גם למות הם לא נותנים לנו

מתקן הקרמטוריום (מתקן לשריפת גופות) של חברת עלי שלכת, הוצת ככל הנראה ע"י מתנגדים לשיטה. אחרי החתונות, ממכר החזיר והנסיעה בשבת, החרדים משתלטים לנו גם על המוות.
 
לפני כשנה נתקלתי באתר של עלי שלכת. קראתי על אפשרויות שריפת הגופות שהם הציעו והתלהבתי. אני לא רואה לנכון להיקבר באדמה לאחר שאמות. לדעתי זו שיטה מציקה ביותר. היא גורמת לכך שעוד ועוד שטחים מופקעים לטובת בתי קברות מאחר ואלו מתמלאים בקצב מעורר הערצה והיא גורמת לכך שבני משפחת המת מרגישים חובה להתכנס אחת לשנה מול קבר אבן שבתוכו עצמות שלא אכפת להן מי עומד מעליהן.
שריפת גופות, במיוחד כשהיא נעשית בצורה נקייה ומצמצת את זיהום האויר למינימום, היא פעולה הרבה יותר הגיונית.
 
רק מה? החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.
 
החרדים מסרבים לאפשר לנו להחליט החלטות בנוגע לחיים שלנו. זה מתחיל מרגע שאנחנו נולדים וחותכים לנו חתיכה מאחד האזורים החשובים ביותר, ומסתיים ברגע שאנחנו מתים ולא יכולים לבחור מה יעשו עם הגופה שלנו. הם רוצים להשתלט על החיים שלנו ולקבוע עבורנו כל פעולה ופעולה שנעשה. כרגע עדיין יש חוקים שמונעים מהם לעשות את זה. השאלה היא כמה זמן ייקח עד שהם ישרפו גם אותם?
 
*********************************
בפוסט הקודם האשימו אותי בהכללות. אתם צודקים, אני מכליל. כשרוב החרדים/דתיים יפסיקו לנסות לנהל לי את החיים, אני אפסיק להכליל. אני לא מוכן לכתוב בפוסטים שלי משהו כמו "חלק נכבד מהחרדים מזרם כך וכך". תלמדו להתמודד עם זה.

מחשבות של 136 על “גם למות הם לא נותנים לנו

  1. אני קצת מותש
    מלחזור על עצמי (כתבתי את זה כבר בתגובה אחרת) אז אני מעתיק:
    "הגויים" זו לא מילת גנאי, לטעמי במקרים רבים הם פועלים בצורה הרבה יותר נכונה מאשר החרדים. אין לי כל בעיה לפעול כמו "הגויים" כל עוד אני מאמין שהפעולה נכונה.

  2. יהודיה גאה
    אתה מסוג האנשים שיותר ממומרים בחיים..אני מתביישת שיש עוד כמוך. נולדת להיות יהודי אך אתה עם דעות של אנטי יהודי.. כך כל מה שקשור ליהדות ידליק אותך ותאשים את החרדים. חשבת על שריפת הגופות לעומק, חשבת שיש בזה משהו שואתי נורא, שלא משאיר ממך ולא שריד אחד אפילו לא של זיכרון..קבורה כהלכה מחזירה אותך למקום שממנו נוצרנו מלכתחילה (בטח אתה מאמין שבאת מהקוף, אולי לגביך זה יהיה נכון) קבורה כהלכה נותנת לאלו שזוכרים אותך מקום לבקר אותך, לדבר אתך, לזכור אותך.. קבורה כהלכה לא עושה עליך כסף כמו המיפעל הזה שהחליט לעשות מסחרה מגופות. שנים על גבי שנים היו נקברים באדמה, וזה לא הפריע לאף אחד עד שלא העלו את הרעיון והחליטו לשחק באש. צר לי עליך שאתה חי בכפיה, אם היית מסתכל על היהדות שלך בעין יפה וחוקר אותה לעומק במקום לנסות להכפיש אותה אני מבטיחה לך שהיית נהנה.. בנוגי לחתיכה החסרה שלך, אתה מוזמן לחפש אותה ולהחזיר אותה למקום אולי ככה תהיה יותר רגוע, לא?

  3. יותר משאהבתי את הרשומה…
    הקצרה משהו אהבתי את ההערה שלך בסיומה. פשוטה, אבל מדויקת.

  4. אני מסכימה עם דברייך
    רק הערה קטנה, זק"א לא מקבלים כסף עבור עבודתם פרט להובלת פצועים/מתים לבתי חולים , כסף שמגיע להם על ביצוע עבודתם.

  5. הם נותנים למות אתם אלא שממתים את עצ
    רציתי להביע את דעתי על אותם אנשים שחושבים שיש להם אולי קצת מהשכל האנושי

  6. אישית זה קצת מזעזע אותי..
    אולי זה כי רק אתמול חזרתי מהמסע לפולין, ואחרי הקרימטוריום והמראות שראיתי…

  7. מי שגרם לשריפה היו תומכי מרץ
    הרי לפי התורה יש 4 מיתות בית דין שהם: סקילה , שריפה , הרג וחנק , וכידוע שתומכי מפלגת מרץ מתנגדים לאותם 4 מיתות בית דין , כי מרץ זאת מפלגה שהיא אנטי יהודית , ולכן הם יעשו הכל על מנת לפגוע במתקן השריפה , כדי שאנשים שעשו עבירות וחטאים שחייבים עליהם עונש בשריפה לא ישרפו

  8. כל מי שמצדיק אותם חוצפן ברמות
    מי הם שיקבעו לי איך להיקבר?! לא רוצה להיקבר באיזה טקס מעאפן שיקראו עליי איזה "קדיש" דבילי שבכלל מהלל את אלוהים ולא מדבר על הנפטר עצמו!!! אני אישית מעדיף לתרום את גופי למדע כשאמות…

  9. מאיזו שהיא סיבה
    חלק מהמגיבים לא מפרידים כמו שצריך בין פרוצדורות של טיפול בגופה לאחר המוות, לבין הריגת אנשים חיים.

  10. זה מעניין…
    כי אני בדיוק קראתי בעיתון חרדי שהמניעים שלהם הם יותר אנושיים מדמוקרטיים, האם שחכת בדיוק אלו נוצרים שרפו מתי ואיפה גופות של יהודים ותאמין לי הם לא עשו זאת מתוך כבוד המת… אם שכחת אתה מוזמן לחזור אחורה בזמן ל1939 … גם אז חשבו שאוכלוסיית העולם גדולה מידי בשבילנו…

  11. פשוט, לא כדאי לך לאפר את הגופה.
    כי, יתכן שבעתיד, תמיד עשויה להתגלות שיטה כלשהיא או טכנולוגיה להשתמש בעצמות שלך, על מנת להחיות אדם חדש.

  12. כל כך לא טבעי אפילו לחשוב על שריפת
    גופות… אפילו בעת הפטירה לא נותנים לגופה את הכבוד הראוי לה. איך ככה אפשר להשמיד זכר לבן אדם ולשמור (אם בכלל) אותו בצורה של אבק? זה מזכיר מנהגים אפלים מהשואה ושלעולם אין לחזור עליהם.

  13. יש לי חידוש ונראה מה תגיב
    תקשיב אח יקר בתורה רשום ויש הוכחות לגבי תחיית המתים זה א כול קבר שתפתח תמצא את העצם שיש לנו בסוף עמוד השידרה זאת עצם שלא נשרפת זה א כי ממנה יקומו בעזרת השם בתחיית המתים עכשיו אני יגיד תביא לי הוכחה אחת שמה שרשום לעתיד להיות והיה ונמא בעולם וכתוב בתורההוא נכון אם יש דבר אחד שכתוב לא נכון על חיות ועל צורת כדור הארץ לפני שגילו ועל אלף ואחד דברים שרשומים בתורה כול מה שרשום נכון ומוכח על מספר הכוכבים שרשומים בתורה ומספר הכוכבים שנמצאו על ידי לווינים ומעוברות חלל לפני 3300 שנה לא היה את זה אייך זה רשום בזהר הקדוש אז נשמה גם לגבי תחיתת המתים שזה קרוב אילנו וביאת המשיח זה נכון אי לכך אל תנסו לעשות שינו בתורה כי ישראל החילונית רוצה שינו ישראל החילונית קיימת 58 שנה אני יהודי ללא שינו ללא שינו ללא שינו כבר 3300 שנה וגם רשום שיהיו אפיקורסים כמוך שאומרים שהדת לא נכונה כי זה מה שאתה עושה מסקנה שצריך להמשיך באותה הדרך אנחנו לא רוצים שינו וצריך לקבור את הנפטרים מין העולם לא מתים נפטרים מהעולם בצורה שכיונו אותנו אבותנו הקדוש ברוך הוא אני אוהב אותך הקדוש ברוך הוא אנחנו הילדים שלך

  14. כל הכבוד!
    אני שמח לראות שסוף סוף רואים יותר ויותר מחאה מול הכפייה הדתית בארץ.

  15. מי מאמין
    הדתיים בארץ מזמן ירדו מהפסים ומרשים לעצמם לעשות דברים שאיש לא היה מעיז,עושים מהדת קרדום להשגת טובות הנאה ,אחרת לא היו מפלגות דתיות ,ולא מבינים למה הרבה בורחים מהדת וחוזרים בשאלה, די מזכירים את ימי האיקויזציה,שאם אתה לא לפי הכיוון הכללי אז אפשר לשרוף ולהרוס אין דרך אחרת רק הדרך שלהם,(ימח שמם)לא שונים מהטליבאן ומנהיגיהם הרי איך היה רצח רבין,אני קורא מכאן להפריד את הדת מהמדינה וכל אחד באמונתו יחיה ושהם לא יכפו עלי או על אף אחד את הכפיות המטופשות שלהם בסוף עוד ימצאו פסק הלכה שמתיר שריפת גופות,אני קורא מכאן להפסיק את הפנטיזים ולהפריד דת מהמדינה לפרק את כל המפלגות הדתיות שיוצרות רק גועל נפש ובריחה מהדת,

  16. מה חדש?
    חרדים כבר שרפו את הפאב של קהילת הלהט"ב (לסבי-הומו-טרנס-בי) בירושלים, כבר שרפו את חנות שמכרה בשר לבן בנתניה, ועכשיו את הקרמטוריום של עלי שלכת.

  17. יהודי לא גאה
    לצערי את הלאום שלי אני לא בחרתי, את הדת שלי לשמחתי אני כן יכול לבחור. חשבתי על שריפת גופות לעומק הרבה יותר ממה שאת מניחה ע"פ התגובה המזלזלת שלך.

  18. אני לא אומר הכסף לא מגיע להם
    אני רק אומר שמפחיד אותם כשפתאום מישהו אחר מגיע ומתחרה על אותו מקום שעד לאותו רגע היה המונופול שלהם. ולשם הבהרה נוספת, לא הבעתי דעה לכאן ולכאן לגבי המחירים של הקבורה ושל הובלת המתים. אין לי טענה לגבי זה, יש לי טענה לגבי הפעולות שהם מבצעים על מנת למנוע מאחרים להתחרות בהם.

  19. מדהים אותי שבאופן קבוע
    המתנגדים לדברי בוחרים לתקוף את השכל או את הלאום שלי. אני ודעותי הם לא הנושא לדיון פה וגם אם הייתי רפה שכל, חולה נפש אידיוט או כל כינוי אחר שבו כינו אותי עד כה לכל אורך הבלוג, אין לזה כל קשר לדיון ענייני שאני מנסה לנהל כאן.

  20. ההגיון שלך מדהים אותי
    בגלל שהתורה אומרת שיש חטאים שמרץ מתנגדים להם זה אומר שאנשי מרץ ביצעו אותם? אם כך הם בוודאי ישרפו בהמשך את המתקן לייצור חבלים כי עלולים ליצור מהם חבלי תליה…

  21. אני מבין את הזעזוע
    אבל יש הבדל בין שריפת בני אדם בעודם בחיים לבין שריפת המתים. ומה שיפה כאן הוא שאין כפיה, אם אינך מעוניינת שישרפו את גופתך, את יכולה לבחור להיקבר. זה מה שטוב בבחירה.

  22. רב תודות
    אני מאלה שבעבר התרעמו על הכללות, עד שניסיתי לכתוב טקסטים בעצמי ולמדתי שלא ניתן להתחמק מהן ועדיין לכתוב משהו קריא.

  23. מה לעזאזל קשורה השואה?
    מה הקשר בין טבח המוני לבין בחירה של אדם מה לעשות עם גופתו? ורק שתדע שהנאצים לא שרפו את גופותיהם של כל היהודים שהשמידו – חלק מהם נקברו אז למה הקבורה לא מזכירה לך את השואה? למה רכבות, מקלחות צריפים, ניתוחים, זריקות, גדרות לא מזכירים לך את השואה?

  24. להזכירך, לנאצים אין דת…
    האידיאולוגיה הנאצית קובעת שהשליט העליון של גרמניה הנאצית ברייך השלישי, הפיהרר, הוא האלוהים ולא אף אחד אחר. אין דת בנאציזםקומוניזםפאשיזם.. תלמד את זה..

  25. הוא היה מוחבא בדיוק בגלל זה
    הוא היה מוחבא לא בגלל אי-חוקיותו כביכול – מדובר במקום חוקי למהדרין.

  26. אתה יודע מה ההבדל ביננו רדיקאל
    אני לא משתמש בכוח כי אתה פשוט בור שלא גילה את האמת אבל אני מכבד אותך כי אתה יהודי אם בכלל אם כן אני מכבד אותך ואוהב אותך יש לי שאלה לא נראה לך שדתים חיים 70 שנה בלי כול הנאות החיים החילוניים ואתה מבין אותי לא שאלת את עצמך אולי הם גילו את האמת ואתה עוד לא וחבל כי אם אין עולם הבא שמקבלים עליו שכר אז למה אם חיים בצורה כזאת במקום להנות מהנאות החיים בעולם הזה לא למרות שאתה לא יודע איזה חיים מאושרים יש לחרדים אם מנוחה בשבת כיבוד אב אם אהבה במשפחה דלתות פתחות לא כמו אצלכם בתל אביב הכול סגור סורגים מנעולים מה זה בית סוהר הכול כי החברה שלך לא מתוקנת ודבר אחרון ישראל החילונית רוצה שינו ישראל החילונית בת 58 וכבר רוצה שינו ואני יהודי אם מסורת הכי עתיקה בעולם שכול העמים האחרים נכחדו בבל עשור מצרים העתיקה וכדומה ואנחנו יהודים ללא שינו ללא שינו 3300 שנה פשוט ישראל החילונית היא הכול חיקו של הגויים כול טוב לך מקווה שתגלה את האמת כמוני

  27. טיפש, החרדים מכחישי שואה!
    החרדים לא משתמשים במונח "שואה" לתיאור שואת העם היהודי בשנים 1938-1945 (לא טעות, לא 1939). אתה יודע למה? כי לפי הגישה החרדית, השואה לא היתה אירוע יוצא דופן.

  28. לתרום את הגוף למדע
    זה רעיון מעולה. אני אישית מעדיף להישרף ושיפזרו את האפר שלי מעל מי הים התיכון… ואם זה לא אפשרי, אז מעל נהר הגנגס בואראנסי.

  29. אין לי שום טענה לאנשי זק"א
    ואני מצטער אם הבנת אותי לא נכון. הבעיה שלי היא עם ראשי הארגון שחשים לא בנוח כאשר חברה אחרת נכנסת לשטח שלהם.

  30. מה הקשר לנוצרים?
    זה שהם עשו זאת מסיבות לא נכונות אומר שכל שריפת גופה היא פעולה לא ראויה? זו הסקת מסקנות מאוד מגמתית ושגויה בעליל.

  31. ייתכן שזה אכן יקרה
    אבל עם כל הכבוד, כמו שאני לא אחיה ע"פ המצוות בגלל שאולי אחרי הוות אני אגיע ל"עולם הבא". כך אני לא אקבע מה יעשו עם הגופה שלי בגל שאולי בעתיד יגלו דרך מסויימת להחיות אותי.

  32. אולי זה מזכיר לך מנהגים אפלים
    אבל זה כלל לא דומה להם. מבחינתי שריפה של גופה זה כבוד ראוי ואף יותר ודווקא קבורה חורה לי. מי יקבע את הכבוד שלי? את? החרדים? אני!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *