מודו-לארי מיותרי?

מי שהמציא את ה disk-on-key יוצא עם המצאה חדשה. מודו, מכשיר קטן שמכיל בתוכו מספר יכולות סלולאריות ואפשרות להתחבר למגוון מכשירים (GPS, רדיו, סלולארי ועוד) ובאמצעותם להרחיב את היכולות שלו. כמו כן יעניק המודו למכשירים אליהם יתחבר יכולות סלולאריות. השאלה היא למה בעצם אנחנו צריכים את זה?

אפי פוקס טוען שהמודו מיועד בעצם לשמור את העדפותינו לגבי המכשירים השונים.

חייבים לומר שיש משהו מבריק ומתבקש בכך שהמכשיר האישי האולטימטיבי לא יהיה זה שיכלול את כל הפונקציות בעולם, לא יהיה בו WIFI לא BlueTooth, וגם לא נגן MP3. להיפך, המכשיר האולטמטיבי יהיה זה שלא יהיה בו כלום מעבר ליכולת להתאים את עצמו לפי הצורך לאמצעים אחרים. חבילה בסיסית של יכולת סלולארית, והכי חשוב, זהות. הזהות היא זו שתאפשר לנו להתאים את האבזור הנוסף, החל מנגני הMP3 ועד למושב הכיסא ברכב- לעצמנו.

הייתי רוצה לשחק לרגע את פרקליטו של השטן ולראות למה מודו יכול להיכשל:
1. המחיר. המודו, בניגוד לדיסק-און-קי, יעלה בוודאי כמו סלולארי רגיל אם לא יותר, מחיר גבוה לכל הדעות. גם אם המחיר יהיה נמוך יותר, על מנת שנוכל להשתמש בו באופן מלא אנחנו נאלץ להחליף את הרדיו שלנו לרדיו עם סלוט למודו, להחליף את הGPS, את הטלוויזיה, את המכונית(?!). בשביל שהמודו יוכל לשמש אותנו כמו שצריך אנחנו נאלץ לרכוש כל כך הרבה מוצרים תואמים והשאלה הנשאלת היא, האם זה שווה את זה?
2. המגע. בהנחה ונרשה לעצמנו לבזבז את כל הכסף הזה וכעת נחיה בבית שכל כולו פועל עם מודו, מה יקרה כשנרצה גם לצפות בטלוויזיה בווליום האהוב עלינו, גם לחמם לעצמנו ארוחה בדיוק לחום המתאים במיקרוגל, גם לגלוש באינטרנט לאתרים המועדפים עלינו וגם להתקשר לאמא להגיד לה שאנחנו נבוא לבקר בשבת. האם נזדקק לכמה מכשירי מודו?

המודו יכול להיות רעיון מעולה אם לא יהיה צורך להכניס ולהוציא אותו מהמכשירים. אם הוא ישדר את ההעדפות שלנו באופן אלחוטי (בלו-טות' למשל) הוא יוכל לדאוג לפעילות של מספר מכשירים ולא אחד. מעבר לכך, טכנולוגיית הבלו-טות' כבר נפוצה מספיק ומכשירים רבים כבר מאפשרים להשתמש בה. אם המודו ישתמש בטכנולוגיית הבלו-טות', סביר להניח שמספר המכשירים שנאלץ לרכוש על מנת להיות מודו-לאריים יהיה נמוך יותר ומכאן שההוצאה הכספית שלנו תהיה נמוכה בהרבה.
המודו, כפי שהוא מוצג כיום ישמש, לדעתי, בעיקר את בני הנוער על מנת להעשיר את חוויית הסלולאר שלהם (רינגטונים בפולווליום כשהמודו יחובר למערכת רמקולים, סקינים מטורפים למודו כחלק מהאופנה ועוד) ולהעשיר את חשבון הבנק של חברות הסלולארי שללא ספק ישמחו למכור כמה שיותר מה"סם" החדש.

ומילה טובה – היכולות הסלולאריות שיספק המודו למכשירים השונים עשויות להפתיע ולהיות שוות את הכסף (כמובן שתלוי כמה כסף). אם וכאשר מודו המחובר לטלוויזיה יאפשר לי לבצע שיחות וידאו על מסך ענק, אני בהחלט אשמח לבזבז עליו כמה שקלים.

מחשבות של 5 על “מודו-לארי מיותרי?

  1. ולמרות הכל זו שאלה שצריכה להישאל (ד"א אני עדיין חושב שמצלמות בסלולאר הן דבר מיותר שגורר פגיעה בפרטיות). מה בנוגע לשני הסעיפים העיקריים?

  2. אורי, מבחינת מחיר עוד לא שוחרר כל מידע מקדים, אז אי אפשר לדעת. מבחינת השימוש הרב "שימושי" בו ( אם זה הניסוח הנכון) -וואלה אין לי מושג, כנראה שזה לא מושלם, אבל אני מניח שישבו וחשבו על הדברים האלה.

    כשהסברתי לחבר בעבודה על המכשיר הזה, ( הוא אחד כזה ששונא חידושים )ועל כך שיהיו למודו "ג'אקטסים" ( כמו שדוב מורן מכנה אותם ) שמתלבשים עליו, אז הוא החליט שהוא יקרא להם "סוודרים" ( זה מצחיק יותר כשהוא עושה את זה עם המבטא האמריקאי שלו )

  3. אני אהיה מאוד מופתע אם לא נאלץ לרכוש כל ג'אקט בנפרד. מה שאני אומר הוא שגם במקרה שהמודו לא יעלה הרבה, הג'אקטים שלו יעלו גם יעלו.
    די ברור שזה לא מושלם. גם הדיסקאונקי הראשון לא היה מושלם (מעט מאוד מקום, נוטה להתקלקל ומאוד רגיש). אבל חלק מההנאה היא לנסות לחזות את הכשלים.

    כמו שאמרתי, לדעתי זה יהיה הטרנד החדש (והיקר) של הנוער.. אבל זו תחזית לא מבוססת, סתם תחושה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *