אני

  11. אני חושב שהעיתונות המקוונת יותר טובה מכיוון שמצעד הגאווה מדווח שם

  12. קשה לי להסכים עם הדברים , בעידן שלנו, כמעט כל מי שאני מכיר, פותח את אתר החדשות האהוב עליו כבר במיטה, בבוקר דרך הנייד.

    1. היי עזי, אם תסתכל תראה שהמאמר נכתב ב 2007. בערך 3 חודשים אחרי ההכרזה על האייפון הראשון. אף אחד לא קרא כמעט חדשות בנייד באותה תקופה.

  13. אני מעדיף אישית עיתון מודפס משום שאתה לא צריך לאמץ את העיניים וגם אפשר לקרוא בכל מקום כדוגמה:: אסלה שירותים מקלחת

    1. בנוגע לאימוץ העיניים אני מסכים איתך. בנוגע לכל מקום, היום אפשר לעשות את זה עם מכשירים סלולארים.

      בגדול, קינדל עונה על שני הצרכים שתיארת, אז ברמה הזאת הוא יותר טוב מעיתון מודפס.

  14. אני קורא הרבה ספרים אבל בשרותים אני מעדיף לשחק בטלפון

    עיתון אני קורא בעיקר בשבת אבל רק כתבה אחת או שתיים.

    1. תודה 🙂 מסקרן אותי לדעת – אני רואה שמגיעים למאמר מקורס (http://tracks.roojoom.com/t/28402/step_03#/trek?page=3) עם דרישה לכתוב בתגובות אם קל או נוח לכם לקרוא עיתון מודפס או מקוון. אבל התגובות שאני מקבל הן לעתים "קצת" מוגזמות ביחס למאמר, לעתים ספאמריות, ולעתים חסרות קשר ואף בוטות (את הבוטות אני לא מפרסם). אני תוהה, מה הקטע בלהגיב בלי קשר למשימה שניתנה?
      (ואם במקרה את/ה מגיב/ה שלא קשור/ה לקורס הזה, עמך הסליחה)

    1. את קפטן אמריקה.

      ואם כוונתך לכדורגל (או כדורסל או כל ספורט שהוא) אני כל כך לא מכיר את השחקנים בתחום עד שכל תשובה שאתן תישמע טיפשית… ומאחר ואין שום דבר רע בתשובות טיפשיות אני אענה:

      אני אוהב את הצבע הירוק אז אני מניח שמכאן אפשר להסיק שאני אוהד את מכבי חיפה.

    1. זה פוסט מ 2007. מאז נכתבו עוד הרבה פוסטים והשתנו הרבה דברים מבחינת טכנולוגיה ואופן צריכת תוכן. אולי כדאי לחדש את הלינק שממנו הגעת לכאן.

  15. האמת שאני בעד עיתונות מודפסת כי כמו שכתוב פה בוחרים רק את מידע הכי חשוב בישבילי ולא סתם שטויות. וגם יותר נוח לקרוא בעיתון כי הוא יותר גדול ושלא נשכח גם שלעיתון לא יכול להיגמר הבטרייה

    1. טענות נכונות. עם זאת נוכחתי שלאחרונה אתרי חדשות מקוונים יודעים לבחור נכון יותר את הכותרות הראשיות שלהם כך שיותר קל לאתר את המידע החשוב. מה שכן, הרבה פעמים המידע שם חסר ומתעדכן ככל שמתגלים עוד פרטים.

    1. אני מתייחס לישראל היום כמו שני הדברים האחרים שכתבת – לא מעניין אותי. אם הייתי צריך לבחור עיתון מעניין הייתי בוחר ב"הארץ".

  16. אני מעדיפה לקרוא חדשות במחשב משום שזה זמין כל הזמן ומתחדש ואפשר ברגע זה לדעת (למשל) מה קורה בארצות הברית עם הבחירות במקום לחקות עד מחר בבוקר!

    1. מצד שני בגלל המיידיות הזאת באתרי חדשות מופיע הרבה פעמים מידע לא נכון או לא מלא. קרה לי לא פעם אחת שקראתי כתבה שאמרה משהו אחד ושעה אח"כ כשנכנסתי אליה שוב היו כתובים שם דברים אחרים.

  17. העיתונות המקוונת היא נהדרת כיוון שבעיתונות ה "אולד סקול" אתה צריך לחכות עד הבוקר בשביל לדעת ידיעות חדשות ובעיתונות המקוונת אתה יודע על כל כתבה תוך שתי שניות!

  18. אני מעדיף עיתון מעודכן מהאינטרנט כי זה מעדכן אותך במהירות דברים חשובים ביותר נגיד פיגוע (מה שהוא כרגע נגרם הרבה) במקום לחכות יום שלם לעיתון רגיל.

    1. נכון אבל אם ניקח את דוגמת הפיגוע שנתת, תמיד מקבלים בהתחלה מידע לא מלא ולפעמים לא נכון. כמות הההרוגים/פצועים מתעדכנת כל הזמן עם מספרים שונים מה שאומר שהמידע הראשוני לא היה נכון.
      אז מה עדיף? לדעת עכשיו עכשיו פרטים לא מדוייקים או להמתין יום ולדעת בדיוק מה קרה? כמה זה נורא לדעת משהו בעיכוב של יום?

  19. היי אני חושב שזה נושא מעניין וטוב שדיברת עליו כי אני אוהב עיתונים בגלל שזה נוח להחזיר אותם וזה…אני חושב שהדעה שלך נכונה
    -עומרי קדיס-

    1. נוח להחזיר אותם לאן?
      בלי קשר מאז שכתבתי את המאמר הופיעו סמארטפונים ששינו לחלוטין את המצב מבחינתי. היום אני קורא כתבות בעיקר מהמחשב/סמארטפון וכמעט לא משתמש בעיתון נייר.

  20. אני מסכים עם הכותב, כי לטעמי היכולת להחזיק את העיתון המודפס בידיים ולראות את כולו מעניקה חווית קריאה נוחה ומהנה יותר מאשר בעיתון מקוון שמופיע על צג המחשב או הטלפון הנייד.

    1. הכותב שינה את דעתו מאז כתיבת המאמר (אי שם לפני 10 שנים) עקב הופעת הסמארטפונים שהופכים את הנוחות שבחוויית הקריאה לנוחה יותר בסמארטפון מאשר בעיתון (קטן יותר, צריך הרבה פחות תנועה בשביל "להעביר דף").
      מבחינת ההתעדכנות המהירה מדי אני עדיין חושב שעיתון עדיף אבל אם אתה מגביל את עצמך להכנס לאתרי חדשות רק פעם/פעמיים ביום ואתה לומד לסנן את התכנים השיווקיים והלא מעודכנים עד הסוף, גם הקריאה של התוכן אונליין הופכת למספיק מדוייקת.

  21. שלום, קוראים לי ניגנ ניגנ. מצד אחד, הקריאה בעיתון המקוון הרבה יותר נוחה ונגישה, בקליק אחד פשוט כל הידיעות האחרונות פרוסות לפניך, אתה יכול להוציא את הפלאפון ובכמה שניות אתה יכול לדעת את כל הידיעות הכי חדשות.

    מצד שני, הרבה יותר נוח לקרוא עיתון מודפס בגלל שאין צורך להתאמץ כדי לקרוא מה שכתוב או כדי להחליט מה כדאי לקרוא בגלל שיש יותר מדי מידע. אתה פשוט יושב על הספה עם העיתון שלך וקורא בנוחות במקום להסתבך.

    1. היי נינג נינג,
      כתבת פה את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות אבל לא כתבת מה ההעדפה האישית שלך.
      אני אישית, כיום מעדיף בד"כ לקרוא את החדשות שלי על מסך הסמארטפון או על מסך המחשב.

  22. לדעתי עיתונות מקוונת טובה יותר מכיוון, שבעזרת העיתונות המקוונת אני תמיד מעודכן בכל מקום ומתי שאני רוצה. ואני מעדיף את העיתונות המקוונת כי אני יכול להביע תמיד את דעתי על ידי תגובות , וכך אני מרגיש שאני משתתף. ואני אוהב את זה כי אני תמיד מקבל עדכונים מיידים בזמן האירוע.

    1. היי,
      כיום בעידן הסמארטפונים עיתונות מקוונת בהחלט נוחה יותר. אין ספק שהיא מעודכנת יותר.
      עם זאת, עם עדכונים מידיים מגיעות גם טעויות בגלל מידע לא מלא. אתה יכול לראות דוגמאות בפוסט שלי "בגנות המידייות" – https://www.urich.co.il/2013/12/03/immediacy-condemned/

      אז אתה צריך להחליט – מה עדיף לדעת הכל במדוייק טיפה מאוחר יותר או לדעת חלק מהדברים עכשיו כשלא בטוח שהם נכונים.

  23. מר צציק היקר:
    לפי דעתי אני מעדיף לקרוע בדפוס מכיוון שזה יותר נוח ושימושי מאשר עיתון מקוון כי זה יותר בריא וגם אני בן אדם דתי אז אני יכול לקרוא את זה בשבת מאשר במחשב שאסור לי ולכן אני מעדיף עיתון מודפס.

    1. מר שמוליק הנכבד:
      לגבי נוחות ושימושיות אני חולק עליך, בעידן הסמארטפונים והטאבלטים היום נוחות הקריאה ממסך קטן עולה, לטעמי, עשרות מונים על התעסקות עם נייר שהוא גם פחות אקולוגי וגם ענק ודורש תנועות מוגזמות להעברת דף. אני בכלל לא מדבר על היכולת לאתר תכנים ספציפיים ולבצע חיפוש מהיר לתכנים ישנים.

      מה שכן, על נושא הדת לא חשבתי כלל. אין ספק שהיכולת לקרוא עיתון דפוס גם במהלך השבת הוא ייתרון משמעותי עבור שומרי מצוות.

    1. יש יתרונות לעדכונים בזמן אמת, אני לא אומר שלא, אבל חשוב גם להבין את החסרונות שהעיקרי שבהם הוא חוסר דיוק ומידע חסר.

      כאחד שקורא חדשות, כל עוד הן לא משפיעות עלי מיידית (ורובן לא משפיעות עלי מיידית) אני מעדיף לקרוא עליהן כמה שעות/יום מאוחר יותר ולדעת שמה שאני קורא הוא נכון ולא רק חצי מידע.

      אהבתי את ערוץ היוטיוב שלך. רוב הסרטונים הם בתחומים שפחות מדברים אלי, אבל אני חולה על קוביה הונגרית אז מאוד נהניתי מאלו (אמרת שאתה רוצה לעשות עוד כאלה, אבל ראיתי רק כמה ישנים. פספסתי חלק?).

  24. לדעתי העיתונות המקוונת טובה בהרבה מכיוון שהטלפון שלי תמיד נמצא במרחק קטן ממני ואוכל לגשת אליו מתי שארצה ולקרוא עיתונות בכל נושא שלבי יחפוץ בו. בנוסף האינטרנט הוא בחינם לא כמו העיתון הפיזי שעולה כסף.

    1. דווקא על הסיבות שציינת כאן יש לי כמה הערות:
      1. הטלפון תמיד במרחק קטן ממך זה עניין של גישה. אני מכיר אנשים שהולכים תמיד עם העיתון של אותו יום בתיק. העיתון באותו מרחק מהם כמו הטלפון.
      לעיתון לא יכולה להיגמר הסוללה למשל כך שניתן לטעון שהעיתון יכול להיות זמין לך גם בזמנים שהטלפון לא (אם שכחת את המטען למשל).

      2. לגבי הטענה שהאינטרנט הוא בחינם – זה לחלוטין לא נכון. האינטרנט עולה כסף גם ישירות וגם בכל כך הרבה דרכים עקיפות שזה מפחיד. כשאתה גולש באינטרנט אתה משלם על חבילת הגלישה ועל החשמל שאתה צורך, אבל זה הכסף הקטן. אתה משלם גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאתה גולש לאתר כלשהו אתה מעביר לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים אתה מתעניין (אילו כתבות אתה קורא), מה הם השעות שבהן אתה ער, לחלק מהאתרים אתה מעביר גם את המיקום שלך (בעיקר אם אתה קורא דרך אפליקציות) ועוד.

      הקריאה של החדשות באינטרנט עולה לך הרבה יותר מהכסף שאתה משלם בעבורה.

      1. אני מאוד מסכים איתך, מכיוון שגם אני אדם שמאוד מתחבר לטכנולוגיה. העיתונות המקוונת אכן קצת לא נוחה לשימוש במצבים מסוימים, אבל לדעתי, היא מועדפת בהרבה מאשר העיתונות המודפסת. אני לא יכול לחכות שהעיתונות המודפסת תעלם, ושהעיתונות המקוונת תתפתח, ושכל בעיותיה, כמו שהזכרת, יעלמו גם כן.

        1. אני חושב שהיום היא כבר מפותחת מספיק בשביל להחליף ברובה (אם לא לחלוטין) את המדיה המודפסת. המאמר המקורי נכתב לפני כמעט 11 שנה.

          כיום אני חושב שהייתרון העיקרי של עיתונות מודפסת הוא הפרטיות. כשאתה קורא עיתון מודפס אף אחד לא יודע מתי אתה קורא אותו, אילו כתבות אתה קורא, על איזה אזור בכתבה התעכבת וכו'. זה ייתרון שאני לא צופה שייעלם. אם כבר הוא ילך ויגבר ככל שאפשרויות המעקב והפרסונליזציה בעיתונות המקוונת יתפתחו.

  25. לדעתי,
    עיתונות מכוונת הרבה יותר נגישה ונוחה מעיתונות מודפסת, מכיון שהפלאפון או המחשב תמיד נגישים, ואני אוכל להתעדכן בכל מה שחדש וקורה בעולם בניגוד לעיתון מודפס, כמובן שיש גם את החלק הכלכלי, קריאת עיתון יקרה מקריאה באינטרנט .

    1. כיום כשהכל נמצא בטלפון שכמעט כל היום לידך – כן. העיתונות המקוונת הרבה יותר נגישה. אבל זה מגיע עם מחיר וכאן אני אתייחס לחלק השני של תגובתך בכל שאעתיק תגובה שכתבתי למעלה למגיב אחר:

      לגבי הטענה שקריאת עיתון יקרה מקריאה באינטרנט – זה לחלוטין לא נכון. האינטרנט עולה כסף גם ישירות וגם בכל כך הרבה דרכים עקיפות שזה מפחיד. כשאת גולשת באינטרנט את משלמת על חבילת הגלישה ועל החשמל שאת צורכת, אבל זה הכסף הקטן. את משלמת גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאת גולשת לאתר כלשהו את מעבירה לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים את מתעניינת (אילו כתבות את קוראת), מה הם השעות שבהן את ערה, לחלק מהאתרים את מעבירה גם את המיקום שלך (בעיקר אם את קוראת דרך אפליקציות) ועוד.

      הקריאה של החדשות באינטרנט עולה לך הרבה יותר מהכסף שאת משלמת בעבורה.

  26. אני מאוד מסכימה אם הכתוב מיכיוון שעד כמה שאני אוהבת טכנולוגיה אני מעדיפה לפעמים עיתונות מודפסת וזה נבע בשל שלעיתונות מודפסת יש לפעמים כתבות יותר מענינות למעיתונות מקוונת ,אך לעומת זות עתונות מקוונת היא יותר זולה כיוון שקיום לכולם או לפחות חרוב יש מכשיר חכם בבית שממנו נוכל לקרוא ולא נצטרך לקנות את העיתונים . לסיכום כיום יש שתי סוגי עיתונות ובואו ננצל זות ככל האפשר לשני הכיונים .

    1. הטיעון הזה שהעיתונות המקוונת זולה יותר עולה כאן שוב ושוב לאחרונה. אבל זה לא בהכרח נכון.
      על הטלפון הנייד שבו את קוראת את הכתבות שילמת כמה אלפי שקלים (כנראה). על החשמל שהוא צורך את משלמת מדי חודשיים. אבל זה הכסף הקטן. את משלמת גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאת גולשת לאתר כלשהו את מעבירה לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים את מתעניינת (אילו כתבות את קוראת), מה הם השעות שבהן את ערה, לחלק מהאתרים את מעבירה גם את המיקום שלך (בעיקר אם את קוראת דרך אפליקציות) ועוד.

      אני לא אומר שזה דבר רע. אני חושב שהעלות הזאת (במיוחד אם יודעים למנוע חלק ממנה) שווה את המוצר שמתקבל בסופו של דבר שהוא עיתונות זמינה נוחה ועדכנית.

  27. דעתי היא שקיומם של העיתונים המודפסים אינם צריכים להיפסק.קיימים אנשים שאכן זקוקים לקיומם כמו המבוגרים האינם עומדים בקצב הטכנולוגי כיום,והם מעדיפים את העיתונים המודפסים,זה מקל עליהם.אני מקווה מאוד שהם יתקיימו לעוד אורך זמן רב,למען האנשים שמעדיפים כך,לא ניתן להתעלם מצורכיהם.לצד זאת,ישנם אנשים המעדיפים עיתונות מקוונת,מכמה סיבות כמו לדוגמא הנגישות,שהם נגישים מאוד וניתן לקרוא בהם כל הזמן.צריך להאבק לקיומם של העיתונים,שיתקיימו לצד העיתונות המקוונת.

    1. אני לא בטוח שצריך להאבק למען קיומם של עיתונים מודפסים. כל עוד תהיה להם היתכנות כלכלית (מספיק אנשים שיהיו מוכנים לשלם עליהם) הם ישרדו.
      לדעתי עיתונים מודפסים חייבים לשנות פאזה ולעבור לפורמט שמציג כתבות עומק על נושאים שונים כתוכן מרכזי. בתחום האקטואליה והמיידיות הם לא יכולים להתחרות ברשת. אז אולי לתקוף את הבעיה מהכיוון השני – להשקיע ולהבליט דווקא את הכתבות המגזיניות בהיקפן – אלו שדורשות עבודה עיתונאית רצינית ומכילות הרבה מידע וצלילה לעומק של הנושא בו הן עוסקות. אלו כתבות שגם כיום אנשים מתקשים לקרוא אותן על מסך המחשב או הטלפון.

  28. הנושא הזה כמובן הוא מאוד אינדיבידואלי. אנשים שגדלו בעולם בו היה יותר נפוץ לקרוא בעיתון המודפס ירגישו יותר בנוח לקרוא עיתון מודפס. אנשים הגדלים בתקופה הזאת בעולם ירגישו יותר בנוח עם העיתונות המקוונת.
    דווקא אני בהחלט מעדיפה כשהכתבות מתעדכנות מהר, כך אני מעודכנת בחדשות הכי עדכניות באותו יום, ובאותה שעה.
    אם תשאל אותי… יותר נוח לי לשבת על האסלה עם הטלפון ביד ולקרוא כתבה בווינט.
    או לשבת בבוקר ולשתות משהו ולקרוא כתבה דרך הטלפון.
    כמו כן, אני לא רואה אסון כלשהו בכך שהעיתונות המודפסת תיעלם.. יהיה חיסכון בדפים ואנשים לא יקראו כתבות באינטרנט בחינם.
    הכל הוא נושא אינדיבידואלי.

    1. גם אני היום (11 שנה כמעט אחרי שהפוסט הזה נכתב) מעדיף לקרוא את המנה היומית של החדשות שלי ממסך הטלפון. עם זאת דווקא הטיעון של של הכתבות שמתעדכנות מהר עומד לפעמים לרועץ כאשר המידע שמתפרסם שם לא נכון או כשמנסים להקדים כתבה לאירוע ופתאום עולות כתבות על דברים שהיו מתוכננים לקרות אבל בפועל לא קרו. את יכולה לקרוא פוסט שלי על זה כאן – https://www.urich.co.il/2013/12/03/immediacy-condemned/

      באשר לטענה שקריאת כתבות באינטרנט היא בחינם, אני אעתיק לכאן את מה שכתבתי למגיבים קודמים:

      האינטרנט עולה כסף גם ישירות וגם בכל כך הרבה דרכים עקיפות שזה מפחיד. כשאת גולשת באינטרנט את משלמת על חבילת הגלישה ועל החשמל שאת צורכת, אבל זה הכסף הקטן. את משלמת גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאת גולשת לאתר כלשהו את מעבירה לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים את מתעניינת (אילו כתבות את קוראת), מה הם השעות שבהן את ערה, לחלק מהאתרים את מעבירה גם את המיקום שלך (בעיקר אם את קוראת דרך אפליקציות) ועוד.

      הקריאה של החדשות באינטרנט עולה לך הרבה יותר מהכסף שאת משלמת בעבורה.

  29. אני מעדיף לקרוא ידיעות חדשותיות דרך האינטרנט מפני שאם אתה רוצה לקרוא על נושא מסוים יהיה לך יותר אפשרויות ובחירות ואלפי דברים שקשורים לנושא מאשר עיתונות מודפסת שבו נמצא רק קטע אחד שקשור לנושא.

    לדעתי יותר נוח להשתמש בעיתונות מקוונת מפני שאם אתה חוקר נושא כלשהו יכול לצאת לך מידע רב על הנושא ואפילו דברים אחרים שקשורים לנושא ובעיתונות מודפסת אין אפשרות זו יכול לצאת לך רק קטע אחד על הנושא וזהו לא יותר. ולכן אני מעדיף עיתונות מקוונת

    1. באשר למחקר, אין ספק בכלל שהאינטרנט מספק הרבה יותר מקורות מידע. עם זאת הוא מספק גם הרבה מאוד מידע שאינו נכון או לא מדוייק. אם המטרה שלך היא מחקר ולא רק התעדכנות, אז אתה צריך להפעיל גישה ביקורתית כלפי התכנים שאתה מוצא ברשת ולבצע לא מעט הצלבות נתונים לפני שתוכל להחליט מה אמת ומה לא.

      אבל הפוסט המקורי לא היה על מחקר אלא על אקטואליה ועל אופן ההתעדכנות של אנשים בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *