גם למות הם לא נותנים לנו

מתקן הקרמטוריום (מתקן לשריפת גופות) של חברת עלי שלכת, הוצת ככל הנראה ע"י מתנגדים לשיטה. אחרי החתונות, ממכר החזיר והנסיעה בשבת, החרדים משתלטים לנו גם על המוות.
 
לפני כשנה נתקלתי באתר של עלי שלכת. קראתי על אפשרויות שריפת הגופות שהם הציעו והתלהבתי. אני לא רואה לנכון להיקבר באדמה לאחר שאמות. לדעתי זו שיטה מציקה ביותר. היא גורמת לכך שעוד ועוד שטחים מופקעים לטובת בתי קברות מאחר ואלו מתמלאים בקצב מעורר הערצה והיא גורמת לכך שבני משפחת המת מרגישים חובה להתכנס אחת לשנה מול קבר אבן שבתוכו עצמות שלא אכפת להן מי עומד מעליהן.
שריפת גופות, במיוחד כשהיא נעשית בצורה נקייה ומצמצת את זיהום האויר למינימום, היא פעולה הרבה יותר הגיונית.
 
רק מה? החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.
 
החרדים מסרבים לאפשר לנו להחליט החלטות בנוגע לחיים שלנו. זה מתחיל מרגע שאנחנו נולדים וחותכים לנו חתיכה מאחד האזורים החשובים ביותר, ומסתיים ברגע שאנחנו מתים ולא יכולים לבחור מה יעשו עם הגופה שלנו. הם רוצים להשתלט על החיים שלנו ולקבוע עבורנו כל פעולה ופעולה שנעשה. כרגע עדיין יש חוקים שמונעים מהם לעשות את זה. השאלה היא כמה זמן ייקח עד שהם ישרפו גם אותם?
 
*********************************
בפוסט הקודם האשימו אותי בהכללות. אתם צודקים, אני מכליל. כשרוב החרדים/דתיים יפסיקו לנסות לנהל לי את החיים, אני אפסיק להכליל. אני לא מוכן לכתוב בפוסטים שלי משהו כמו "חלק נכבד מהחרדים מזרם כך וכך". תלמדו להתמודד עם זה.

מחשבות של 136 על “גם למות הם לא נותנים לנו

  1. כן, אני בהחלט ארצה להיקבר
    כדי שליקרים של ליבי – תיהיה פינה לזיכרי, והם יוכלו לבוא ולהשתפך בה. פינת זיכרון לשמי.

  2. ליקרי ליבי תהיה פינה לזיכרי.
    החדר שלי, הדברים שאשאיר אחרי ולא חלקת קבר שמעולם לא ביקרתי בה קודם. אני מעדיף שיקירי יזכרו בי במקומות בהם נהגתי לבלות איתם מאשר שייחדו זמן מתוך סדר היום שלהם רק כדי להגיע לאותה חלקת קבר שאינני מכיר. ואחרי כמה דורות אני אשמח להישכח, אני לא צריך שנינים שאינני מכיר ירגישו עצובים כי אינני שם.

  3. אני ארשה לעצמי
    להמליץ לגרש אותך מכאן כמה שארצה, ולא אתה ולא אף אחד אחר ימנע זאת ממני.

  4. רק לידיעתכם תקראו ותבינו
    לא יודעת למי התכוונת אבל בכל אופן אני עובדת 8 שעות ביום ולא לוקחת ביטוח לאומי ולא כל החרדים לוקחים חלק גדול אבל גדול מאוד לא לוקח ביטוח לאומי כי מה הם כבר נותנים יש מפעלי חסד אצל החרדים שנותנים ותומכים באנשים פי 2 ואל תכלול עוד פעם את כ ל ה ח ר ד י ם כי חלק מ א ו ד גדול מהם זה אנשים שעובדים אולי לא מדינה כמוני אבל עובדים ויש להם כסף ולא הם המסכנים רק מי שחושב שהם לוקחים מהמדינה(שבכלל לא מדינה )טועה בגדול מאוד והם המסכנים,,, כל החילונים למיניהם מתחסדים למדינה כאילו שהיא זאת שנותנת להם? המדינה הזאת לא שייכת לשום ראש ממשלה בסיסי ואין שום דבר במדינה הזאת שהיא ב100% יוצאת מושלם הכל כאן סביב כסף וכבוד ולכן הכל מושחת ומהיסוד

  5. את יכולה להגיד לי לפי מה את קובעת ש
    הוא נאצי ואנטישמי ? בגלל שהוא לא מסכים עם הדרך שלך?

  6. מה הקטע של סימני השאלה?
    למה שאני ארצה שיבכו. אני מעדיף שכאשר הם יראו משהו שיזכיר להם אותי הם דווקא יחוו תחושת חמימות כאשר ייזכרו ברגעים הטובים שלנו יחד. שידעו שחייתי חיים שלמים וטובים וישמחו שסיימתי אותם.

  7. החרדים מתערבים לך בחיים בדיוק כפי
    שהחילונים מתערבים וכופים עליי… למה אני לא יכולה לצאת בערב במרכז לקנות אוכל כשר כמו שאני מאמינה? למה גירשתם אותי מהבית? למה אני נוסעת בתל אביב וכל השלטי חוצות האלה עם האנשים העירומים והלא צנועים ששם..אני לא רוצה להיחשף לכאלה דברים ואתם מכריחים אותי..באנו לפה כעם היהודי להקים פה מדינה יהודית..למה להתחקות אחר אומות העולם?

  8. איזו פגיעה ברגשות לכל הרוחות?
    תגידי לי איך בדיוק ההחלטה של אדם לשרוף את גופתו שלו פוגעת ברגשות של החרדים? באיזו זכות אוסף התמהונים האלו לוקחים בעלות על גופותיהם של אנשים אחרים? האם מישהו מכריח את החולי נפש האלה לשרוף גם את גופותיהם? האם מישהו חוטף גופות שלהם מבתי קברות וזורק אותם לתנורים?

  9. החילונים לא כופים עלייך דבר
    את יכולה לצאת ולקנות אוכל כשר. אם אין מסעדה כשרה במרכז זה בגלל שאף אחד לא הרים את הכפפה ופתח מסעדה כשרה שם. אף אחד לא מונע ממך או מכל אחד אחר מלהקים שם מסעדה כשרה, אם לא הקמתם כזאת אתם יכולים להאשים רק את עצמכם.

  10. סבבה…
    זה בדיוק כמו להגיד כל החילונים חרא ולחשוב- ברור שיש אנשים שחושבים שלא כולם..מה שיוצא זה סתם הכללה מטופשת.

  11. למיטב ידיעתי
    בעבר דווקא נהגו לשרוף גופות. את של שאול המלך שרפו אם אינני טועה. אבל זה לא העניין פה.

  12. לא מסכימה איתך..
    בנוגע לכשרות, סלח לי לא הסברתי את עצמי נכון- לא התכוונתי למצב כזה..התכוונתי שאני וחברותי, ואני מספרת לך חוייה אישית שחוויתי והכאיבה לי נורא, הלכנו לחגוג במקום שכביכול הציג עצמו כשר ואחרי כשבוע גילינו שהתעודת כשרות מזוייפת ואין שום כשרות..כן, זה צרם לי מאוד. ואתה לא יכול להתכחש שאין פה פגיעה בדת שלי..אני רוצה לחיות את חיי על פי דרכי ואולי תגיד שאני תמימה אבל בטחתי באותם אנשים ובעצם אכלנו משהו לא כשר..זה מעצבן מאוד ופוגע, גם ברגשותי וגם בזכותי הבסיסית לחיות על פי דרכי..ואתה יכול לומר לי שאולי זה רק חד פעמי אבל לצערי הרב מאוד זה לא נכון ויצא לי לראות ולשמוע על מקומות כאלה יותר מדי..

  13. זו עבירה והוא צריך להישפט
    להציג תעודת כשרות מזוייפת זו עבירה ועליו להישפט על כך. אני ממליץ לך להגיש תלונה במשטרה. אני מסכים איתך שזו בעיה אבל מבחינתי זו אותה בעיה כמו אם אומר זאני צמחוני ויבטיחו לי שאני אוכל קציצות סויה למרות שמאכילים אותי בבשר. אני לא רואה את זה ככפיה אלא כפשע.

  14. לפי שיטתך…
    אני גם יכולה ללכת ערומה ברחוב כי זה הגוף שלי ומי שיחליט לי איך לצעוד ברחוב… לפי שיטתך אני גם יכולה להכנס למסגד עם שרשרת עם תליון של פרסת חזיר כי מי יגיד לי איך להתקשט…

  15. לפי שיטתך אפשר פשוט לחבור לארה"ב
    מה הייחודיות בישראל, פשוט נהפוך למדינה ה-51 של ארה"ב…

  16. מה הייחודיות בישראל באמת?
    מה הייחודיות בגרמניה? מה הייחודיות ביוון? מה הייחודיות ברוסיה?

  17. למה אנשים חושבים שאני בחורה?
    השאלות שלך נותנות לי את התחושב שלא קראת בעיון את מה שכתבתי כי התשובות לשאלות שלך נמצאות במה שכתבתי, אבל אענה עליהן למרות זאת.

  18. בשואה לא שרפו אנשים חיים!! צאו מזה!
    לשרוף אדם חיי זה לא אתי גם אצל הנאצים.. זה קרה בהיסטוריה רק בשלהי המאה ה-5 מהמפחד ממכשפות שנשרפו חיות..

  19. אין כאן חופש דת!
    אם היה חופש דת היו נישואים מוכרים רשמית במדינה בין אם הם נערכים ע"י רב אורתודובסי, בין אם הם נערכים ע"י רב רפורמי, ובין אם ע"י עורך טקסים חילוני! אם היה כאן חופש דת אז יהודי (לא בהכרח אורתודוכסי) שהיה רוצה להיקבר בבית קברות יהודי לא היה צריך לחשוש פן בגלל קעקוע שעשה גיל 16 יקברו אותו מחוץ לגדר!

  20. אנחנו שוגים יותר מפעם אחת
    אכן, שגיאה אחת היא חלוקת הקולות הרחבה בציבור החילוני, לעומת ריכוז הקולות בציבור הדתי.

  21. הלכות הרמבם סותרות כל הלכה אחרת
    המתקבלת מכל מקובל אחר או צדיק גדול, יש בינהם מחלוקות רבות, ודיבריהם סותרים אלו את אלו, פעלתי על פי הלכות שונות, ואני מוצא שהתורה מסוכנת עבורי ועבורכם, ועלי למנוע מכם לשלוט, עלי לחסל אתכם, ואשתמש לשם כך בכל שיטה גלוייה ונסתרת עד שלא יהיה בכם שום ביטחון ולא תאמינו בחייכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *