בואו נדליק את החושך!

בכל רגע נתון אנחנו צורכים חשמל ואנרגיה. אנחנו מדברים בסלולארי, אנחנו צופים בטלוויזיה, אנחנו מחממים מים, מדליקים אורות, נוסעים ברכב, מקשיבים למוזיקה ומה לא? אפילו כשאנחנו יישנים המחשב בד"כ דולק, הטלוויזיה נמצאת במצב של סטנד-ביי, הרדיו-שעון מציג את השעה ורק מחכה כדי להעיר אותנו…
 
רוב האנרגיה הזאת מגיע מתחנות כוח מזהמות שגורמות להתחממות כדור הארץ ועקב כך גורמות לעליית פני הים, ריבוי בצורות וסערות קשות ושינויים אדירים בסביבה שבה כולנו תלויים כדי לשרוד. בעקיפין אנחנו תורמים להרס העולם שלנו.
 
מחר, ב 27 למרץ בשעה שמונה בערב, תושבים של 23 ערים ברחבי העולם, ובכללם תל אביב יפו, יכבו את האורות לשעה אחת. שעה אחת מדהימה של חיסכון באנרגיה ועקב כך הפיכת העולם שלנו למקום נקי יותר. "שעת כדור הארץ" לא תפתור את בעיית ההתחממות הגלובלית, אבל היא כן תראה שבאמצעות פעולה משותפת של אנשים ברחבי העולם בהחלט אפשר להשפיע.
 
קשה להאמין שאם אני או מישהו אחר נכבה את האור בבית זה יכול להשפיע איכשהו, אבל כל אור משפיע. כל פריט חשמלי משפיע ויש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לחסור בחשמל ולהשפיע על התחממות כדור הארץ גם בחיי היומיום. אפשר לכבות את כל מכשירי החשמל כשעוזבים את הבית או כשישנים, אפשר לייבש כביסה על חבל במקום במייבש, אפשר לכבות את האורות ביום ולהשתמש באור השמש, אפשר להתקין טיימר לדוד החשמלי וככה לא לשכוח לכבות אותו.
 
איך אומרים בחנוכה? כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן. אז בואו נכבה את האור האיתן הזה לשעה אחת ביום חמישי ונוכיח שכשצריך אנחנו יכולים גם להדליק את החושך, לחסוך באנרגיה ולשמור על כדור הארץ שלנו.
 

מחשבות של 12 על “בואו נדליק את החושך!

  1. נושא חשוב מאוד
    אני מקווה שפרוייקט "שעת כדור הארץ" יעלה את המודעות להתחממות כדור הארץ ויגרום ליותר ויותר אנשים לחסוך באנרגיה ביומיום ולחשוב איך הם יכולים לדאוג לכדור הארץ ואיכות הסביבה.

  2. חח אף אחד לא מכבה את האור
    זה דרישה לא שפויה בכל מקרה..5 דקות זה היה אולי הגיוני

  3. למרות שאני מהדרום, כיביתי את האור.
    למי שבאמת אכפת, שעה אחת מול אור המחשב או הטלוויזיה בלבד לא יזיקו בכלל. בואו כולנו נצטרף למאבק לפני שיהיה זה מאוחר מדי!

  4. מעניין מה תגיד עוד 20 שנה, כשלא
    יהיה חורף בכלל, והקיץ יהפוך לגהינום עלי אדמות:

  5. גם פה תדחוף את החרא שלך?
    בלי הכדור הזה באמת לא יהיה מי שימצוץ לך, ואז תהיה די מבואס, לא חבל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *