שיא עולם בשחייה ממונעת

יום שבת בערב, אני נמצא בבית של ההורים, משחק עם בוץ` (הכלב) ומתעלם במופגן מהאתלטים השריריים שמפגינים את כוחם על מסך הטלוויזיה. אמי היקרה מעבירה מטאטא על הבית בפעם המליון היום (ככה זה כשיש כלב בקיץ) ואבי ואחי מביטים כמו זומבים על המסך תוך שהם מפטירים הערות שלא ממש מעניינות אותי.
בוץ` בדיוק ניסה לאכול לי את היד בפעם ה-50 כששמעתי את אחי מפטיר "הרסו את האולימפיאדה". הבטתי לכיוון הטלוויזיה וראיתי שההערה כוונה לעבר שחייני הבריכה האולימפית.
 
מסתבר שלשחיינים יש בגד ים חדש שבעצם מסייע להם שלא לשקוע במים או במילים אחרות – מציף אותם. בירור קטן מול אחי העלה שזה לא המקום היחיד שבו הטכנולוגיה מתערבת לטובת הספורטאים מתוך מטרה אחת ברורה – לשבור שיאי עולם.
 
נעלי הריצה של היום הם ממש לא נעלי הריצה של פעם, גם מסלול הריצה עשוי מחומר יותר קפיצי שבעצם מסייע לאצנים להגיע ליעד מהר יותר. המוט שבו משתמשים בתחרות הקפיצה לגובה אלסטי הרבה יותר מאשר המוט שבו השתמשו בעבר ובכך מסייע לקופצים להגיע הרבה יותר גבוה. על בגד הים החדש כבר דיברנו ואני מניח שגם בענפים אחרים לא חסרים שיפורים טכנולוגיים.
 
באיזה שלב השיפור הטכנולוגי הופך להתערבות? אף אחד לא התרעם על העובדה שהנעליים של היום משופרות לאין ערוך מאשר אלו של פעם? האם איש לא יתרעם גם כשיוסיפו קפיצים בתחתית הנעליים על מנת לשפר את המרחק שעוברים האצנים בכל צעד? האם המטרה, שבירת שיאי עולם, מקדשת את כל האמצעים? האם ספורטאי העבר לא היו משיגים תוצאות טובות יותר אם הטכנולוגיה של היום היתה נגישה להם?
 
ציפה היא חלק עיקרי בשחיה והיא דורשת הפעלת כוח והשקעה, ברגע שאתם לוקחים לשחיין את הצורך לצוף הוא יכול להשקיע את הכוח הנוסף במהירות. בגד הים החדש הוא כלי עזר וככזה צריך לאסור על שימוש בו באולימפיאדה ובכלל במדידות של שיאים למיניהם או לחילופין להגדיר שחיה עם בגד הים הזה כשיא עולם נפרד.
לדעתי האישית צריך לבחון מחדש את כל שיאי העולם של השנים האחרונות ולראות בכמה מהם הטכנולוגיה היוותה חלק עיקרי. אם זה לא יקרה אפשר לצפות, בעוד שנים מספר, לתחרויות שחיה על אופנועי ים.

מחשבות של 8 על “שיא עולם בשחייה ממונעת

  1. מסכימה איתך
    לפעמים הטכנולוגיה באמת גורמת לרמאות. אם זה ככה, אז האולימפיאדה אכן נהרסה, שלא לדבר על כל האנשים שסולקו מבתיהם כדי שיהיה מקום לבניית הכפר האולימפי.

  2. זה מעניין
    משום מה מרשים עזרה טכנולוגית "חיצונית" כמו שפירטת בפוסט אבל מתנגדים לעזרה טכנולוגית "אישית" או "פיזית" כמו סטרואידים. איפה ההבדל?

  3. ומה עם
    התזונאי, האלו שעושים מתחיות, זה שדואגים להרמת משקולות, זה שדואג לריצה (וכל זה רק לשחיינית אחת!)?

  4. בסין כל הזמן מסלקים אנשים מהבתים
    בשביל לבנות דברים החל מכפר אולימפי וכלה בכביש חדש. ככה זה כשאין דמוקרטיה. מה שכן במקרים רבים הם מקבלים דיור חלופי סביר.

  5. באמת שאני לא יודע
    בינתיים נראה שכל עוד זה לא נראה שונה ואין לזה קונוטציה של סמים, אז זה בסדר… קצת עלוב אבל ככה זה.

  6. דווקא אם זה אין לי כל כך בעיה
    כל עוד בסופו של דבר בעת התחרות הספורטאי עומד בפני עצמו, לא אכפת לי מי עזר לו להגיע ליכולת הגופנית שלו. לא אכפת לי אילו אימונים או איזה אוכל הוא אכל (לא ממריצים כמובן כי הם משפיעים על הגוף גם תוך כדי התחרות).

  7. אבל
    ספורטאי שיש לו יותר יכולת (כסף, ספונסרים) יצליח יותר מספורטאי שלא יכול לממן לעצמו את כל אלו, וגם אם השני יותר מוכשר, הוא עדיין יפסיד.

  8. זה ממש לא משנה לי
    אם יש לו יותר יכולת להתאמן או לא. מה שחשוב לי שבעת התחרות הם יהיו באותה נקודה כמו אלו שהיו בעבר. אם התחרות הזאת היתה רלוונטית רק לשיא של היום ולא היתה מתייחסת לשבירת שיאי העבר אז מצידי שכולם ילבשו בגד ים עם מנוע סילון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *