חלומות באספמיה

חלומות באספמיה הוא מגזין מדע בדיוני המכיל סיפורים קצרים שנכתבו ברובם ע"י יוצרים מקומיים. במשך תקופה ארוכה היו בעיות עם המגזין שכללו אנשים שלא קיבלו אותו בזמן או בכלל, טענות וספקולציות לגבי המו"ל ועוד כהנה וכהנה. אבל נכון להיום נראה שהוא חוזר ובגדול!

את ההתחלה של חלומות באספמיה ניתן למצוא כאן. בפורום מדע בדיוני ופנטסיה של תפוז נפתח שרשור המציע לערוך אוגדן סיפורי מד"ב קצרים של כותבי הפורום ושל כותבים ישראלים בכלל. וכפי שאתם יכולים לראות, את השם שנבחר הצעתי אני (פגעסוס). זו היתה ההתחלה של הרומן שלי עם המגזין.

בהתחלה הכל הלך טוב ויפה. רכשתי במיטב כספי את חוברת הסיפורים הראשונה שיצאה ונסעתי לי להודו לחצי שנה. כאשר חזרתי כבר יצאה החוברת הרביעית. המגזין נראה מושקע, מעוצב ומעניין, הסיפורים היו מדהימים וההנאה היתה מושלמת. לכאורה, לא היתה סיבה לצפות לבעיות. אבל כמו בכל עסק חדש, הבעיות לא איחרו להגיע.

גיליון מספר 12 של כתב העת שהיה אמור לצאת באוגוסט 2004, הגיע אל רוב המנויים בסביבות דצמבר 2004. גיליון מספר 13 גם הוא בושש להגיע, ויצא לאור רק ביוני 2005. גם גליון מספר 14 התעכב והשאלות החלו לצוץ. בקומונה שנפתחה למגזין צצו הרבה שאלות וספקולציות בנוגע למגזין החל מפשיטת רגל, המשך בהקמת מגזינים אחרים וכלה בכתב תביעה.

מן הצד השני עמדו רוב הגולשים שהאמינו שרון יניב, המו"ל של המגזין, הוא אדם אמין. בקהילה קטנה יחסית, כמו קהילת המד"ב בארץ, רבים הכירו את המו"ל אישית ועמדו לצידו גם בשעות הכי קשות. גם אנשים שלא הכירו את המו"ל האמינו שאין בפעולותיו טעם לפגם. היו שהתאכזבו מכך שהמגזין נתקל בקשיים, אך רובם, ובכללם אני, לא היו מעוניינים בכספם חזרה. הם העדיפו שהוא יושקע בנסיון לארגן מחדש את המגזין ולהקפיץ את כל נושא המד"ב בארץ ישראל מדרגה.

גם גליונות 15 ו 16 לא הגיעו אל חלק גדול מהמנויים בדואר. רוב המנויים אספו אותם מדוכני המגזין בכנסי המד"ב השונים אך היו כאלה שגם לשם לא יכלו להגיע. אני ועוד רבים אחרים איבדנו את התקווה שהמגזין יתרומם מהקשיים בהם היה נתון והעדפנו פשוט לשכוח ממנו. ואז, כמו בסרטים, הגיע גליון מספר 17 בדואר. ולא רק אלי הוא הגיע. ע"פ התגובות בקומונה נראה שרוב הגולשים, גם אלו שהתלוננו שוב ושוב על הבעיה, קיבלו את המגזין.

רון יניב, חזר להגיב בקומונה והבהיר שנמצאה הבעיה אשר בעקבותיה הגליונות לא הגיעו אל בתי המנויים. ניר יניב (אין להם קשר משפחתי למיטב ידיעתי), העורך הראשי החדש, כתב על השינויים שנערכו במגזין המחודש וגם הסביר שכל הסיפורים שנשלחו כבר נקראו ושנשלחה תשובה לכותבים. המו"ל הבטיח גם גליון פיצוי לכל המנויים שנאלצו להשאר בחוסר ידיעה לגבי עתיד המגזין ולגבי קבלת הגליונות שלהם.

אנשים שאוהבים לכתוב לא מאבדים תקווה. אנשים שאוהבים לכתוב יעשו את הכל כדי שיהיה להם מקום לעשות את זה. רון יניב, ניר יניב, ורד טוכטרמן ואחרים עשו הכל על מנת לחלץ את המגזין מהבעיות בהן הוא נתקל ונראה שכיום אנחנו רואים את פרי עבודתם. אני מאמין שהחל מגליון 17 הבעיות העיקריות נפתרו, ואם וכאשר אקבל את גליון 18 בזמן, אשמח להמליץ לכולם להרשם לחלומות באספמיה. בינתיים אני ממליץ להכנס לאתר שלהם ולהתרשם. כל מי שאוהב מד"ב, חייב את זה לעצמו.

מחשבות של 2 על “חלומות באספמיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *