גם למות הם לא נותנים לנו

מתקן הקרמטוריום (מתקן לשריפת גופות) של חברת עלי שלכת, הוצת ככל הנראה ע"י מתנגדים לשיטה. אחרי החתונות, ממכר החזיר והנסיעה בשבת, החרדים משתלטים לנו גם על המוות.
 
לפני כשנה נתקלתי באתר של עלי שלכת. קראתי על אפשרויות שריפת הגופות שהם הציעו והתלהבתי. אני לא רואה לנכון להיקבר באדמה לאחר שאמות. לדעתי זו שיטה מציקה ביותר. היא גורמת לכך שעוד ועוד שטחים מופקעים לטובת בתי קברות מאחר ואלו מתמלאים בקצב מעורר הערצה והיא גורמת לכך שבני משפחת המת מרגישים חובה להתכנס אחת לשנה מול קבר אבן שבתוכו עצמות שלא אכפת להן מי עומד מעליהן.
שריפת גופות, במיוחד כשהיא נעשית בצורה נקייה ומצמצת את זיהום האויר למינימום, היא פעולה הרבה יותר הגיונית.
 
רק מה? החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.
 
החרדים מסרבים לאפשר לנו להחליט החלטות בנוגע לחיים שלנו. זה מתחיל מרגע שאנחנו נולדים וחותכים לנו חתיכה מאחד האזורים החשובים ביותר, ומסתיים ברגע שאנחנו מתים ולא יכולים לבחור מה יעשו עם הגופה שלנו. הם רוצים להשתלט על החיים שלנו ולקבוע עבורנו כל פעולה ופעולה שנעשה. כרגע עדיין יש חוקים שמונעים מהם לעשות את זה. השאלה היא כמה זמן ייקח עד שהם ישרפו גם אותם?
 
*********************************
בפוסט הקודם האשימו אותי בהכללות. אתם צודקים, אני מכליל. כשרוב החרדים/דתיים יפסיקו לנסות לנהל לי את החיים, אני אפסיק להכליל. אני לא מוכן לכתוב בפוסטים שלי משהו כמו "חלק נכבד מהחרדים מזרם כך וכך". תלמדו להתמודד עם זה.

מחשבות של 136 על “גם למות הם לא נותנים לנו

  1. קשה לי להתייחס למה שאתה כותב
    כי הטקסט שלך לא מפוסק כראוי, ללא ירידות שורה ומכיל המון מידע לא עקבי. אני אשמח להגיב אם תנסח את עצמך מחדש ותקפיד על פיסוק (ואפילו חלקי) על מנת שאוכל להבין את דבריך.

  2. אני לא מלכלך
    אני מתאר את המצב כמות שהוא. לכלוך הוא אמירת דברים שאינם נכונים על מנת להכפיש אותו. הדברים שאני אומר הם נכונים ובמקומות שבהם הבעתי דיעה אישית הקפדתי להצהיר על כך.

  3. כאשר כותבים טקסט
    עם תופעה כלשהי אין ברירה אלא להכליל. תמיד יהיו יוצאים מן הכלל, אבל טקסט שיכלול משפטים כמו "חלק נכבד מהחרדים מהזרמים 1, 2 ו3, וחלק קטן מהחרדים מזרמים 4 ו 5 טוענים שכך וכך" הוא טקסט לא קריא…

  4. מסכים בהחלט
    אני מסכים שיש להפריד את הדת מהמדינה. דמוקרטיה ודת לא יכולות ללכת יד ביד, צריך שתהיה היררכיה שבה חוקי הדמוקרטיה עומדים מעל הדת ושהחוקים לא יוכתבו מסיבות דתיות.

  5. הבעיה העיקרית
    היא שהדתיים מסרבים להבין את מושג חופש הדת. יותר מכך, הם לא מסוגלים להבין את מושג החופש. מבחינתם חופש, זה לחיות תחת מערכת כללים נוקשה המונחתת מלמעלה ע"י אנשים שטוענים שהם מדברים בשמה של ישות כל יכולה.

  6. יש בעיה עם מחאות אינטרנטיות
    שכתיבה על דפי אתר זה לא כמו מחאה ציבורית גדולה ורחבה. ואני מדבר על אסיפה ענקית של אנשים. זו מחאה שקטה שלצערי תעבור על סדר היום ע"י אי אלו אנשים משועממים (אהמ אהמ תפוז) שרוצים לקרוא עוד ע"מ לאתגר את מוחם המשועמם מעוד יום משעמם במשרד. נראה אתכם (אנשי מערכת תפוז) מדביקים את הפוסט הזה לעמוד הראשי לשבוע ימים ולא ליום אחד.

  7. כל החרדים הם אבי אבות הצביעות
    חולרות שעושים כל מעשה זימרי שיכול להיות ומבקשים שכר כפנחס,

  8. אני באמת שלא מבינה אותך.
    אתה מעוניין להישרף? אתה בנאדם מעוניין שלאחר שרוח נשמתך תצא מגופך, יכניסו אותך לתוך מבער ארור וישרפו אותך כליל?

  9. את באמת מעוניינת להיקבר?
    את באמת רואה את עצמך שוכבת באדמה כאשר תולעים מעכלות לאט לאט את הבשר המרקיב שלך עד אשר כל מה שנשאר ממנו זה עצמות בלבד? אני מעדיף להישרף ולאו דווקא בגלל הגועל מהקבורה. כאשר הגופה שלי תישרף אני לא אהיה חי, אני לא ארגיש את זה. גם אם אקבר אני לא אהיה חי ולא ארגיש את זה אבך הגופה שלי תתפוס מקום בחלקה בבית קברות, מקום שיכול להיות מנוצל לדברים טובים יותר. מקום שמעליו, אם לא אהיה קבור שם, יוכלו לטוס מטוסים ישראליים בלי שקבוצת רבנים תקים קול צעקה…

  10. הייי אני חרדיה
    עם כל הכבוד שלכם אבל שריפת גופות זה פשוט כמו הגויים …..מה יהיה שיבוא המשיח ויהיה תחית המתים איך הם יקומו עם כל הגופה שלהם שרופה נעזוב עכשו תמשיח ונלך ע"פ התורה זה איסור חמור ודאי שכולם מאמינים בתורה שאם לא איך אתם קוראים לעצמכם יהודים……רק בת"ז….

  11. אני אענה לך בסעיפים
    1. "הגויים" זו לא מילת גנאי, לטעמי במקרים רבים הם פועלים בצורה הרבה יותר נכונה מאשר החרדים. אין לי כל בעיה לפעול כמו "הגויים" כל עוד אני מאמין שהפעולה נכונה.

  12. ???
    מה אתם סתומים?? אני לפחות לא ירצה שישרפו לי את הגופה תנו למות בשקט …. מה אנחנו בשואה שריפת גופות עלקק

  13. להפך, אנחנו הרבה יותר פתוחים ממך
    אתה לא מעוניין שישרפו לך את הגופה, אדרבא ואדרבא. שיקברו אותך.

  14. ???
    תכלס מה אנחנו כמו הגויים … כדי שליקרים לי יהיה על מה לבכות שיהיה משהו קרוב לליבם…. קיצר אתם הדתיים אין לכם לבב שונא אתכם

  15. ראשית, בשום שלב לא אמרתי "כל"
    אני אמרתי "החרדים" ולא "כל החרדים" ומבחינתי זה הבדל רציני.

  16. פחחח…
    את בכלל את בכלל מבינה מה שאת כותבת? "איך הם יקומו עם כל הגופה שלהם שרופה" אבל אם ישארו מהם רק עצמות אז זה יהיה מאוד הגיוני שהם יקומו, כן?

  17. אני לא אהיה אוכל לתולעים מש"ס!!!
    אם השריפה היתה טובה מספיק בשביל מהאטמה גאנדי, היא צריכה להיות מספיק טובה גם בשביל אפסים כמו יצחק כהן והבריונים מש"ס. מה שבטוח – היא מספיק טובה בשבילי.

  18. חסר תקנה
    מה אני יגיד לך אתה מסכן עם אתה חושב שלקבור אנשים זה זילזול ולשרוף אותם זה לא!

  19. ולמה הם פחדו כי…
    הם יודעים שהמעשה שלהם יפגע ברגשות האחר… הם לא היו רגישים ולא אמיצים. ואל תחשוב שאני מצדיקה ונדליזם אני לא , לא אמרתי שפעולת הנגד החרדית מוצדקת אבל צריך להבין שיש כאן פגיעה בציבור! אם אותם אנשי קרמטוריום היו חכמים הם היו מנסים לעגן משהו בחוק עם דיון דמוקרטי הוגן שבו משתתפים כלל חברי הכנסת… וקיימות שם כלל הדיעות.

  20. סובייקטיביות
    ניתן לתפוס את התגובה שלי באופן סובייקטיבי, בבלוגים אחרים למשל התגובה הזו הייתה מתקבלת בצעקות, ושנאה ובוז.

  21. קרא שוב
    לא אמרתי שעצם הקבורה היא זלזול. אמרתי שהצורה בה הקברנים מתייחסים אל המתים והצורה בה הם נזרקים לתוך הקבר כפי שראיתי מספר פעמים – זה זלזול בכבוד המת.

  22. תגובתך בהחלט היתה מזלזלת
    כאשר את אומרת "בטח אתה מאמין שבאת מהקוף, אולי לגביך זה יהיה נכון" את מזלזלת בי והנימה שבה נאמרו הדברים משתמעת מן הטקסט.

  23. למען האמת זה שניהם
    "לפני כחצי שנה הגיש יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב יחד עם יושב ראש חברה קדישא בכפר סבא, מוטי אלבוים, תלונה למשטרה כנגד החברה." (מתוך YNET)

  24. תעשי לי טובה
    זה שהם לא נותנים לי ליסוע באוטובוסים בשבת זו פגיעה בציבור שלי. זה שהם לא מאפשרים לי להתחתן בחתונה אזרחית זו פגיעה בציבור שלי. זה שהם מנסים (באלימות יש לציין) למנוע מההומואים לצעוד בעיר הבירה של ארצם, זו פגיעה בציבור שלהם. זה שהם לא מאפשרים לי לפתוח חנות לממכר בשר לבן במרכז העיר נתניה (וכאשר מוקמת אחת הם שורפים אותה) זו פגיעה בציבור שלי.

  25. אתה לא משתמש בכוח
    ואין לי או לאחרים שום בעיה איתך. אין לי שום בעיה עם דרך החיים הדתית. הם בוחרים להאמין שקיים העולם הבא ושאם הם יעשו כך וכך בעולם הזה הם יזכו לכך וכך בעולם הבא, שיבושם להם. שיעשו מה שהם רוצים כל עוד הם לא מגבילים אותי מלעשות מה שאני רוצה.

  26. בימים לתיקונם לא הייתי מגיב,
    כי כבר גדשה הסאה מתגובות כמו שלך. חמש חמש לא עונה כי ככה יאה לבר דעת ובינה בתור מחבר הפוסט, אבל אני צד שלישי אז קחי את הזמן ותקראי את זה. ועשי טובה, אני יודע שאני צודק, אז אל תגיבי.

  27. שוב? מתי דיברנו בעבר?
    לא זכור לי שדיברנו בעבר. אשמח אם תאירי את עיני, או שלא תכתבי לי "שוב" בתגובותיך.

  28. מסכימה איתך
    אך אם נושא הקבורה לא חשוב לך , אז למה דווקא לשרוף ולא למשל לתרום איברים, או לתרום את הגוף למדע?

  29. חבל שמטרת העל שלך היא לפלג.
    זה נשמע שאתה באופן כללי מתנגד לחיי הרמוניה שבהם כל אחד מתבטא ועם זאת חיים בצוותא…

  30. על טקס הקבורה עצמו כן משלמים כסף
    וישנם גם לעיתים נבלים (מצטערת אין הגדרה אחרת לזה), שמנסים על הדרך לעשות קופה על האבלים (להציע קמעות (או משהו דומה) עם השם של המת וכ"ו..)

  31. בכך שהסטתי אותך ממטרתך.
    ניצחתי אותך, הכוונה שלי הייתה לנצח ולהוכיח שאין לך אמונה בבורא!

  32. אולי,
    אבל אני מעדיפה לקרוא טקסט כזה, מאשר להכליל. כי זה יכאיב לי אם ידברו נגיד ככה- "בנות ישראל ביצעו עצומה נתעבת באינטרנט", משהו כזה, לא בחרתי את זה, אבל אין מה לעשות, ואני אחת מהבנות ישראל האלו. הייתי מעדיפה שינסחו את זה כך- "חבורה קטנה של בנות מישראל ביצעו עצומה נתעבת באינטרנט". וכך אני ועוד אנשים ידעו שאכן מדובר פה בבנות שביצעו מעשה נתעב, אבל לא מדובר כאן בכל בנות ישראל, אלא בחבורה קטנה..

  33. זו גם אפשרות שאני לא שולל
    מה שחשוב לי היא אפשרות הבחירה. אם חברה נוספת תקום ותציע לאנשים לתרום את גופם למדע אני אשמח, אבל יש לי הרגשה שגם אותה ישרפו…

  34. אני מודע לכך
    אבל אין לי עניין להתעסק כאן בנושאים כלכליים, לזה אפשר להקדיש פוסט נפרד. אני בכוונה מנסה להתעסק כאן עם שלילת הבחירה כי זה מה שחורה לי בפעולותיהם של החרדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *