כולנו רוצים להרוויח כסף מלכתוב בלוג ובהתאם לכך הרשת מלאה במדריכים שונים ומשונים המסבירים לנו כיצד לעשות את זה. האחד מציע לנו לכתוב מאמרים עם כוונה, האחר מציע לנו לכתוב פוסטים שיסייעו לקוראים, בלוג נוסף ממליץ לכתוב בקצב מוגבר והתחושה שנוצרת היא התחושה השנואה עלי ביותר – עומס. נמאס לי לקרוא כבר איך אני יכול לשפר את הבלוג שלי ומה אני יכול לעשות כדי להגדיל את אחוז ההקלקות על הפרסומות. ומאחר ואני נאמן לקונספט של "אם נמאס לך ממשהו, כתוב על כך", קבלו את המדריך האולטימטיבי איך "לא" להרוויח כסף מהבלוג שלכם.

הערה: אני יודע שרבים מכם חושבים שהגדלת קהל הקוראים משמעו תמיד הגדלת הרווחים, אך זה לא נכון. הטיפים שאתם עומדים לקרוא מתמקדים דווקא בהגדלת קהל הקוראים הקבוע, קהל שמכיר את הבלוג וחוזר דווקא בגלל הפוסטים המעניינים. קהל מהסוג הזה לא נוטה ללחוץ על פרסומות. הקהל שכן לוחץ על פרסומות הוא קהל שמגיע בד"כ בעקבות חיפוש מידע במנועי החיפוש, בד"כ המידע שבפוסט לא מספק אותו אבל אחת הפרסומות מושכת את העין שלו והוא ממשיך לחפש את המידע ע"י לחיצה עליה.
הפוסט הזה, בסופו של דבר, עוסק בהגדלת קהל הקוראים הקבוע שלא מניב לנו רווחים. הקהל שאנחנו הכי אוהבים לאהוב.

  1. SEO זה לגיקים. אם הפוסט המלא שלכם מופיע גם בעמוד הראשי של הבלוג וגם בעמודים פנימיים, אולי גוגל לא יאהב אתכם, אבל הקוראים שלכם יקבלו אפשרויות רבות יותר לקריאת הבלוג.
  2. תכתבו מתי שבא לכם. לא מתאים לכם היום? אין לכם השראה? אל תכתבו. אז פחות אנשים ייכנסו לבלוג באותו יום, אז מה? האנשים שעוקבים אחרי הבלוג (רסס) ייכנסו אם וכאשר תפרסמו פוסט חדש, מעטים האנשים שמסירים מקורות מהקורא שלהם בעקבות חוסר עדכון של שבוע-שבועיים.
  3. תכתבו מהלב. זה אמנם מפתה לשים מילות מפתח בכותרת ובפוסט בשביל שיותר אנשים יגיעו אל הבלוג מגוגל, אבל אני מאמין שהבלוג אמור, ברמה מסויימת, לשקף את הנשמה ולא את הארנק. אם תכתבו מהלב, יותר אנשים יהנו מלקרוא את הפוסטים שלכם.
  4. פרסמו בפידים של הרסס את הפוסטים המלאים. אמנם זה יגרום לכך שפחות אנשים ייכנסו לאתר כי חלקם יעדיפו לקרוא את כל הפוסט דרך קורא הרסס, אבל מה זה משנה? המטרה היא להפיץ את הרעיונות לעולם, לא להתענג על מספר הכניסות היומי או על החשבון התופח של ה adsense.
  5. פרסומות מכערות את הבלוג. אני לא מציע לא לשים פרסומות בכלל, אחרי הכל כולנו מעוניינים להרוויח "קצת" כסף. אבל אפשר לפזר אותן בטוב טעם, להציג אותן במקום שלא יפגע בתוכן, לשים רק פרסומת אחת או שתיים ולהתאים אותם לעיצוב הכללי של הבלוג. אז פחות אנשים ישימו לב אליהם, אבל יותר אנשים יהנו לקרוא את הבלוג.
תגיות: , , ,

3 תגובות

|
  • ומה שאני הייתי עושה אם היה לי בלוג פרטי, זה לוותר על הפרסומות בכלל.
    אם הכתיבה שלך באמת טובה, והבלוג באמת יצליח, ההזדמנויות האמיתיות להרוויח כסף יגיעו.
    תראה את זרבובלה.

  • אורי צציק says:

    אני לא מסתכל על זרובבלה כדוגמא לשום דבר (למרות שאהבתי את הכינוי "זרבובלה"). יש לה כתיבה טובה, אני לא אומר שלא, אבל יש לה נטייה לפרובוקציה מהסוג שאני לא אוהב.
    בכל מקרה, מבחינתי הרווחים מהבלוג הם משניים לתוכן עצמו והטמעת פרסומות אדסנס מאפשרת לי להרוויח (ממש קצת) מבלי שאצטרך להשקיע יותר מדי בשיווק. כל עוד אני שם הפרדה מלאה בין הפרסומות לתוכן, אני חושב שזו פשרה נהדרת.

  • אני אף פעם לא מבינה מה הבעיה של אנשים שמתנגדים לפרסומות. אנחנו חיים בעולם מודרני ומהיר שבו יש פרסומות בכל מקום. ונכון, גם באינטרנט. אם מישהו לא מעוניין למודעה כלשהי שיתמקד בתכנים עצמם ולא ייתייחס למודעה. לפי דעתי המודעות של גוגל דווקא כן מוסיפות ערך לגולש מכיוון שהן ממוקדות תוכן, כלומר הן מותאמות לפי אופי התכנים, וכך משתלבות באופן טבעי.

|

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *