עיתונות מול עיתונות מקוונת

כבר זמן רב שהעיתונות המקוונת לא נופלת בתכנים שלה מהמודפסת, אבל היא עדיין לא השיגה נצחון מוחץ. למרות כל התחזיות העיתונות המקוונת פשוט לא מצליחה למשוך את ההמונים. ישבתי וחשבתי, מדוע עיתונות הדפוס עדיין בועטת?

כשאני קם בבוקר, הדבר הראשון שאני עושה הוא לשטוף פנים ולצחצח שיניים. לאחר מכן אני מכין לעצמי קפה ואז מתיישב לקרוא את העיתון. עיתון מודפס. אני מחשיב את עצמי לאדם שאוהב להשתמש במחשב. אני אוהב לקרוא טקסטים מקוונים, אני נהנה מעצם הגלישה ואני רגיל להשתמש במחשב על הבוקר. למה, אם כן, אני ממשיך להתעדכן מהעיתון הסטנדרטי במקום להשתמש במגוון העיתונים המקוונים?

חשבתי על זה ומצאתי שני דברים שמפריעים לי להינות מהקריאה באתרים כמו YNET, NRG ודומיהם:

הם מתעדכנים מהר מדי
אולי אני בן אדם איטי, אולי אני צריך ללמוד להתאים את עצמי לקצב החיים המהיר של היום, אבל כשהידיעות מגיעות אלי בקצב מהיר מבלי שיש הגבלה על מספר הידיעות ביום, אני מרגיש שאני כורע תחת העומס. כשאני קורא עיתון מודפס אני יודע איפה ההתחלה שלו ואיפה הסוף שלו, אני יודע שלא יתווספו לי ידיעות חדשות עד ליום המחרת ואני יודע שעורך ישב מול עשרות ידיעות וברר מתוכן רק את החשובות ביותר.
אם אני, אדם שיש לו מעל 250 בלוגים בRSS, קורס תחת עומס הכתבות, אני מניח שאדם שלא נוהג לקרוא כמויות כאלה יחוש את העומס ביתר שאת.

הנוחות שבקריאה נעלמת
הזמן האידיאלי לקריאת עיתון הוא תוך כדי התעוררות. אני בדיוק יוצא ממצב השינה והמוח נפתח לקבלת מידע. רגע לפני שכל הצרות של החיים נוחתות עלי, אני מרשה לעצמי לקרוא על צרות של אחרים.
קריאת העיתון המקוון על הבוקר הופכת את הפעולה שאמורה להיות מרגיעה, למציקה. הנוחות שאני חש על הכורסא בסלון או על האסלה בנוחיות נעלמת כשאני יושב על כיסא המחשב, דפי העיתון הענקיים מאבדים את מקומם לטובת מסך קטן ומאמץ עיניים והצורך להקליק ולגלול כל ידיעה וידיעה דורשת מממני להיות הרבה יותר אקטיבי. אני לא רוצה להיות אקטיבי על הבוקר.

מתי העיתונות המקוונת תשתלט? כאשר ניתן יהיה לקרוא אותה בכל מקום וכאשר מספר הפעולות שאדרש לבצע על מנת לקרוא ידיעה יהיה קטן מזה של העיתונות המודפסת. כולנו ראינו סרטים על בתי העתיד בהם העיתון מוקרן על הקיר בכל מקום בבית ושומעים קול נשי נעים שקורא עבורנו את העיתון. ביום שבו העיתונים המקוונים ייראו ויישמעו כך, זה יהיה סופה של העיתונות המודפסת.

מחשבות של 281 על “עיתונות מול עיתונות מקוונת

  1. אני מאוד מסכים אם הכתוב מיכיוון שעד כמה שאני אוהב טכנולוגיה אני מעדיפ לפעמים עיתונות מודפסת וזה נבע בשל שלעיתונות מודפסת יש לפעמים כתבות יותר מענינות למעיתונות מקוונת ,אך לעומת זות עתונות מקוונת היא יותר זולה כיוון שקיום לכולם או לפחות חרוב יש מכשיר חכם בבית שממנו נוכל לקרוא ולא נצטרך לקנות את העיתונים . כיום יש שתי סוגי עיתונות ובואו ננצל זות ככל האפשר לשני הכיונים .

    1. האמנם עיתונות מקוונת זולה יותר? כמה עלה המכשיר החכם שלך? כמה עולה החשמל שאתה משתמש בו כדי שיפעל? כמה עולה חבילת הגלישה שלך?

      האינטרנט עולה כסף גם ישירות וגם בכל כך הרבה דרכים עקיפות שזה מפחיד. כמו שכתבתי, כשאתה גולש באינטרנט אתה משלם על חבילת הגלישה ועל החשמל שאתה צורך, אבל זה הכסף הקטן. אתה משלם גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאתה גולש לאתר כלשהו אתה מעביר לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים אתה מתעניין (אילו כתבות אתה קורא), מה הם השעות שבהן אתה ער, לחלק מהאתרים אתה מעביר גם את המיקום שלך (בעיקר אם אתה קורא דרך אפליקציות) ועוד.

      הקריאה של החדשות באינטרנט עולה לך הרבה יותר מהכסף שאתה משלם בעבורה.

        1. אני לא חושב שבעיתון מקוון יש פחות מלל בהכרח. כן, חלק מהכתבות קצרות יותר, אבל יש גם כתבות ממש ארוכות.

          כך און כך, אם קריאה של הרבה מלל משעממת אותך, אז תמיד יש תחליפים בדמות רדיו או טלוויזיה.

      1. אני חושבת שעיתונות מקוונת נוחה לי יותר כי אני יכולה ללכת לכל מקום מבלי לקחת את העיתון איתי,אלה אני פשוט לוקחת
        את הטלפון שלי ויכולה לקרוא את העיתון מתי שאני ארצה
        וזה גם יותר נוח כי גם בעיתונות מקוונת אני יכולה למצוא מלא מידע מתי שאני רוצה

      2. בשבילי עיתונות מקוונת נוחה יותר כיוון שכדי לקרוא כל מיני כתבות שמעניינות אותי, אני יכולה לפתוח במחשב שלי או בטלפון ולחפש מה שמעניין אותי.
        בעיתונות מקוונת הכתבות מתעדכנות כל זמן קצר ואני יכולה להתעדכן מהר ולא לחכות למתי שימכרו עיתונים חדשים ומעודכנים.

      3. אני מעדיפה עיתונות מקוונת למות שהיא עולה כסף.
        לי הרבה יותר נוח להשתמש במחשב או בטלפון וזה יותר נגיש.

    2. אני חושבת שעיתונות מקוונת נוחה לי יותר כי אני יכולה ללכת לכל מקום מבלי לקחת את העיתון איתי,אלה אני פשוט לוקחת
      את הטלפון שלי ויכולה לקרוא את העיתון מתי שאני ארצה.
      לי אישית אם נותנים לי טקסט אם הרבה מלל אז ניהיה לי בלגן
      בראש מכל האותיות הקטנות והשורות הערוכות.ואם זה עיתון
      דרך הטלפון אני יכולה להגדיל את הכתב להקטין לזוז אם הטקסט,ולא רק הגודל והכתב שיש בעיתון מודפס.
      ולכן זה יותר נגיש ונוח בישבילי.

      1. מבחינת נוחות, אין ספק שהעיתונות המקוונת התקדמה משמעותית והיא הרבה יותר נוחה מהמודפסת כיום.

        צריך לזכור שהמאמר נכתב במקום קצת לפני צאת האייפון הראשון אז באותו זמן היה אפשר לקרוא עיתונות מקוונת בעיקר על המחשב.

      2. לפי דעתי , את צודקת לגמרי את הטלפון שלנו אנו לוקחים לכל מקום ולכן מבחינת נוחות אין בכלל על מה לדבר בין העיתונות המכוונת לבין העיתונות המודפסת אבל כמובן שיש גם יתרונות אחרים לגבי העיתונות המודפסת

    3. אני מסכימה עם הכתוב מכיון שבמקוונת הכתבות כל הזמן מתחלפות ולא מספיקים לקרוא עיתון מודפס הרבה יותר זול מעיתון מקוון עיתון מודפס הרבה יותר נגיש ליד מאשר עיתון מקוון

      1. אני מסכימה עם אדוה
        כי לדעתי הכתבות כל פעם מתחלפות ולפעמים לא מספיקים לקרוא אותם.

    4. אני מעדיפה עיתונות מקוונת, לדעתי היא הרבה יותר נוחה לקריאה מעיתון מודפס, העיתונות המקוונת זמינה יותר והחדשות המוצגות בעיתונות זו מתעדכנות במשך כל היום.

    5. אני מעדיף את העיתון באינטרנט בגלל שאפשר להיכנס לזה בכל זמן ומקום וגם עיתון יותר מסובך לקריאה ויכול להירטב או להרס וכאשר זה בטלפון פחות.

  2. קריאת חדשות בעיתון מודפס עדיפה לדעתי, שם אתה בטוח שיש תחקירנים, מערכת גדולה העומדת מאחורי כל העיתון וכן הלאה.
    בנוסף לכך, ההתפתחות הטכנולוגית והמכשורים שהיא הביאה לא ביטלו את קודמיה. לדוגמא, למרות הסרטים, המון אנשים עדיין מעדיפים לקרוא את הספר המקורי. כמו כן, האפשרות הזו להתנתק לרגע מן כל המסכים והקרינה ופשוט לשבת, לקרוא עיתון ולשתות תה עדיף על פני.

    1. למען האמת, כיום, את לא יכולה להיות בטוחה בזה בכלל. במצב הכלכלי של העיתונות המודפסת המערכת הגדולה שאת מדברת עליה קטנה בהרבה וגם המשכורות ולדעתי גם איכות העבודה סובלת בהתאם.

      זה נכון שהתקדמות טכנולוגית לא תמיד מחליפה לחלוטין את את מה שהיה לפניה אבל היא בהחלט נוגסת בנתח משמעותי מקהל המשתמשים ולפעמים מביאה לכך שלגירסה הקודמת כבר אין התכנות כלכלית.
      מתי בפעם האחרונה הקשבת למוזיקה בווקמן? אני מניח שממש מזמן אם בכלל וזה בגלל שההתקדמות הטכנולוגית ובתוכן האייפודים (בעבר) והטלפונים החכמים (כיום) היו נעלים על הטכנולוגיה הישנה מכל בחינה שהיא.
      אני מאמין שבשלב מסויים גם המדיה המודפסת תעלם מן העולם באותה צורה. זה לא יקרה מיד אבל זה יקרה.

  3. לכבוד אורי צציק היקר,
    טענתך מעניינת לקריאה ועליי להסכים איתך מכיוון שישנם אנשים שאינם מחוברים לרשתות החברתיות ולמרשתת וקוראים את הידיעות דרך העיתון.
    אבל עליי גם להתנגד ולהוסיף כי בעיתון, המידע מגיע יום מאוחר יותר מאשר ברשתות החברתיות. לדוגמא, נוכל לקרוא כתבה באינטרנט, ויום אחרי זה, נראה את אותה הכתבה, בניסוח קצת שונה, בעיתון.
    לסיכום, אני מסכימה חלקית עם הטענה שלך ומקווה שתחשוב על דעתי בעתיד….

    1. אני לא מתייחס לכך שיש אנשים שלא מחוברים לרשת. ככל שיעבור הזמן כולם יהיו מחוברים כי לא תהיה דרך אחרת. הכל יצבצע באמצעות הרשת, אם לא באופן מובחן, אז מאחורי הקלעים.

      עם זאת, באשר להתנגדותך, העובדה שהמידע מגיע יום מאוחר מאשר ברשתות החברתיות מאפשר למי שכותב אותו לדעת הרבה יותר מהמידע מאשר מי שכתב את הידיעה ברשת החברתית מיד אחרי האירוע. המידיות של המידע ברשת גורר את זה שהמידע במקרים רבים לא מדוייק וסובל מחד צדדיות ומהעדר אינפורמציה. אז הכתבה שנקרא למחרת (בין אם בעיתונות המודפסת או המקוונת) תהיה מדוייקת יותר ובעלת נקודת השקפה מודעת יותר. יש יתרונות רבים לחוסר המידיות של המדיה המודפסת, יש גם חסרונות אבל בהחלט יש יתרונות.

  4. לדעתי כיום כולם איבדו מהדבר הזה שנקרא עיתון כולם כבר מעדיפים פשוט להיכנס לטלפון ולבדוק חדשות ברגע בלי כל החוויה הזאת של קריאת עיתון. קריאת העיתון גם בנוסף תתרום לנו בכך שתעשיר את אוצר המילים שלנו, היא תפתח את הדמיון שלנו, תיתן לנו רגע מנוחה מהכל בלי כל העומס ותפתח בפנינו עולמות חדשים.

    1. אני לא רואה איך קריאת עיתון מעשירה את אוצר המילים יותר מאשר קריאת כתבות ברשת. כנ"ל לגבי פיתוח הדמיון.
      אם כבר אז קריאת ספרים שאת זה אני תמיד ולעד אמליץ לכולם לעשות.

  5. אני מסכים עם טענתו של הכותב שלאנשים אין כוח להיות אקטיביים על הבוקר והרבה יותר נוח ופשוט להם לקרוא עיתון מודפס ולכן אני מעדיף לקרוא עיתון מודפס מאשר לקרוא בעיתונות המקוונת.

    1. לא חושב שטענתי בשום שלב שלאנשים אין כוח להיות אקטיביים על הבוקר. כיום קריאה של עיתון מקוון דורשת עוד פחות השקעה מאשר קריאה של עיתון מודפס.

  6. לדעתי בימינו חלק מן האנשים כבר הורידו מן הערך של קריאת עיתון ומכך לדעתי בימינו מרבית האנשים יעדיפו לקרוא את העיתון מן הטלפון מכיוון שבימינו הכול כבר מתפתח והרבה מן האנשים מעדיפים להשתמש בטכנולוגיה ולא "להישאר מאחור" וכך גם זה יותר נגיש לעומת זאת אם אנו נקרא עיתון מודפס דבר זה הוא יותר טוב אבל העיתון המודפס הוא עולה לפעמים כסף ודרך הטלפון לדוגמא זה יותר נגיש לאנשים והוא גם בחינם אז אנשים יעדיפו אותו לדעתי

    1. בימנו אנשים אכן מעדיפים לקרוא את העיתון המקוון אבל לא מגלל שהם לא רוצים להישאר מאחור אלא בעיקר בגלל שזה הפך להיות נוח יותר. בזמן שהמאמר המקורי נכתב לא היו סמארטפונים.

      באשר לעלות של העיתון המודפס מול האינטרנט החינמי… זה מה שכתבתי לאחרים:
      האינטרנט עולה כסף גם ישירות וגם בכל כך הרבה דרכים עקיפות שזה מפחיד. כמו שכתבתי, כשאת גולשת באינטרנט את משלמת על חבילת הגלישה ועל החשמל שאת צורכת, אבל זה הכסף הקטן. את משלמת גם בפרטיות שלך ובמידע שלך. בכל פעם שאת גולשת לאתר כלשהו את מעבירה לו מידע על עצמך כמו למשל באילו תחומים את מתעניינת (אילו כתבות את קוראת), מה הם השעות שבהן את ערה, לחלק מהאתרים את מעבירה גם את המיקום שלך (בעיקר אם את קוראת דרך אפליקציות) ועוד.

    2. אני דווקא לא מסכימה איתך מאי,
      אני חושבת שגם עיתונות מקוונת עולה כסף, האינטרנט עליו את גולשת הוא לא בחינם, הסוללה שאת מבזבזת בזמן הקריאה בטלפון לא דורשת ממך בסופו של דבר להטעין את הטלפון?!
      שאגב, גובה תשלום בעבור חשמל..
      ולכן כרגע, אין עיתונות חינמית, בין אם תבחרי בעיתונות מודפסת ובין אם תבחרי בעיתונות מקוונת, שתיהן גובות ממך כסף בין אם זה עכשיו או בין אם זה בעתיד הקרוב…

  7. לדעתי אני גם מסכים שלאנשים אין כוח להיות הקטיבים אז הם יכולים לשכב במיטה או הספה וליקרוא עיתון מודפס מאשר ליקרוא וליפטוח תמחשב וליקרוא משם את החדשות באטרים ינטרנתים (;

    1. לא חושב שטענתי בשום שלב שלאנשים אין כוח להיות אקטיביים אז לא ברור לי עם מה אתה מסכים. כיום קריאה של עיתון מקוון דורשת עוד פחות השקעה מאשר קריאה של עיתון מודפס מאחר וממש לא צריך מחשב. הכל זמין דרך הסמארטפון.

  8. לדעתי קריאת החדשות בעיתון מקוון עדיפה יותר מכמה וכמה סיבות, העיקריות בעיני הן שלרוב האנשים כיום ישנם סמארטפונים, וכאשר הינך נמצא עם הסמארפון איתך אינך צריך להסחב עם איתון מודפס.
    בנוסף לכך, עם עיתונואות מקוונת תוכל לקבל עידכונים על המצב הנוכחי, לעומת העיתון המודפס שאיתו תוכל להתעדכן על מה שהיה רק יום אחרי.
    אך כיום, יש לנו את אפשרות הבחירה וכל אחד יכול לבחור מה יותר עדיף לו, עיתונאות מודפסת או מקוונת?

    1. היום גם אני הייתי בוחר בעיתונות מקוונת כי אכן, הסמארטפונים הפכו את הקריאה לנוחה יותר. כאשר המאמר המקורי נכתב עוד לא היו סמארטפונים (הוא נכתב קצת לפני צאת האייפון הראשון).

      באשר למיידיות יש בה ייתרון אבל גם חסרון משמעותי של חוסר דיוק. בכלל, אם מתייחסים למידיות כערך בפני עצמו מגיעים למצבים בעייתים כמו אלו המתוארים במאמר כאן – https://www.urich.co.il/2013/12/03/immediacy-condemned/

      את השאלה בסוף התגובה שלך לא ממש הבנתי. זאת היתה שאלה בכלל?

  9. לי יותר קל ונוח לקרוא בעיתון מודפס, כי תמיד בטלפון\ מחשב קופצות מודעות ופרסומות שלא באמת מעניינות אותי, אני אוהבת לקרוא בעיתון מודפס גם בגלל שהעיתון לא פולט קרינה לעומת "המסכים".

    1. אבל גם בעיתון רגיל קופצות עוד פרסומות ואת לא יכולה לעבור ישר לעמוד שאת רוצה כלומר את מבזבזת זמן

  10. עיתונות מקוונות זולה יותר ומביאה דברים בזמן אמת משהו שעיתונות מודפסת לא יכולה לעשות

  11. לדעתי קריאת העיתון באתרי המרשתת יותר נוחה,
    החדשות החדשות מגיעות מהר בהרבה מעיתון מודפס
    וככה להתעדכן כמה שיותר מהר בחדש.
    בנוסף הרבה יותר נוח לקרוא חדשות עם
    סמארטפון קטן
    מאשר עיתון גדול שלא נוח להסחב איתו,
    כיום לרוב האנשים יש סמארטפון ולכן זה יותר נגיש ונוח.

  12. לפי דעתי יותר נוח לקרוא עיתון בקשתי המרשתת,
    מכיוון שכיום לרוב האנשים יש סנטר טלפון ואין צורך
    להסחב עם עיתון גדול סתם, ובנוסף לעיתון באתרי המרשתת
    יש יתרון נוסף, החדשות מתעדכנות מהר ולכן החדשות מגיעות גם אלינו מהר ולא צריך לחכות עד לעיתון הבא שיצא

    1. אני מסכים איתך. עיתונות מקוונת זה יותר נוח ויותר נגיש לכולם ונמצא בכל מקום ובכל זמן

  13. לי יותר נח וקל לקרוא בעיותון מודפס כי זה לא פולט קרינה וגם לא קופצות מודעות ופרסומות

  14. אני מעדיף לקרוא ידיעות בצורה מכוונת מכיוון שאני יכול לעשות את זה בכל מקום ודפי עיתון לדעתי הם סתם גדולים ומבולגנים.
    ודבר אחד שבו אני לא מסכים עם הכותב זה שהיום לא חייבים לקבל הודעה על כל כתבה חדשה וגם אם כן אתה יכול לבחור בעצמך רק את המעניינות ביותר מכיוון שאתה מסוגל לקרוא את הכותרות ולהבין על מה בערך הכתבה מדברת וגם אפשר לבקש באפליקציה נושאים מסויימים של כתבות שרק עליהן אתה תקבל התראה כמו: אני רוצה לקבל התראה על צבע אדום.
    אני לא רוצה לקבל התראה על שיטות דיאטות חדשות.

  15. אני לא מסכימה עם אורי.
    לי אישית יותר קל לקרוא את העיתונות המקוונת.
    מכיוון שהעיתונות המקוונת יותר נוחה ונגישה, אני יכולה להתעדכן בכל מקום ובכל זמן. כי הכל מתעדכן מהר ולא צריך לחכות לעיתון ש למחרת. ואם אני מחוץ לבית ואני רוצה להתעדכן אז אני פותחת את הטלפון מתעדכנת וקוראת, במקום לחכות עד לבית או לקנות את העיתון ולבזבז כסף.

  16. אני חושבת שהעיתונות המקוונת יותר נוחה,
    מכיוון שהרבה יותר קל לסחוב את הטלפון שהוא קטן
    מאשר עיתון, בטלפון אפשר גם לבחור לעצמך באינטרנט מה לקרוא, נושאים שמעניינים אותנו
    ובעיתון אנשים מסוימים בוחרים איזה מידע ואיזה נושאים יהיו בו..

    1. עמית אני חושבת שעדיף עיתונות דפוס ולא מקוונת כי זה פוגע בעיניים מאוד ומאמץ אותן וגם נורא מעוררת אותנו ולא תמיד אומרים דברים אמיתיים וגם יש פרסומות שמסיתות אותנו מהכתוב…

    2. אני מעדיפה יותר להשתמש בעיתונות המקוונת.
      באינטרנט אני יכולה להתעדכן בכל מה שחדש עכשיו, ובנושאים שאני מוצאת בהם עניין. אני יכולה לקחת את הטלפון שלי לכל מקום במקום עיתון ולהתעדכן מתי שבא לי. אני מעדיפה להשתמש באינטרנט כי הוא מקום שאני רגילה אליו ויודעת איך ומה לעשות בו. ומצד שני אני חושבת שיש משהו נכון בכתוב, לפעמים כשקמים בבוקר במקום לפתוח את היום עם הטלפון ביד אפשר לשבת עם עיתון ביד, זה טוב כדאי לא להישאב יותר מידי אל תוך העולם הטכנולוגי ולתת מקום גם ליושנה שבדבר.

    3. אני מסכים איתך שאנשים אחרים בוחרים בשבילנו מה לקרוא אבל יש אנשים שזה בדיוק מה שהם צריכים על הבוקר

  17. לדעתי העיתונות המקוונת יותר נוחה משום שהכלים שמשתמשים בהם כדי לקרוא אותה כמו טלפון נייד או מחשב נוחים יותר לשימוש, אני לא מרגישה כאילו אני מאמצת את העיניים שלי כשאני קוראת בה וקל יותר לקחת אותה איתי לכל מיני מקומות

  18. בגדול כשיש טלפונים והכל (אני מודע לשנת יציאת המאמר) כל הסיפור יותר פשוט, מה שכן, מכיוון שאין ספק שעיתונות מקוונת (איכותית או שלא) יותר זולה, אמנם ממבט ראשון נראה כי לעיתונים הטובים יותר קל להחזיק את עצמם מקוונים, אך גם לעיתונים הלא טובים קל יותר, קל מדי. בגדול הרווח הכספי הרבה יותר קל כי יש אפשרות לשים יותר פרסומות מה שמוזיל את מחירן, אבלאם רווח קל למה לעיתונים מקוונים להיות איכותיים? בניגוד לקניית עיתון (או מנוי )שהיא פעולה אקטיבית, קליק עובר בקלות, לכן הרווח הוא תלוי כותרת במקרים רבים, אילוצים כלכליים מעיפים את הלא טובים, ובעיתון כתוב קליקבייט לסוגיו קשה הרבה יותר. זה יוצר מצב שהרבה מהעיתונות המקוונת עלולה להיות עם פגם באיכות, וכרגע העיתונים הטובים יותר בשוק העיתונאות המקוונת הם עיתונים בעלי גרסאות מודפסות כמו הארץ, או וואינט (שאם אני לא טועה שייכים לידיעות) עיתונות מקוונת היא דבר טוב, אבל היא תלויה בעיתונות מודפסת כדי שתלחם בה. מצד שני, העולם מתקדם, הרבה דברים איכותיים נכחדו מהעולם, ואם העיתונים המודפסים הם הבאים בתור, מי אנחנו שנעצור את זה…

  19. אני מעדיף עיתונות מקוונת בגלל שזה יותר נוח ויותר גדול וגם נוח לגלול עם העכבר וגם זה מתעדכן כול הזמן ולא כמו שצריך לחכות בעיתונות רגילה לחכות לעיתון של מחר ועדיף יותר עיתונות מקוונת

  20. אני מעדיף לקרוא עיתון מקוון מכיוון שאפשר פשוט להיכנס לאינטרנט ולמצוא את העיתון שרצית לקרוא בנוסף על כך זה מהיר יותר ומתעדכן כל הזמן לדוגמא אם אתה משתמש בעיתון מקוון יתקנו ויעדכנו את הכתבה בכמה שניות ועיתון בדפוס לא וגם אם תרצה עיתון בדפוס תצטרך ללכת ולקחת אחד כאשר אתה יכול אפילו בעבודה להיכנס לעיתון מקוון ולעשות את זה בפחות זמן .

  21. אני חושבת שעדיף עיתונות מקוונת מאשר עיתונות מודפסת כי זה יותר נגיש וגם מבחינת איכות הסביבה לא מדפיסים על דפים וככה פחות כורתים עצים.

  22. אני חושבת שעדיף לקרוא עיתון שלא באינטרנט בגלל שזה פוגע בעיניים לאנשים שקוראים בבוקר ולא תמיד יש את הדברים האמיתיים וגם תמיד מופיעים פרסומות שמסיתות אותנו מהכתוב….

  23. אורי,
    אני מסכימה עם מה שאתה אומר, כלומר, העיתונות המודפסת הרבה יותר נוחה לקריאה מהעיתונות המכוונת, למשל, כשאני קמה בבוקר הרבה יותר קל לי לקרוא עיתון מאשר בפלאפון מכיוון שהוא מסנוור אותי מאוד וקשה מאוד לקרוא ככה במיוחד על הבוקר..
    אבל אני אישית מעדיפה את העיתונות המקוונת, היא נגישה יותר וכל רגע היא מתעדכנת בהודעות חדשות, חדשות ומעניינות ( לפחות רובן..) אבל מהבחינה הזאת יש גם חסרונות לעיתונות המקוונות ( שאותם הזכרת גם בקטע ) החדשות שמתעדכנות בכל רגע הן יותר מדי… ברגע שסיימת לקרוא ידיעה אחת "עולות" עוד לפחות 3 ידיעות חדשות, אני הייתי ממליצה על סינון..
    לדעתי, רוב בני הנוער אותם תשאל יעדיפו את העיתונות המקוונת מכיוון שהיא מתעדכנת במגוון אתרים בתחומים שונים, ובמקום לקנות עיתון אפשר פשוט להיכנס לאתר אחר..
    העיתונות המקוונת שייכת ל"דור של היום" לכן רוב בני הנוער יעדיפו אותה, ובבוא הזמן ( ..בעתיד.. ) כבר לא יהיה מקום לעיתונות המודפסת ( כמו שאמרת ) במקום להסתכל במסך קטן זה יופיע על הקיר עם קריינית שמקריאה את החדשות, אבל בואו נתעסק בהווה ולא בעתיד, העיתונות המודפסת ממשיכה להיות המועדפת בקרב אנשים רבים.. אבל אני מהאחדים שדווקא מעדיפים עיתונות מקוונת…..

  24. לפי דעתי יותר עדיף עיתונות מקוונת בגלל שזה יותר זול ממחשב או טלפון וגם זה חוסך קרינה

  25. לדעתי עיתון מקוון יותר נוח מעיתון מודפס
    בגלל שזה פשוט יותר נוח כי אתה לא צריך כל יום לחכות
    לעיתון שיגיעה אתה פשוט פותח את הטלפון מחפש את
    הנושא שרציתה לשמוע עליו ופשוט קורא ולא מסתבך
    עם עמודים.

  26. שלום,
    המאמר יפה מאוד אבל אני לא מכירה את העיתונות הכתובה בגלל שלא נחשפתי אליה בגיל מאוחר ואני יותר חשופה לעיתונות הדיגיטלית.
    אני יכולה לשער שהכל בסופו של דבר עניין של הרגל ונוחות.
    קריאה מהנה
    נופר כהן

  27. לדעתי עיתונות מקוונת עדיפה יותר מיכוון שהיא יותר זמינה ונוחה לקריאה מאשר עיתונות מודפסת,עיתונות מודפסת פחות נוחה, קשה להשתמש בה.

  28. אני מעדיף לקרוא ידיעות בצורה מכוונת מכיוון שאני יכול לעשות את זה בכל מקום ודפי עיתון לדעתי הם סתם גדולים ומבולגנים.
    ודבר אחד שבו אני לא מסכים עם הכותב זה שהיום לא חייבים לקבל הודעה על כל כתבה חדשה וגם אם כן אתה יכול לבחור בעצמך רק את המעניינות ביותר.

  29. לפי דעתי העיתונות המקוונת יותר נוחה לי בגלל שעם אני מחוץ לבית עם טלפון ואני רוצה לבדוק משהו אז יש לי את התשובות במהירות בלי לקחת איתי עיתון או משהו נוסף כדי לדעת את התשובות לשאלותיי.

  30. אני מסכים עם הכתוב מכיוון שכאשר אני מתעורר העיניים שלי עדיין לא רואות הכי טוב וכשאתה קורא עיתון מקוון אתה גורם לאישון שלך להתאמץ

  31. לדעתי יותר קל להשתמש בעיתונות מקוונת מפני שאפשר לקחת את הטלפון לכל מקום , לסחוב אותו , להשתמש בו , ואפשר לבחור מה לקרוא מאשר לחכות שייצא עיתון חדש .

  32. לדעתי עיתון מקוון הוא יותר נוח
    בגלל שאם אני רוצה לקרוא על נושא מסוים
    אני יכול פשוט לפתוח את הטלפון ולחפש אותו
    ולא סתם להסתבך עם מספרי עמודים
    עוד סיבה היא שלא צריך לחכות כל יום לעיתון חדש
    הוא נימצא כבר בטלפון .

  33. לפי דעתי העיתונות המקוונת יותר יותר נוחה לי בגלל שעם אני מחוץ לבית עם טלפון ואני רוצה לבדוק משהו אז יש לי את התשובות במהירות בלי לקחת איתי עיתון או משהו נוסף כדי לדעת את התשובות לשאלותיי.

  34. אני מסכימה עם דברי הכותב כי מסכים מאמצים את העיניים.
    ובגלל שתמיד בעיתון מקוונן קופצות על המסך מודעות לא קשורות.

  35. לדעתי עיתון מקוון הוא נוח יותר
    בגלל שאם אני רוצה לקרוא על נושא מסוים
    אני יכול פשוט לפתוח את הטלפון ולחפש אותו
    ולא סתם להסתבך עם מספרי עמודים
    עוד סיבה היא שלא צריך לחכות כל יום לעיתון חדש
    הוא נימצא כבר בטלפון שלי.

  36. אני מסכימה עם הכתוב , בעיתן מודפס יותר קל לקרוא (לדעתי)
    ושם לא קופצות פרסומות כל שנייה.
    לעומת זאת עיתון מקוון יותר זול מעיתון רגיל .
    וגם בעיתן מקוון אפשר להגדיל את הכתב אם לא רואים ובעיתון מודפס זה לא אפשרי .

  37. אני חושב שעיתונות מקוונת יותר טובה מכיוון שנגישה תמיד ויש בא כל דבר שתרצה בדיוק רב בניגוד לעיתונות מודפסת

  38. אני לא מסכים עם הכותב. אני מעדיף לקרוא במחשב כי גם ככה אני רוב היום במחשב ואני רגיל אליו ולכן יותר נוח לי לקרוא ככה. אני מגולל את הדף למטה ולמעלה וזה נוח.

  39. אני לא מסכימה אם אורי מכיוון שאני לא רוצה לחכות המון זמן עד שהעיתון יצא לאור אלה אני כן רוצה לדעת מה קורה עכשיו. בנוסף לכך אם אני מחוץ לבית וקורה משהו אז אני יפתח את הטלפון ויתעדכן ולא יחכה עד שיגיע הביתה או אקנה עכשיו עיתון של אותו תאריך.

  40. אני מעדיפה לקרוא ידיעות חדשותיות בעיתון מודפס בעקבות הסיבה הבאה.
    כשאני קמה בבוקר אני נוהגת להתעדכן בידיעות החדשותיות העדכניות.
    לאחר התנסות בקריאת ידיעות גם באמצעות עיתון מקוון וגם באמצעות עיתון מודפס, אני מוכרחת לציין כי הקריאה בעיתון מודפס שבו הדפים גדולים וכך גם הכתב, תוך ישיבה על הספה בסלון הינה יותר נוחה מאשר ישיבה בכיסא המחשב וקריאה מתוך מסך קטן.

  41. אם אני רוצה לקרוא עיתון על הבוקר אז אני אעדיף עיתון מודפס כי עד שאני אפתח את המחשב ואם תהיה בבוקר תקלה או כשאני ארצה לקרוא מהמחשב אז תקפוץ לי הודעה כל פעם,ועיתון מודפס יותר ברור,לא מזיק לעיניים ולא צורך סוללה מהמחשב/טלפון

  42. לפי דעתי יותר קל לקרוא בעיתון מודפס .מאשר באתר מורשת. אבל יש לזה גם יתרונות וגם חסרונות למשל:
    באתר אינטרנט אני יכולה להתדכן בכל מקום מאשר בדפוס אבל בדפוס אני יותר מבינה את מה שאני קוראת .
    באתר אינטרנט המידע מגיע יום לפני המידע בעיתון
    אבל לא לכולם יש טלפון.

  43. אני חושב שעדיף לקרוא באתרים בגלל שאי אפשר לקרוע את זה (את הדף) וגם זה יותר קריא ואי אפשר ללכלך את זה עם אתה רוצה לאכול ולשתות עם איזה כתבה אז אתה יכול בלי חשש שזה התלכלך

  44. אני חושבת שהעיתונות המודפסת עדיפה בגלל שבבוקר הטלפון גורם לנו לעמץ את העינייים וזה הורס לנו אותן וגם אם הולכים לשירותים עם הטלפון וקוראים את העיתון המקוון הטלפון יכול ליפול לתוך האסלה וזה לא נעים..

  45. לדעתי יותר קל לקרוא עיתונות דיגיטלית כי יש יותר מקורות מידע בנוסף אפשר גם להגדיל את הכתב, אפשר להשתמש בזה מכל מקום בעולם בכל זמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *