לא על הלחם לבדו יתערטל החרדי

המתערטל החרדי צודק כשהוא אומר שכאשר מגדירים חנויות כמו טיב טעם כ-"מקום לא פומבי" הרי שיש להתייחס לכך בצורה זו לגבי כל איסור. אבל הוא שכח דבר אחד, אסור לו להתפשט גם במקומות שאינם פומביים אם הם אינם שלו. הרי לא יעלה על הדעת שיבוא מישהו וימכור חמץ בביתו של אדם חרדי. זה לא מקום פומבי ועדיין זה אסור. באותה מידה לא יעלה על הדעת לבוא ולהתפשט בביתו של שכנך. זה לא מקום פומבי אבל עדיין אפשר לעצור אותך על פעולה כזאת.
 
אבל המתפשט החרדי אינו הטיפש היחיד בפרשה. גם המחוקקים שלנו, שמנסים למצוא פרצות בחוק לא יעיל במקום לשנות אותו, יוצאים אדיוטים. במקום לחפש איפה אפשר לעבוד על החוק, צריך להבין שהזמנים השתנו (לא שבעבר החוק היה לגיטימי… להיפך) ושיש לא מעט אנשים שמעוניינים לאכול חמץ גם בפסח. על כן יש לשנות את החוק שמחייב אי מכירת חמץ בפומבי ולהגדיר שכל אחד יוכל להחליט אם ברצונו למכור חמץ בפסח או שלא – גם בפומבי.
 
אני בטוח שהשווקים החרדיים כגון "שפע שוק" ודומיו ימשיכו בשיטתם במידי שנה ויחזיקו מצות בלבד. לחרדים עדיין יהיה מקום לרכוש את מוצרי החג שלהם מבלי ששביבי חמץ ידבקו בבגדיהם, ואילו החילוניים יוכלו להמשיך את חייהם כרגיל ולרכוש לחם כמיטב כספם.
 
החוק, כפי שהוא כיום, פוגם בחייהם של אנשים שאינם מאמינים
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *