עסק זה עסק

בטח שמעתם על חברת בלינק. החברה מציעה לחברות לפתוח להם בלוגים ובכלל לנהל עבורם את יחסי הציבור ברשת האינטרנט. אני תומך גדול של בלוגים עסקיים ואני חושב שבלינק עושים עבודה מבורכת, אך למרות זאת הרשו לי לתת כמה הערות קטנות משיטוט בבלוג שבאתר שלהם.

אז לחברה מבלינק, זה בשבילכם:

1. רוב הגולשים משתמשים באקספלורר
חברה זו חברה והאתר הוא הפנים שלה. כאשר העמודים נראים ככה באקספלורר 7, החברה נראית לא רצינית.
לא עובדים רק עם פיירפוקס
אני מניח שצוות המפתחים משתמש בפיירפוקס מאחר ובפיירפוקס העמוד נראה מעולה. אבל כשעובדים על אתר צריך להתאים אותו לכל הדפדפנים. תזכרו שרוב הגולשים משתמשים בדפדפנים של מייקרוסופט.

2. שימוש בכלים חיצוניים
הבחנתי ששירות הרישום לאימייל בבלוג שלכם ובבלוגים שאתם בונים לללקוחות שלכם מסתמך על פידברנר. עד כמה שאני מעריך את פידברנר בפרט ואת גוגל בכלל, אני לא חושב ששימוש בשירות של חברה חיצונית נכון במקרים של בלוג עסקי. כאשר נותנים שירות לחברה צריך להשאיר את רוב השליטה, אם לא את כולה, בידיים שלכם. שימוש בכלים שמספקת חברה חיצונית זה חביב, אבל אולי עדיף לפתח פלאגין של שליחת מיילים בעצמכם או לחילופין למצוא פלאגין שכזה בקוד פתוח. אתם אף פעם לא תוכלו להתחייב לשירות מלא כל עוד אתם מסתמכים על אחרים.

3. קישורים רלוונטיים
רשימת הבלוגים המומלצים שלכם מורכבת ממספר בלוגים עסקיים ורלוונטיים באנגלית, והמון בלוגים פופולריים אך לא רלוונטיים כלל בעברית. אני לא יודע אם הגעתם עם חלק מהבלוגים להסכם החלפת לינקים או אם סתם החלטתם להוסיף בלוגים על מנת שהרשימה תראה מלאה יותר, אבל זה לא נראה טוב. בלוג עסקי צריך לקשר לבלוגים העוסקים בתחום שלו. אם אין כאלה בעברית, אז פשוט לא מוסיפים.

4. מספר הערות קטנות ופחות חשובות
– שדה החיפוש מכיל את המילה "חיפוש" כברירת מחדל. הגולש שמעוניין לחפש צריך למחוק אותה בפועל. עדיף ליצור מצב שבלחיצה על השדה המילה תימחק אוטומטית.
– גולשים רבים יודעים שלחיצה על הלוגו מעבירה אותך לעמוד הראשי של האתר. למען אלו שלא יודעים את זה, מומלץ לשים קישור עם הכיתוב "לעמוד הראשי".
– מיקום קישורי הRSS וההרשמה באימייל בצורה כזו שהגולשים נאלצים לגלול למטה כדי להבחין בהם, גורם לכך שפחות אנשים משתמשים באפשרויות האלה ולכן גם פחות יחזרו לבלוג לאחר שיצאו ממנו.
– כדאי להשקיע קצת בSEO. לדאוג לכך שכותרת הפוסט תופיע לפני שם הבלוג בעמודי הפוסטים ואולי להוסיף תגי מטה עם מספר מילות מפתח.
– התמונות שבעמוד "מי אנחנו" מאוד מטושטשות. זה בכוונה?

העיצוב של הבלוג שלכם יפהפה ואני מאוד נהנה לקרוא את התוכן (גם אם לא תמיד מסכים). שיהיה לכם בהצלחה ואני מאוד מקווה שתצליחו להטמיע את תרבות הבלוגים הארגוניים בישראל.

מחשבות של 3 על “עסק זה עסק

  1. העניין הזה עם אקספלורר מעניין, כי אצלי אני רואה את האתר טוב. אבל גם את זה וגם את כל השאר לקחנו לתשומת לבנו, תודה על ההערות.
    🙂
    (פסט, אני מעדיפה שהתמונה שלי תשאר מטושטשת)

  2. קטע מוזר עם בעיית האקספלורר. כשאני גולש מאיטרנט איטי יותר אני רואה שזה נטען במרכז כמו שצריך ורק לאחר שכל העמוד נטען זה סוטה הצידה. כנ"ל ממחשבים של אחרים .
    בנוגע לתמונות אם אתם רוצים לשים גרפיקה אבל מעדיפים שיהיה טשטוש מסויים, למה לא לשים איורים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *